کد خبر: ۴۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
محدودیت دریافت 200 هزار تومانی از خودپردازها برداشته شد
با توجه به اطلاعات اعلامی از سوی بانک مرکزی از روزجاری سقف برداشت از عابر بانک برخی از بانک‌ها افزایش یافته و این افزایش سقف تا 15 فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
افزایش سقف برداشت و دریافت اسکناس تانخورده از عابر بانک‌هابا توجه به اطلاعات اعلامی از سوی بانک مرکزی از روزجاری سقف برداشت از عابر بانک برخی از بانک‌ها افزایش یافته و این افزایش سقف تا 15 فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
در اواخر هفته گذشته ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در نشست خبری خود اعلام کرد، همچون سال گذشته در صورتی که بانک‌ها درخواستی برای افزایش سقف برداشت از عابربانک‌ها در پیک استفاده و نیاز به اسکناس را به بانک مرکزی ارائه کنند، این بانک از 20 اسفند تا 15 فروردین سقف برداشت را برای بانک‌های متقاضی افزایش خواهد داد.
با این تفاسیر می‌توان مدعی شد که بانک مرکزی از روزجاری به بانک‌های متقاضی اجازه خواهد داد تا سقف برداشت خود را در بازه 25 روزه 20 اسفندماه تا 15 فروردین ماه سال آینده افزایش دهند که با توجه به گفته حکیمی پیش بینی می‌شود این سقف برداشت در حدود 400 هزار تا 500  هزار تومان باشد.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته در بانک مرکزی، در سال جاری بانک های منتخب به متقاضیان اسکناس نو، یکصد برگ اسکناس 20.000 ریالی و یکصد برگ اسکناس 50.000 ریالی می دهند درحالی که در سال های قبل اسکناس هزار تومانی هم در زمان توزیع اسکناس نو در بانک ها وجود داشت.
بانک مرکزی در توضیح چرایی عدم وجود اسکناس هزار تومانی در زمان توزیع اسکناس نو در شعب منتخب این استدلال را مطرح کرده که براساس تجربه سال های قبل اسکناس هایی که بیشترین درخواست را داشتند در باجه های بانکی طی سال جاری توزیع خواهیم کرد.
ظاهرا اسکناس هزار تومانی در استان تهران خواهان چندانی نداشته و از همین رو بانک مرکزی تصمیم به حذف آن از فهرست توزیع اسکناس نو در سال جاری گرفته است.
البته روال توزیع اسکناس نو در سال های قبل نشان میدهد که کارت ملی یکی از الزامات دریافت اسکناس نو است، از همین رو متقاضیان با در دست داشتن کارت ملی به شعب بانک های منتخب مراجعه کنند.
همچنین آن گروه از مردمی که مایل به دریافت اسکناس های 10 هزار تومانی نو هم هستند می توانند از دستگاه های خودپرداز و شعب بانک ها نیاز خود را تأمین کنند. برخی گزارش های رسیده نیز حکایت از آن دارد که تعداد زیادی از بانک ها در توزیع اسکناس نو از طریق عابربانک ها پیش دستی کرده و از روزهای قبل اسکناس تا نخورده در دستگاه های خودپردازشان قرار داده اند.
گفتنی است در روزهای پایانی سال، بانک مرکزی در مجموع 16 هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و شهرستانها توزیع می کند و برای بانک های متقاضی در این روزها امکان افزایش میزان سقف برداشت از خودپردازها تا سقف 500 هزار تومان را هم قرار داده است.
بنابراین در سال جاری به بانک هایی که متقاضی استفاده از این تمهید هستند اجازه داده شده از 20 اسفند 1395 الی 15 فرودین 1396 سقف برداشت از خودپردازهای خود را به میزان 500 هزار تومان افزایش دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار