کد خبر: ۴۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
بیژن نوباوه در گفت‌وگو با« تجارت آنلاین»:
نوباوه با وارد دانستن برخي انتقادات به همه مديران کشور گفت: بدون شک عملکرد 12 ساله قاليباف داراي نقاط قوت و ضعف فراواني است اما اينکه منتقدان وي بدون توجه به واقعيات عرصه مديريت شهري او را متهم به سوداگري مي‌کنند قطعا بي‌انصافي است.
طي ماه‌هاي اخير مديريت شهري تهران مورد نقد شديد کارشناسان و مردم و برخي مقامات دولتي قرار گرفته است. اين انتقادات پس از موضوع املاک نجومي‌حادثه پلاسکو و استخدام‌هايي که در شرکت بهره‌برداري مترو صورت گرفت بيشتر شد. چنانچه روز گذشته عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي نيز در کنفرانس جامع مديريت شهري به شدت به عملکرد مديريتي شهرداري تهران انتقاد وارد کرد و آن را مديريتي سوداگرانه خواند. در همین راستا بیژن نوباوه در گفت و گو با تجارت آنلاین با انتقاد از سیاسی شدن انتقادات تاکید کرد: منتقدان به عملکرد خودشان هم نيم نگاهي داشته باشند
نوباوه با وارد دانستن برخي انتقادات به همه مديران کشور گفت: فردي که در حوزه اجرا مسئوليت مي‌پذيرد هميشه در برابر نقد قرار دارد. بدون شک عملکرد 12 ساله قاليباف داراي نقاط قوت و ضعف فراواني است اما اينکه منتقدان وي بدون توجه به واقعيات عرصه مديريت شهري او را متهم به سوداگري مي‌کنند قطعا بي‌انصافي است.
وي، با ذکر مثالي در اين باره ادامه داد: مثلا وزير راه و شهرسازي در طي چهار سال گذشته يکي از متقدين اصلي مديريت شهري در تهران بوده است اما خود وي بايد پاسخ بدهد که در طول چهارسال گذشته براي حل معضل مسکن چه کرده است.
به گفته اين نماينده سابق مجلس، آنچه ديده مي‌شود افزايش ميزان مستاجرين و کاهش داد وستدها در بازار مسکن است. رکود دامنه‎داري که شايد تا چند سال ديگر نيز ادامه داشته باشد.
نوباوه يادآورشد: بنابراين نقد کردن يک سويه عملکردها منصفانه نيست. وي افزود: بهتر آن است که منتقدين به عملکرد خود نيم نگاهي هم داشته باشند.
گفتني است وزير راه و شهرسازي، ديروز در مراسم افتتاحيه دومين کنفرانس جامع مديريت شهري ايران، به شدت از مديريت شهري تهران انتقاد کرد و اين نوع مديريت را سوداگرانه توصيف کرد. عباس آخوندي گفت: مديريت شهري در همه دنيا مطرح است و نه آن قدر بزرگ و ملي است که دستگاه ملي و حکومت مرکزي درگير آن باشد و نه آنقدر کوچک است که حکومت مرکزي نسبت به آن بي‌تفاوت باشد به طوري که مثلا در مورد اتفاقي مانند حادثه پلاسکو دولت مرکزي نيز درگير مي‌شود. وي با اشاره به اين ماهيت دوگانه مديريت شهري افزود: ما در حال حاضر به دليل ساختار و مسائل قانوني در ارتباط با مديريت محلي، دچار بحران پاسخگويي مديريت شهري در ايران هستيم. وزير راه توضيح داد: اولين مسئله اين است که آيا شهرها قابليت زندگي دارند؟ که در پاسخ با اين سوال با ابهام روبروييم، زيرا شاهديم که از نظر دسترسي به هواي سالم، امنيت اجتماعي و عدالت با مسائل پيچيده روبرو هستيم.
وي تاکيد کرد: زماني که شوراي شهر مي‌گويد ما نمي‌فهميم که بودجه شهرداري چطور تامين و هزينه مي‌شود مردم چگونه مي‌توانند اطمينان پيدا کنند تا مشکلات حل شود. اما اکنون به دولت مرکزي مي‌گويند حق اظهار نظر نداريد و تنها بايد پول را بپردازيد اين مديريت درستي نيست از طرف ديگر دولت مرکزي در سطح بهداري‌ها نيز گرفتار است به طوري که يک حادثه در يک روستا وزير را مجبور به پاسخگويي مي‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: