کد خبر: ۴۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
صف آرایی نیروهای آمریکایی مقابل موشک های بالستیک کره شمالی
پس از تهدیدات آمریکا، کره شمالی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد تا یک سیگنال قدرتمند برای مقامات آمریکایی ارسال کند که از تهدیدات "واشنگتن" به هیچ عنوان نمی هراسند.
جرقه جنگ جهانی سوم در شبه جزیره کره
برخی موشک‌های بالستیک کره شمالی همچون "تائپودونگ-1" و "تائپودونگ-2" قدرت بسیار زیادی در انهدام اهداف در فاصله 6 تا 10 هزار کیلومتری دارند و این موضوع خطری جدی برای غرب آمریکا به شمار می آید.
با روی کار آمدن رئیس جمهور جنگ طلب آمریکا ؛ تنش ها در منطقه شرق آسیا وارد مرحله جدیدی شده است و این موضوع ناشی از سیاست های نادرست جمهوری خواهان علیه "پیونگ یانگ" است.
کره شمالی با روی کار آمدن "ترامپ" به خوبی درک کرده که امکان درگیری نظامی در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است. مقامات کاخ سفید تهدید کرده اند که هرگونه اقدام تحریک کننده کره شمالی را با قاطعیت پاسخ می دهند اما در واقعیت چنین اتفاقی نیفتاد.
پس از تهدیدات آمریکا، کره شمالی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد تا یک سیگنال قدرتمند برای مقامات آمریکایی ارسال کند که از تهدیدات "واشنگتن" به هیچ عنوان نمی هراسند.
 "سامانه های فرماندهی راهبردی آمریکا در فوریه سال جاری گزارش  داد  که موشک کره شمالی را که اخیرا پرتاب شده است، ردیابی کردند. پرتاب این موشک بالستیک میان برد نزدیک شهر "کوسونگ" کره شمالی اتفاق افتاد.
 وزارت دفاع کره جنوبی نیز پس از این پرتاب در فوریه سال جاری واکنش نشان داد و اعلام کرد که کره شمالی یک فروند موشک بالستیک را از پایگاه هوایی "بانگ یون" در غرب کره شمالی به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
اما اخیرا نیروهای آمریکایی و کره جنوبی تمرین نظامی مشترک گسترده‌ای را در چارچوب رزمایش‌های مشترک سالانه دو کشور آغاز کردند تا آمادگی دفاعی خودشان را در برابر تهدید کره شمالی محک بزنند. کره شمالی این تمرین‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را نوعی آمادگی برای حمله به این کشور می‌داند.
آمریکا مدعی است که این رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در بحبوحه تنش روزافزون در پی آزمایش موشکی بالستیک 12 فوریه کره شمالی آغاز شده است.
وزارت دفاع کره جنوبی و نیروی نظامی آمریکا مستقر در کره جنوبی آغاز این رزمایش مشترک را تایید و اعلام کردند این تمرین های نظامی تا پایان ماه آوریل ادامه خواهد یافت، اما به جزئیات بیشتر در این زمینه اشاره نکردند.
در رزمایش مشترک سال گذشته آمریکا و کره جنوبی حدود 1700 نیروی آمریکایی و بیش از 300 هزار نیروی کره جنوبی مشارکت داشتند.
کره‌شمالی در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی جدید آمریکا و کره جنوبی متعهد شد چنانچه تنها یک گلوله به آبهای این کشور اصابت کند ، این اقدام را به شدیدترین شکل ممکن تلافی کند و پاسخی بی رحمانه به آن دهد.
اما دولت باراک اوباما هم تمام گزینه ها علیه پیونگ یانگ را محتمل می دانست تا جایی که وزیر دفاع دولت "اوباما" مدعی بود که موشک های بالستیک پیونگ یانگ را از بین خواهد برد.  
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفته بود که توانمندی های تسلیحات هسته ای و برنامه های موشکی بالستیک کره شمالی تهدیدی جدی برای آمریکا است و این کشور آماده است تا هرگونه موشک کره شمالی را که شلیک یا آزمایش شود سرنگون کند.
 اگر موشک های کره شمالی تهدیدی برای آمریکا باشد، ما تنها آنها را سرنگون خواهیم کرد. اگر موشک های کره شمالی به طرف آمریکا یا دوستان و متحدان ما شلیک شوند، ساقط خواهند شد.
اما این پایان ماجرا نیست؛ کره شمالی همواره عنوان داشته که می تواند با قدرت موشکی خود بخشی از خاک آمریکا را به خاکستر تبدیل کند و در این زمینه کلیپی نیز در سال گذشته میلادی ساخته بود.
برخی موشک های بالستیک کره شمالی همچون "تائپودونگ-1" و "تائپودونگ-2" قدرت بسیار زیادی در انهدام اهداف در فاصله 6 تا 10 هزار کیلومتری دارند و این موضوع خطری جدی برای غرب آمریکا به شمار می آید.
موشک کلاس "تائپودونگ 2" با برد تقریبی 10 هزار کیلومتر در صورت بهینه‌سازی و حمل سرجنگی سبک تا 500 کیلوگرم و قطر بیش از 2 متر وزن 65 تا 80 تن و سرعت بیش از 7 تا 8 هزار متر بر ثانیه و هدایت اینرسی دارای قدرت تخریب بالایی است.
سایت "میسایل تریت (Missile Threat) " درباره موشک "تائپودونگ 2" نوشت: این موشک ساخت کره شمالی دارای تعدادی وسیع از اسامی همچون "ماکتوسان  2"، "اونها" و ...  بوده و دارای قابلیت‌های منحصر بفردی است.
این سایت با اشاره به اینکه این موشک زمین به زمین از دسته" موشک‌های قاره‌پیما"  طبقه‌بندی شده است، عنوان داشت: این موشک با طول بیش از 30 متر قطر بیش از 2 متر، وزن 64 هزار و 300 کیلوگرم و وزن سرجنگی 1000 تا 1500 کیلوگرم و سوخت سه مرحله‌ای، بردی معادل 4 تا 8 هزار کیلومتر دارد.
در حال حاضر کره شمالی با انباشت موشک های بالستیک همواره دفاع از خود را به طرف آمریکایی اعلام کرده است. آمریکا تحریم های فلج کننده اقتصادی را در زمان اوباما پیگیری کرد ؛ اما در زمان ترامپ مشخص نیست که راهبرد "واشنگتن" در قبال "پیونگ یانگ" چیست. اما دست کم می توان این موضوع را از اقدامات اخیر آمریکا متوجه شد که سیاست ترامپ تفاوت چندانی با سیاست اوباما در قبال کره شمالی ندارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار