کد خبر: ۴۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
مدیرعامل بانک سرمایه:
مدیرعامل بانک سرمایه گفت: انتشار شایعه ورشکستگی بانک سرمایه کار ۲۱ بدهکار کلان بود که باید امروز برای تعیین تکلیف بدهی ۵۵۰۰ میلیارد تومانی خود به دادستانی مراجعه می‌کردند.
شایعه ورشکستگی بانک سرمایه زیر سر بدهکاران بود
در پی انتشار شایعه ورشکستگی بانک سرمایه که روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر و با تکذیب این بانک روبه‌رو شد، امروز مدیران بانک در نشستی خبری که در سالن بزرگ یک هتل برگزار شد، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.
در این نشست خبری که می‌توان گفت یکی از بزرگترین اجتماعات حضور خبرنگاران و غیرخبرنگاران بود و یک سالن برگزاری مجالس را تقریبا پر کرده بود، محمدرضا خانی مدیرعامل بانک اظهار داشت: از زمانی که بانک سرمایه مبارزه با مفسدین را آغاز کرد، این شایعات قوت گرفت، ما تا سال گذشته شایعاتی در این زمینه نداشتیم، زیرا بانک با مفسدین، کلاهبرداران و کاسبان کاری نداشت، اما از زمانی که مبارزه را شروع کرد شایعات و بی‌اخلاقی‌ها شروع شد.
خانی ادامه داد: یک زمان بحث ادغام مطرح شد که با تکذیب بانک مواجه شد و بعد از باب شایعه ورشکستگی وارد شدند.
مدیرعامل بانک سرمایه افزود: بحمدالله این گروه در حال شناسایی است، آنها جزو بدهکاران کلان بانک هستند که با اهداف مخرب خود شایعه را از بعدازظهر چهارشنبه رواج دادند.
وی با طرح این سؤال که چرا 15 اسفندماه موعد اعلام ورشکستگی بانک سرمایه در شایعه مذکور اعلام شد؟ گفت:‌این آخرین مهلت بدهکاران کلان بود، ما در دیداری که با معاونت دادستانی داشتیم قرار بود ساعت 4 بعدازظهر امروز 21 بدهکار کلان بانک که 11 سال از بازپرداخت بدهی خود فرار می‌کردند، احضار شده و تکلیف‌شان معین شود. امروز آخرین مهلت‌شان است که یا باید پول بانک را بدهند و یا تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.
خانی، بدهی این 21 بدهکار را 55 هزار میلیارد ریال عنوان کرد که حجم عمده مطالبات معوق بانک که بالغ بر 73 هزار میلیارد ریال است را تشکیل می‌دهد.
وی گفت: خوشبختانه مشتریان تحت تأثیر این شایعات قرار نگرفتند، این افراد کاسب که منافعشان به خطر افتاده فکر می‌کنند، مشتریان بانک هوشیار نیستند، اما آن زمان دیگر گذشته است که مردم هر شایعه‌ای را بپذیرند.


نام:
ایمیل:
* نظر: