کد خبر: ۴۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
جوانمرگی سیاسی نامزدهای انتخاباتی توسط جمنا
آخرین خبرها حاکی از آن است که اگر چه برخی از چهره های لیست 14 نفره ساز و کار جمنا را پذیرفته و از انتخابات کناره گیری اما سایرافرادی که از لیست 5 نفره کنار بمانند بدون توجه به تصمیم بزرگان جناح در انتخابات ثبت نام خواهند کرد.
آیا اصولگرایانِ ناراضی پنجشنبه شورش می‌کنند؟!
از میان چهره های اصولگرا خیلی ها دلشان را خوش کرده بودند در این انتخابات سطح سیاسی شان را در حد نامزد ریاست جمهوری بالا بیاورند اما زمان برای آنها خیلی زودتر از آنچه تصور می کردند به پایان رسید . یک تراژدی سیاسی که می توان نام آن را جوانمرگی کاراکتر انتخاباتی آنها گذاشت.  
جمنا بر اساس آخرین اخبار تا آخر همین هفته نامزدهای خود را معرفی خواهد کرد و این جوانمرگان انتخاباتی دو راه بیشتر پیش رو ندارند یا ساز و کار اعلامی را بپذیرند و کنار بکشند یا با اعتراض به وضع موجود و سیستم جمنا اعلام حضور مستقل کنند. برای ما که از بیرون به این ماجرا نگاه می‌کنیم ممکن است شرایط در نهایت اینگونه شود که ترکیبی از این دو گزاره حاصل شود.

*بذرپاش؛ خداحافظی زودهنگام
جوانترین اصولگرای داوطلب نامزدی در انتخابات مهرداد بذرپاش است. این چهره احمدی نژادی که در مجلس قبل تندترین انتقادات را به دولت حسن روحانی داشت در انتخابات مجلس دهم مانند دیگر هم طیفی هایش با شکستی سنگین مواجه شد. او بعد از این شکست به انتقاداتش از دولت روحانی ادامه داد و خیلی ها به این نتیجه رسیدند که این انتقادات رنگ و بوی انتخاباتی دارد. نام او در نشست جمنا به رای گذاشته شد و در نهایت با اعلام 14 نفر برگزیده بر اساس حروف الفبا او نفر اول اعلام شد . آخرین خبرها حاکی است نام او در میان 5 نامزدی که روز پنج شنبه اعلام خواهد شد قرار ندارد .

*محمد خوش چهره؛ پرچم احمدی نژاد می رود
خیلی ها معتقدند دفاعیات محمد خوش چهره و عماد افروغ در سال 84 نقش موثری در رای آوری احمدی نژاد داشته است . حتی این شایعه خیلی جدی شده بود که خوش چهره مزد زحماتش را با گرفتن پست وزارت خواهد گرفت . احمدی نژاد اما او را ندید و خوش چهره هم خیلی زود نظرش از احمدی نژاد برگشت. او در سال 95 اصلا نامش به عنوان نامزد انتخاباتی مطرح نبود اما در نشست جمنا نامش به رای گذاشته شد و در لیست 14 نفره هم قرار گرفت . خبرهای جدید حکایت از حذف او در لیست 5 نفره دارد . البته محمد خوش چهره در این مدت چندان کار رسانه ای معطوف به انتخابات نداشته گویا خودش هم از ابتدا می دانسته در این بازی نام او چندان ماندگار نیست.

*حاجی بابایی و خروجی بی ثمر
حاجی بابایی خیلی تلاش کرد تا خودش را به انتخابات اردیبهشت ماه برساند حتی از جمع موسسین جمنا هم اعلام خروج کرد تا دستش برای نامزدی باز باشد. نام او در لیست 14 نفره جمنا قرار دارد اما شانسی برای بودن در میان 5 نفر نهایی ندارد . در این مدت سیدمحمد حسینی دیگر وزیر احمدی نژادی سعی فراوانی کرد تا در پیدا و پنهان به او کمک کند.

*منتقد نفتی خداحافظی می کند
رستم قاسمی بدون شک در زمره پیش فعالانی بوده که برای انتخابات ریاست جمهوری کار کرده است . او در نشست های خصوصی چندین بار اعلام کرده است که عزمش برای حضور در انتخابت جدی است. سخنرانی های تند و تیز در این چند وقت هم گویای عزم راسخ اوست . برخی معتقدند حتی اگر جمنا هم نام او را اعلام نکند ممکن است با اعلام نامزی مستقل او مواجه شویم .

*تلاش های بی نتیجه زاکانی
علیرضا زاکانی خیلی امیدوار بود که در این انتخابات سطح سیاسی اش را به نامزد انتخابات ریاست جمهوری برساند . تلاشی که یکبار در سال 92 با مهر رد صلاحیت شورای نگهبان بی ثمر مانده بود. او سال گذشته از دبیر کلی حزبش هم استعفا داد تا محصور در محدودیت ها حزبی برای نامزدی در انتخابات نماند. در نشست جمنا هم رای خوبی آورد اما گویا اخیرا مطلع شده که اقبالی برای نامزدی نهایی ندارد . رفقای او ضرغامی را جایگزینش کرده اند .

*علی نیکزاد ؛ معترض در فضای محرمانگی
وقتی نشست جمنا به پایان رسید گفته شد این علی نیکزاد بوده که بیشترین انتقاد را به این ساز و کار داشته است . او نامش در میان 5 نفر منتخب نیست و گویا نه امروز بلکه همان سال گذشته اعلام کرده بدون توجه به نظر جمنا نامزد انتخابات خواهد شد .
هر چه هست آخرین خبرها حاکی از آن است که اگر چه برخی از چهره های لیست 14 نفره ساز و کار جمنا را پذیرفته و از انتخابات کناره گیری اما سایرافرادی که از لیست 5 نفره کنار بمانند به همراه سایر اصولگرایانی که قصد نامزدی در انتخابات کرده اند بدون توجه به تصمیم بزرگان جناح در انتخابات ثبت نام خواهند کرد . آنها نه فقط منتقد حسن روحانی ، که منتقد این تصمیم سازی جناحشان هم خواهند بود .

نام:
ایمیل:
* نظر: