کد خبر: ۴۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
محمدرضا عارف:
رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از اعلام نامزد نهایی این جناح سیاسی برای ریاست جمهوری آینده تا پایان امسال خبر داد و درباره انتخابات شوراها هم گفت: نامزدهای نهایی تا اردیبهشت 96 مشخص می شوند.
تا پایان امسال نامزد ریاست جمهوری را اعلام می کنیم
محمد رضا عارف در حاشیه دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران در پاسخ به این سوال که در برخی محافل سیاسی به نقل از شما گفته شده که به برخی نامزدهای احتمالی شورای شهر اطمینان خاطر داده اید که در لیست انتخاباتی هستید، افزود: این موضوع را تکذیب می کنم.
وی تصریح کرد: حضور افراد در لیست انتخابات شوراها براساس ارزیابی‌ها و امتیازات است و به فرد خاصی وعده نداده ام که در لیست اصلاح طلبان قرار می‌گیرد؛ در جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هنوز وارد مصداق نشده ایم.
این فعال اصلاح طلب ادامه داد: در جلسه ای که شب گذشته برگزار کردیم، آئین نامه و ضوابطی که برای انتخابات لازم است نهایی شد که هفته آینده ابلاغ می شود. براساس این آئین نامه ها و سیاست ها نیز در تهران و سایر شهرها و شهرستان ها ارزیابی کاندیداها انجام خواهد شد.
عارف در مورد زمان بندی اعلام لیست‌ نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها اظهار کرد: زودتر از زمان مقرر نمی توانیم اعلام کنیم. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه کسانی ثبت نام می کنند.
رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: ما تجربه خوبی را در دوره قبل در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتیم بنابراین برهمان اساس عمل می کنیم؛ یعنی کسانی که نامزد هستند باید فرم هایی را پر کنند و بر همان اساس در دو یا سه مرحله ارزیابی ها انجام می شود.
عارف خاطرنشان کرد: اعلام کاندیداهای نهایی تا قبل از اردیبهشت ماه 96 نخواهد بود اما فعالیت هایمان را از اول فروردین شروع می کنیم.
وی درباره نامزد نهایی اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: در شورای سیاستگذاری، بحث جدی در مورد نامزد نهایی داشته ایم و امیدواریم که قبل از پایان سال نامزد نهایی را اعلام کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران هم گفت: این مساله ربطی به بحث های انتخاباتی و پایان سال و تعطیلات ندارد. در این مورد کمیسیون عمران نظرش را داده و باید در صحن مجلس تصمیم گیری شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: