کد خبر: ۴۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
جاي خالي برندها در نمايشگاه‌هاي‌ بهاره
تجارت آنلاین - کورش شرفشاهي: توليد بدون مصرف معنا ندارد. بنابر اين توليدکنندگان تمام سعي خود را به عمل مي‌آورند تا بهترين کالا را توليد کنند.گاهي کالايي وارد کشور مي‌شود که نه تنها کيفيت لازم را ندارد، بلکه به‌اندازه اي بي کيفيت است که مصرف کنندگان نيز دل خوشي از آن ندارند.
جشنواره بنجل فروشي!
تجارت آنلاین - کورش شرفشاهي: توليد بدون مصرف معنا ندارد. بنابر اين توليدکنندگان تمام سعي خود را به عمل مي‌آورند تا بهترين کالا را توليد کنند تا رضايت مصرف کنندگان جلب شود. اما مهمترين نکته اين است که واردات و قاچاق همه معادلات را بر هم مي‌زند و گاهي کالايي وارد کشور مي‌شود که نه تنها کيفيت لازم را ندارد، بلکه به‌اندازه اي بي کيفيت است که مصرف کنندگان نيز دل خوشي از آن ندارند. بنابر اين معمترين نکته براي توليد کشور، اتصال مناسب حلقه توليد با توزيع است. مهمتر آن است که زماني کالاي ايراني توزيع شود که‌امکان خريد مردم بالا باشد يا ناچار به خريد باشند. بنابر اين مناسبتهايي مانند نوروز، ماه مبارک رمضان، ايام محرم، زمان بازگشايي مدارس، روز مادر و از همه مهمتر تغيير فصلها، بهترين فرصت براي تبليغ و فروش کالاست. اما با کمال تاسف به دليل نبود نظارت، کالاهاي بي کيفيت وارد بازار کشور مي‌شود و نقدينگي مردم به جاي هدايت به توليد داخلي، به جيب واردکنندگان مي‌رود که در نهايت کشورهاي خارجي از جمله ترکيه و چين منفعت مي‌برند. نکته ديگر راه‌اندازي بازارهاي فصلي است که بدون نظارت برگزار مي‌شود و اجناس بنجل خارجي به وفور عرضه مي‌شود. اما گويا امسال با سالها قبل تفاوت دارد زيرا مواد غذايي غيراستاندارد در نمايشگاه بهاره تهران توسط بازرسان شناسايي و نسبت به جمع‌آوري اين محصولات به غرفه‌داران هشدار داده شده است که در صورت عدم تمکين، اقدامات قانوني عليه آنها انجام مي‌شود.
دور اول برپايي نمايشگاه‌هاي بهاره در پنج نقطه تهران از يازدهم اسفندماه سال جاري آغاز شد و پس از ۱۰ روز به پايان رسيد. پس از آن دور دوم اين نمايشگاه‌ها در دو نقطه مصلي و حکيميه از تاريخ بيست‌وسوم اسفندماه سال جاري آغاز و پس از پنج روز در تاريخ بيست‌وهشتم به پايان مي‌رسد.
حدود ۱۰۰۰ غرفه در نمايشگاه بهاره تهران مشغول به فعاليت هستند که حدود ۳۰۵ غرفه آن مواد غذايي عرضه مي‌کنند که سلامت محصولات عرضه شده از مهم‌ترين مواردي است که در ارتباط با خريداران بايد به آن توجه داشت.
بازرسان سازمان استاندارد مواد غذايي غيراستاندارد عرضه شده نظير گلاب، چاي، خرما، قند و شکر، انواع کنسرو، شيريني آردي قنادي، برنج، ماکاروني، روغن کنجد و روغن زيتون را در غرفه‌هاي مربوطه شناسايي کرده و به غرفه‌داران در خصوص جمع‌آوري آن اخطار داده‌اند.
علاوه بر اين به غرفه‌داران نمايشگاه بهاره تهران اعلام شده در صورت عدم تمکين نسبت به رعايت اخطارها و جمع‌آوري محصولات اعلام شده اقدامات قانوني عليه آنها صورت مي‌گيرد.
همچنين از شهروندان درخواست شده به بهانه ارزان بودن قيمت برخي محصولات کالاهاي غيراستاندارد را خريداري نکنند و در صورت هرگونه تخلف مراتب را از طريق سامانه تلفني ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.
*استقبال از نمايشگاه‌هاي بهاره
در اين رابطه رئيس اتاق اصناف استقبال از نمايشگاه‌هاي بهاره را قابل قبول عنوان کرد و گفت: اگر تسهيلات و امکانات لازم را در برگزاري اين نمايشگاه‌ها فراهم شود مطمئنا برندهاي معتبر و شناخته شده در نمايشگاه‌هاي بهاره حضور پيدا مي‌کنند.
علي فاضلي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت:‌ اينگونه نيست که برگزاري نمايشگاه‌هاي بهاره صرفا خواست دولت باشد، چراکه دولت در راستاي تقاضاي مردم به برگزاري اين نمايشگاه‌ها تاکيد دارد.
وي ادامه داد: سطح مشارکت مردم در نمايشگاه‌هاي بهاره طي روزهاي گذشته به ويژه در ارم و حکيميه نشان قابل توجه بوده است و اينکه گفته مي‌شود اصناف از برگزاري نمايشکاه‌هاي بهاره راضي نيستند، موضوع درستي نيست.
رئيس اتاق اصناف ايران افزود:‌ بايد ديد که مي‌خواهيم اصناف را به چه عنوان در نظر بگيريم. اگر اصناف را در اقامت بنگاه‌هاي توليدي ببينيم. آن‌ها بسيارعلاقه‌مند به برگزاري اين نمايشگاه‌ها هستند به دليل اينکه در اين مقطع زماني براي تامين مواد اوليه‌شان براي سال آينده نياز به نقدينگي دارند. توليدکنندگان به جاي آنکه کالاي خود را به بنکدار بدهند ترجيح مي‌دهند پول نقد دريافت کنند.
فاضلي درباره وضعيت استقبال از نمايشگاه‌هاي بهاره گفت:‌ ميزان خريد مردم از نمايشگاه‌ها ۴.۵ تا پنج درصد است و ۹۵ درصد خريد مردم در جاهاي ديگر اتفاق مي‌افتد و طبيعتا اين پنج درصد خيلي تاثيرگذار نيست اما براي کنترل بازار مفيد و لازم است.
وي اضافه کرد: اما مسئله اين است که بايد تسهيلات لازم را براي برگزاري اين نمايشگاه‌ها فراهم کنيم ما به عنوان اتاق اصناف معتقديم تسهيلات براي اين نمايشگاه‌ها فراهم نيست. در اين زمينه هم به دنبال استفاده از راه‌هاي قانوني هستيم که مي‌توان در قالب فروش‌هاي فوق العاده و يا حراج‌هاي مختلف آن‌ها را مديريت کنيم.
رئيس اتاق اصناف با اشاره به وضعيت کيفيت کالاهايي که در نمايشگاه‌هاي بهاره عرضه مي‌شود، گفت: کيفيت کالا به طور نسبي در نمايشگاه‌هاي بهاره مناسب است اما آوردن برندهاي برتر به نمايشگاه‌ها سخت است برندي که در اروپا جا باز کرده و صادرات انجام مي‌دهد مطمئنا حاضر نيست زير چادر بدون هيچ امکاناتي حضور پيدا کند.
فاضلي افزود: بايد شرايط و تسهيلات لازم را فراهم در برگزاري اين نمايشگاه‌ها فراهم ‌کنيم مطئنا اگر اين کار صورت بگيرد برندهاي معتبر و شاخص هم به اين نمايشگاه‌ها مي‌آيند.




نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار