کد خبر: ۴۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
دادستان تهران خبر داد
دادستان تهران از صدور حکم اعدام و افساد فی الارض برای اعضا یک فرقه نوظهور دارای انحرافات جنسی خبر داد.
صدور حکم اعدام برای اعضا یک فرقه نوظهور انحرافی
دادستان تهران از صدور حکم اعدام و افساد فی الارض برای اعضا یک فرقه نوظهور دارای انحرافات جنسی خبر داد.
جعفری دولت آبادی در توضیح این پرونده اظهار داشت: متهمان متشکل از یک زن و یک مرد، با راه اندازی یک فرقه و جذب افراد، در زمینه جاذبه‌های انحرافی جنسی فعالیت می‌کردند
به گزارش روابط عمومی دادستانی تهران، جعفری دولت آبادی دادستان تهران در سی و سومین نشست شورای معاونان دادستانی تهران در خصوص چند پرونده مهم در حوزه فرهنگی که طی سال جاری در دادسرای تهران مفتوح و منتهی به صدور کیفرخواست شد، اطلاع رسانی کرد. پرونده نخست مربوط به متهمانی بود که در قالب فرقه‌های نوظهور، تشویق به فساد و فحشا می‌‌کردند.
جعفری دولت آبادی در توضیح این پرونده اظهار داشت: متهمان متشکل از یک زن و یک مرد، با راه اندازی یک فرقه و جذب افراد، در زمینه جاذبه‌های انحرافی جنسی فعالیت می‌کردند و این پرونده به اتهام افساد فی‌الارض به صدور حکم اعدام منتهی شده و هم اکنون در مرحله رسیدگی به اعتراض در دیوان عالی کشور است.
دومین پرونده‌ای که در حوزه فرهنگی مورد اشاره دادستان تهران قرار گرفت، پرونده اتهامی زن و مردی بود که اقدامات مجرمانه خود را در راستای تهیه مشروبات الکلی، تشویق به فساد و فحشا از طریق تشکیل مجالس میهمانی مختلط قرار داده بودند.
جعفری دولت آبادی با اعلام صدور کیفرخواست در پرونده مذکور از سوی سرپرست دادسرای شهید مقدس، در توضیح افزود: متهم مرد این پرونده که دارای تابعیت مضاعف ایرانی-آمریکایی بوده و مالک ساختمان چند هزار متری در شمال غرب تهران است، با به کارگیری شش تبعه افغان، زیرزمین ساختمان را محل ساخت و تهیه مشروبات الکلی قرار داده بود و قریب به 4 هزار لیتر مشروب الکلی از محل مذکور کشف شد.
نکته دیگری که در این پرونده مورد اشاره دادستان تهران قرار گرفت، اقدامات متهمان در جذب و تطمیع برخی افراد به تهیه تابلوهای متضمن تصاویر مبتذل و مستهجن؛ و به دنبال آن، برگزاری گالری و فروش این گونه تابلوها بود.
جعفری دولت آبادی به پرونده دیگری با موضوع قاچاق زنان و دختران اشاره کرد که در ناحیه 31 دادسرای تهران برای رسیدگی به جرایم اینترنتی، منتهی به صدور کیفرخواست شده و محاکمه متهمان آن در دادگاه انقلاب اسلامی تهران در حال انجام است.
وی افزود: موضوع این پرونده‌ها مصادیقی از ولنگاری فرهنگی است که توجه بیشتر مسئولان به مقوله فرهنگ را می‌طلبد.
دادستان تهران با تشکر از اقدامات قضات دادسرا در مقابله با ولنگاری فرهنگی و با تاکید بر این که پرونده‌های پیش گفته، صرفاً سه نمونه از اقدامات مهم دادستانی در این عرصه است، چنین اقدامات مجرمانه‌ای را در راستای نقشه دشمن دایر بر نفوذ فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: دشمن امیدوار است با نفوذ در حوزه فرهنگ و تخریب ارزش‌های اخلاقی و دینی، روحیه استکبارستیزی را در جوانان تضعیف کند و این واقعیتی است که رویکرد آندلس سازی کماکان در دستور کار دشمن قرار دارد.
جعفری دولت آبادی با اشاره به جرایم اجتماعی، اقدامات دادسرای تهران در جهت کاهش آمار جرم سرقت به عنوان مهم‌ترین جرم در حوزه امنیت عمومی را قابل توجه خواند و با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر این که احساس امنیت نسبت به جرم سرقت کاهش نیافته است؛ صرف نظر از صحت یا سقم این ادعا، اظهار داشت: آمارهای پلیس و دادسرای تهران حاکی از کاهش شمار جرم سرقت در شهر تهران است.
وی در خصوص چند پرونده مهم با موضوع سرقت مسلحانه اطلاع رسانی کرد که از جمله محاکمه شش سارق مسلح از مغازه‌ها بود که دادسرای تهران با صدور کیفرخواست، به اتهام محاربه برای آن‌ها درخواست مجازات کرده است.
وی به پرونده اتهامی م – س  که واجد سوابق متعدد سرقت در تهران و دیگر شهرها بود، اشاره کرد و با اعلام این که حکم محکومیت نام‌برده به اعدام صادر و پرونده جهت رسیدگی به اعتراض محکوم‌علیه به دیوان عالی ارسال شده است، به نتیجه رسیدن این گونه پرونده را اقدام مهم دادستانی تهران در انطباق عمل سرقت بر عنوان محاربه دانست که در دادگاه نیز مورد پذیرش قرار گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار