کد خبر: ۴۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
پاسخ قاطع روحانی به شبهه افکنی در اقتصاد مقاومتی؛
رییس جمهوری با تاکید بر این‌که جنگ‌های امروز، جنگ اراده‌هاست، گفت: این چه سوالی است که ما پیروز اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم یا خیر؟ از این سوال بدتر نمی‌شود. ما پیروز اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم.
رییس جمهوری با تاکید بر این‌که جنگ‌های امروز، جنگ اراده‌هاست، گفت: این چه سوالی است که ما پیروز اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم یا خیر؟ از این سوال بدتر نمی‌شود. ما پیروز اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم.
حجت الاسلام حسن روحانی در کنگره بین‌المللی بزرگداشت روز شهید در مشهد مقدس اعلام کرد: جنگ به معنای جنگ تانک‌ها، ناو‌ها و ناوچه‌ها و لشکرهای پیاده و زرهی نیست. واقعیت جنگ، جنگ اراده‌ها است. دو اراده است که رودرروی هم قرار می‌گیرند و این دو اراده در طول تاریخ بوده و خواهد بود.
او با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اعلام کرد: خداوند جاودانه و همیشگی است و متاسفانه راه شیطان نیز همیشگی است. این برخوردها همیشگی است. منتها گاهی در میدان و کارزار نظامی است، گاهی اقتصادی و سیاسی و گاهی مهمتر از آن، در کارزار فرهنگی است. جنگ پایان ندارد. رییس دولت یازدهم تصریح کرد: این‌که ما از صلح سخن می‌گوییم، به‌معنای پایان جنگ در کارزار نظامی است. شما فکر می‌کنید جنگ در میدان اقتصادی پایان می‌یابد. تازه این آقا که قدرت گرفته و به میدان آمده، به‌دنبال این است که با شرکایش وارد رقابت شود.
رییس‌جمهور با بیان این‌که جنگ‌ها هرگز تمام نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: آیا جنگ فرهنگی پایان می‌پذیرد؟! طاغوت ممکن است، چهره‌های مختلف داشته باشد و گاهی درون و گاهی بیرون دنیای اسلامی باشد. پس جنگ، جنگ اراده‌ها است و هرجا که ما با اراده و ایمان قوی در روح و سراسر وجودمان باشد، پیروز صحنه‌ایم و هرکجا در اراده‌مان خللی ایجاد شود، دشمن را بزرگ ببینیم، هرکجا قدرت خود را نبینیم و قدرت خود را به رخ تاریخ نکشیم، پیروز نخواهیم بود.
او با اشاره آیه‌ای دیگر از کلام‌الله قرآن کریم خاطرنشان کرد: راه انبیاء راه ایستادگی و مقاومت است. هرجا در اراده شکست خوردیم، در آن میدان نیز شکست خواهیم خورد.
رییس دولت تدبیر و امید همچنین اضافه کرد: اگر جنگ در میدان اقتصاد باشد، و بگوییم ما که قادر به حل مشکلات نیستیم، ما که نمی‌توانیم ابزار زندگی مردم را فراهم کنیم و هرجا در پیروزی‌مان در اقتصاد شک کردیم، شکست خورده‌ایم. نه این‌که سوال کنیم در اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌ایم یا نبوده‌ایم. این چه سوالی است. از این سوال بدتر نمی‌شود. ما پیروز اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم. یک ملت بزرگ بزرگ، یک دولت قدرتمند و یک رهبری فرهیخته و آگاه. مردم در صحنه‌اند و دولت فعال است و رهبری نیز هدایت می‌کند.
روحانی خاطرنشان کرد: همه ملت ما در  برابر همه فشارها، چگونه ایستادگی کردیم. مگر فشار و تحریم نبود. مگر امروز تحریم و فشار نیست. در شرایط سخت امروز همه کشورهای تولیدکننده نفت، تقریباً بدون استثنا یا به ذخایر گذشته‌شان رو آورده‌اند یا تورم‌شان افزایش یافت و حتی سه رقمی شد، یا ارزش پول ملی آن‌ها کاهش پیدا کرد. این جمهوری اسلامی ایران است که در سخت‌ترین شرایط رشد اقتصادی را بالا برده، تورم را پایین آورده و ارزش پول ملی را حفظ کرده است. سوال می‌کنند آیا تحریم‌ها پایان یافته؟!. معلوم است که پایان نیافته است.
او ادامه داد: تازه اگر طرف مقابل منصفانه عمل کند و صادقانه به عهدش پایبند باشد، ما در یک جاده که اسمش هسته‌ای است تحریم را برداشته‌ایم و الا در مابقی جاده‌ها ما مشکلات فراوان داریم.
رییس جمهور با طرح این پرسش که چرا ما واقعیت‌ها را به خوبی و روشنی به مردم نمی‌گوییم، اظهارکرد: ما در صحنه فرهنگی در مبارزه هستیم اماقطعا پیروز خواهیم بود. البته که دشمنان  ما می‌خواهند جوانان ما را از مسیر ایمان، تقوا، شهادت و راه شهیدان جدا کنند و فاصله بیاندازند. آنها هرگز  نخواهند توانست به اهداف خود برسند.
رییس شورای عالی امنیت ملی یادآورشد: به اعتقاد من اگر امروز دشمنی نادان‌تر از شهریور ۵۹ که صدامیان جنگ را بر ما تحمیل کرد، بخواهد اقدامی کند باید بداند  ما هم قدرت بیشتری داریم، هم نیرو مسلح ما آماده تر است و هم جوانان آماده هستند که مقابل این تجاوزها بایستند. اگر کسی فکر می کند که ما  از قدم‌هایی که از سال ۴۱ برای نهضت مبارزه و از ۲۲ بهمن ۵۷  برگزیدیم،  عقب نشینی می کنیم اشتباه کرده اند ما این راه تا پایانش ادامه خواهیم داد.
او به بیان علت اینکه توانستیم در ۸ سال دفاع مقدس بایستیم پرداخت و گفت: آیا ما در آن زمان سلاح یا تانک بیشتری داشتیم؟ توپ خانه عظیمی داشتیم؟ موشک بیشتری داشتیم؟هواپیماهای پیشرفته داشتیم؟ دشمن که همه ابزارهای نظامی‌اش از نظر عده و عده بیشتر بود اما در نهایت شکست خوردند.
رییس جمهور به سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردو گفت: بعد از اینکه ما هواپیماهای جنگی از آمریکا را خریداری کرده‌ بودیم می‌گفتند که چون رابطه ایران با آمریکا بهم خورده، کسی نیست این هواپیماها را بلند کند و یا حتی بتواند تعمیر کند. آنها می‌گفتند کسی نیست که بتواند با این هواپیماها کار کند.  بر فرض هم بلد باشد اما کسی نیست تعمیر کند
روحانی افزود:  در محاصره ظاهری جنگ ما شروع و ۸ سال ادامه پیدا کردو هیچ کشوری یک دستگاه تانک یا هلی‌کوپتر به ما نداد. می‌خواهید از  مظلومیت ایران بگویم؟ توپ ۲۳ که یک توپ برد سطح پایین است از شوری سابق خریداری کرده بودیم و قرار داد داشتیم با آن ها که خراب شد تعمیر کنند وقتی به آنها گفتیم ، گفتند نمی‌توانیم زیرا شما در جنگ هستید.
او ادامه داد: سیستم پدافند هوایی داشتیم که ساخت سوئیس و ایتالیا بود. قرارداد داشتیم که اگر خراب شد آنها او را تعمیر کنند. فرستادیم آنجا که گفتند ما نمی‌توانیم تعمیر کنیم. گفتند نمی‌توانیم تعمیر کنیم چراکه شما در جنگ هستید. گفتیم پس بدهید خودمان تعمیر کنیم که باز هم به بهانه جنگ آنها را به ما پس ندادند. آن از شرق و این از غرب است. ایران با مظلومیت و تنهای تنها با اتکا به خداوند پیش رفت.  هیچ کس به  ما قطعه نداد. هرچه بود را خودمان ساختیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه جنگ، جنگ اراده‌ها است، گفت: یا باید می‌رفتیم، دست نیاز به سوی کشوری دراز می‌کردیم که اگر هم این‌کار را می‌کردیم، پاسخشان منفی بود. بیش از یک ماه هر روز و گاهی تا نیمه‌شب جلسه گذاشتیم. گفتیم باید کاری کنیم که این رادارها روشن شود و ما این کار را کردیم. افسران نیروی هوایی ما این‌ کار را کردند. لذا در عملیات والفجر ۸ در فاو این کار را کردیم و موشک‌های ضد رادار نیز حریف‌مان نشد و در این عملیات ۷۳ فروند از موشک‌های عراقی را سرنگون کردیم.
او اضافه کرد: چطور در برابر اسرائیل تا دندان مسلحی که هر ارتش عربی در برابر او حاضر شد، اسرائیل به‌لحاظ نظامی آن‌ها را شکست داد اما یک گروه مومن مسلمان مخلص با سلاح‌های سبک بدون داشتن یک دستگاه تانک و سلاح سنگین توانستند در برابر اسرائیل غاصب کودک‌کش جانی در جنگ ۳۳ روزه بیاستند و پیروز شوند.
رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: چگونه حزب‌الله پیروز شد و ابهت تبلیغاتی رژیم صهیونیستی را شکستند. امکریکایی‌ها اتکای‌شان به اسرائیل بود و می‌گفتند این مشت آهنین غیرقابل شکست است و هرکجا بخواهیم هر رزمنده‌ای را به زانو دربیاوریم، اسرائیل را داریم. چه اتفاقی افتاد. در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله پیروز نشد بلکه اراده حزب‌الله بود که به پیروزی رسید.
او با بیان این‌که در جنگ سال ۶۷ در نجف حضور داشته است، گفت: در آن دوران کسی رادیو نداشت و مردم در قهوه‌خانه‌ها جمع می‌شدند و می‌گفتند آن‌چه رادیو اسرائیل می‌گوید درست است اما در جنگ ۳۳ روزه مردم به رادیو اسرائیل گوش نمی‌دادند و می‌گفتند ببینید المنار چه می‌گوید. این پیروزی جنگ اراده‌ها بود.
رییس دولت تدبیر و امید به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: این همه هواپیما و ناوچه و کمک خارجی. ملت یمن چه دارد؟ ملت فقیر یمن چطور ایستاده و چطور پیروز شده است. ملت یمن پیروز نهایی در این نبرد خواهد بود. هر زمانی که  ما به پیشگاه خداوند رفتیم و درحالی که ضعیف بودیم و سلاح هم نداشتیم، خداوند ما را پیروز کرد. البته این به آن معنا نیست که موشک نسازیم و تدبیر نظامی نکنیم.
او با تاکید براینکه برای مقابله با دشمن باید سلاح بسازیم و تمرین نظامی داشته باشیم، اظهار کرد: از موشک و سلاح بالاتر که باعث ترس دشمن از ما خواهد شد، اراده و ایمان ملت ایران است.
او ادامه داد: وقتی مادری اراده‌اش پیروزی می‌شود، نه فرزند اولش نه فرزند دومش بلکه فرزند سومش را هم با افتخار به جبهه می‌فرستد. ما بعضی از وقت‌ها که به دیدار خانواده‌های شهدا که فخر ما هستند می‌رویم و آنها از آن دوران تعریف می‌کنند، متحیر می‌مانیم که این ایمان از کجا آمده است. سه فرزندش شهید شده‌اند، یک فرزندش جانباز است و یک فرزند دیگرش آزاده بوده اما باز به من می‌گوید اگر ده فرزند پسر می‌داشتم و جنگ ادامه پیدا می‌کرد با افتخار آنها را در راه خدا تقدیم می‌کردم این پیروزی است.
رییس‌جمهور با بیان اینکه اراده ما پیروز است، گفت: ما باید به خداوند حسن ظن داشته باشیم و به وعده خداوند مطمئن باشیم. خداوند به ما وعده داده است که مدافع است.
او با تاکید براینکه هیچ سلاحی برتر از ایمان، انگیزه، مقاومت، اتحاد و یکپارچگی مردم نیست، اضافه کرد: باید موشک و هواپیما بسازیم و می‌سازیم و این دولت در این سه و سال نیم در سلاح‌های راهبردی بیش از ده سال گذشته تجهیزات را ساخته و انبار کرده و به آن افتخار می‌کند اما در عین حال می‌گوید آنچه ما را در برابر اسرائیل و آمریکا و مزدورانشان پیروز می‌کند سلاحِ تنها نیست بلکه بالاتر از سلاح؛ ایمان، اتحاد صبر و مقاومت مردم است. دشمن در محاسبات خود به این نتیجه رسید که مردم ایران نه تنها از شهادت نمی‌ترسند بلکه شهادت را فخر و افتخار خود می‌دانند نه اینکه شهادت را پایان زندگی بدانند و شهادت را جاودانگی و ابدیت می‌بینند.
رییس دولت یازدهم بیان کرد: زندگی ابدی با شهادت تعریف می‌شود. اگر این ایمان را ملتی داشته باشد نه تنها یک فرد و شهادت را یک ملت جاوادانگی بدانند و خانواده همواره به شهیدش افتخار کند همانطور که امروز در همه کشورهای اسلامی آنها که در مسیر حق ایستادگی کردند و راه شهادت را برگزیدند شهادت را فخر و افتخار و جاودانگی می‌دانند اگر این ایمان ایجاد شد ما شکست ناپذیر می‌شویم هیج سلاحی در برابر ایمان و اتحاد مردم موفق نخواهد بود. این ایمان مردم است که ما را در برابر همه دشمنان پیروز می‌کند.
او با بیان اینکه ۲۲ اسفند روز شهید و افتخار شهادت است، گفت: برای ما  هر روز، روز احترام به خانواده‌های شهداست. این دولت افتخارش این است که مشکلات خانواده‌های شهدا را کم کند. البته در عین حال اعتراف می‌کند که هر کاری کرده بسیار ناچیز و در حد توانش بوده و کار بزرگ شهیدان قابل جبران نیست. نه این دولت بلکه هیچ دولتی نمی‌تواند جبران کند چراکه جبران آن با خداوند بزرگ است. این تجارتی است که پاداشش بهشت جاودان خدا است و پاداش شما شهیدان و خانواده‌های شهیدان و جانبازان رضوان و رحمت خداوند است و آنچه ما وظیفه داریم تواضع در برابر کار بزرگ ایثاگران و خدمت به خانواده‌های آن‌هاست.


نام:
ایمیل:
* نظر: