کد خبر: ۴۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
اعلام رفع دغدغه جایگاه‌داران دروغ است
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت گفت: ما به همه زمان بندی جایگاهداران را اعلام کرده ایم و اگر به موضوع کارمزدها و توقف طرح برندینگ توجهی نشود، شاهد کاهش ظرفیت عرضه سوخت و سپس توقف آن در بهار ۹۶ خواهیم بود.
اولتیماتوم قطع عرضه بنزین در بهار 96
«بیژن حاج محمدرضا» رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور در واکنش به سخنان روز گذشته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که از رفع دغدغه جایگاه‌داران در خصوص اجرای طرح برندینگ خبر داده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اعلام رفع دغدغه جایگاهداران دروغ است و نه تنها دغدغه های ما رفع نشده، بلکه با نحوه برخورد مسئولان شرکت ملی پخش و بی اعتنایی مسئولان وزارت نفت، جایگاهداران به دنبال تجمع در آستانه نوروز بودند که ما در اتحادیه جلوی اینچنین اقداماتی را گرفته ایم تا مردم در آستانه نوروز و تعطیلات عید دچار مشکل نشوند.
وی افزود: اما اولتیماتوم سه ماهه جایگاهداران برای کاهش پلکانی ظرفیت عرضه سوخت در سه نوبت پایان فروردین، پایان اردیبهشت و توقف کامل عرضه سوخت در پایان خرداد 96 در صورت عدم توقف طرح برندینگ و تعیین تکلیف کارمزدها همچنان پابرجاست.
حاج محمدرضا با بیان اینکه "ما این موضوع را به اطلاع تمامی نهادهای نظارتی و امنیتی رسانده ایم"، گفت: وقتی از تمامی شهرستانهای کشور به اتحادیه مراجعه می کنند و خواهان تعیین تکلیف خود هستند و جایگاهداران در تمام کشور نسبت به اجرای این طرح معترضند و از طرفی دیگر مسئولان مربوطه در وزارت نفت و شرکت ملی پخش، گوش شنوایی ندارند، این موضوع می تواند در عرضه بنزین که با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، ایجاد اختلال کند.
وی ادامه داد: این کار شرکت ملی پخش خلاف قانون است، ما با این شرکت قرارداد داریم و باید به قراردادهای خود پایبند باشد و نمی تواند این قراردادها را به غیر واگذار کند.
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به برگزاری دو جلسه در هفته گذشته با حضور مسئولان شرکت ملی پخش گفت: در این دو جلسه که نمایندگان زیادی از استانهای مختلف برای حضور در آن به تهران آمده بودند، دغدغه های جایگاهداران اعلام شد، اما توجهی به دغدغه ها نشد و تنها با اذعان به اینکه پیوستن به طرح برندینگ اجباری نیست، دغدغه ها رفع نمی شود.
وی افزود: می گویند پیوستن به طرح برندینگ و زیر پوشش یک برند رفتن اجباری نیست اما وقتی پیگیر اجرای مصوبه تغییر نظام کارمزدی به حق العمل کاری می شویم می گویند این کار در قالب برندینگ انجام می شود، یعنی به هر روش می خواهند جایگاهدار را مجبور به پیوستن به این طرح کنند که این درست نیست و ما این موضوع را رد کرده ایم.
حاج محمدرضا تصریح کرد: چند روز دیگر سال 95 تمام می شود اما هنوز مسئله کارمزدهای سال 95 مشخص نشده و هر بار که می گوییم جواب درستی به ما نمی دهند.
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور با بیان اینکه "متأسفانه به جای پاسخگویی، جایگاهداران را در وضعیت زمین و هوا و بلاتکلیفی نگه داشته اند، گفت: ما به همه زمان بندی جایگاهداران را اعلام کرده ایم و اگر به موضوع کارمزدها و توقف طرح برندینگ توجهی نشود، شاهد کاهش ظرفیت عرضه سوخت و سپس توقف آن در بهار 96 خواهیم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: