کد خبر: ۴۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
با تصويب هيات پذيرش اوراق بهادار؛
شرکت توليدي چدن سازان به عنوان هجدهمين نماد معاملاتي در سال 95 با نماد «چدن» در فهرست نرخ‌هاي بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
بورس چدني شد
شرکت توليدي چدن سازان در تاريخ 10 آذر ماه 1361 و با شماره ثبت 3723 در اصفهان و در تاريخ 2 اسفند ماه 1395 از شرکت سهامي‌خاص به سهامي‌عام تبديل شد.
فعاليت شرکت توليدي چدن سازان در 5 طبقه شامل طراحي انواع غلتک، و کليه قطعات سنگين صنعتي؛ توليد انواع غلتک‌ها و قطعات سنگين صنعتي از جنس چدن‌هاي آلياژي، داکتيل و فولاد؛ مشاوره در امور ريخته گري و ماشين سازي و نرم افزاري مرتبط با صنعت مذکور؛ ارايه خدمات آزمايشگاهي، آزمون و کاليبراسيون و همچنين انجام هرگونه فعاليت توليدي، معاملاتي، بازرگاني و واردات، صادرات که به طور مستقيم يا غير مستقيم عنوان شده است.
به اين ترتيب با احراز صلاحيت انماد معاملاتي «چدن» از تاريخ 24 اسفند ماه 95 به عنوان پانصد و دوازدهمين شرکت پذيرفته شده در بخش «ساخت محصولات فلزي»، گروه و طبقه «ساير محصولات فلزي ساخته شده» با کد «2899» در فهرست نرخ‌هاي بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.
اين شرکت اصفهاني داراي سه شرکت سرمايه پذير شامل شرکت غلتک سازان سپاهان، شرکت سنگين کاران جي و شرکت سنگين صنعت کوهپايه است و ترکيب سهامداري آن شامل 27 شخص حقيقي است.
اغلب مشتريان "چدن" شرکت‌هاي فولادي و معدني و سپس سيماني‌ها هستند که ساليانه 14 هزار 450 تن انواع غلتک را از آن خريداري مي‌کنند.
شرکت چدن سازان با سرمايه 80 ميليارد توماني در حالي توانسته سود خالص 4 ميليارد و 197 ميليون و 900 هزار توماني را تا پايان عملکرد شش ماهه اول امسال محقق سازد که در پايان دوره مالي سال 94 کل سود خالص اين شرکت 8 ميليارد و 674 ميليون تومان بوده است.
اين شرکت براي سال مالي 95 تحقق سود خالص 11 ميليارد و يکصد هزار توماني پيش بيني کرده است.
به ازاي افزايش هر يک درصد بهاي تمام شده کالاي فروش رفته ميزان سود "چدن" تا 17 درصد افزايش خواهد يافت، اما در صورت کاهش يک درصدي فروش و بهاي تمام شده کالاي فروش رفته رقم سود با کاهش 8 درصدي مواجه مي‌شود.
به نقل از فارس، حسين انصاري شوريجه و خسرو خوروش دو تن از سهامداران عمده اين شرکت مطابق با مصوبه هيات پذيرش اوراق بهادار متعهد شده‌اند، در عرضه اوليه سهام شرکت چدن سازان تا 10 درصد از سهام به تعداد 80 ميليون سهم از کل سهام اين شرکت را براي کشف قيمت در بورس عرضه کنند. در عين حال طي مرحله ديگري نيز با نظر سازمان بورس مجدد 10 درصد ديگر از کل سهام شرکت را در اين بازار عرضه خواهند کرد.

برچسب ها: تجارت آنلاین ، بورس ، چدن
نام:
ایمیل:
* نظر: