کد خبر: ۴۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
رسانه ها از انفجار دو بمب در مترو شهر سن پترزبورگ روسیه خبر دادند که در این انفجار 10 نفر کشته و 50 نفر هم زخمی شدند.
منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در ایستگاه‌ متروی شهر سن پترزبورگ روسیه خبر دادند. بنا بر اعلام مقام‌های امنیتی روسیه این انفجار "تروریستی" بوده‌ اما هنوز گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، خبرگزاری تاس از کشته شدن دستکم ۱۰ تن در این انفجار خبر داده است و حداقل ۵۰ تن از جمله چندین زن و کودک نیز زخمی‌ شده‌اند.

شبکه خبری روسیا ۲۴ و رویترز اعلام کردند انفجار ناشی از یک بمب دست ساز بوده است.

بر اساس اعلام مقامات روسیه در ایستگاه مترو "پلوشاد واستاناولنیه" در مرکز سن پترزبورگ نیز یک بمب دیگر دست ساز (دستگاه انفجاری) پیدا شده اما این دستگاه انفجاری عمل نکرده است.

به گزارش وستی این انفجار در داخل واگن قطار در حال حرکت در خط متروی آبی رخ داده است.
هم اکنون فعالیت تمام ایستگاه‌های مترو سن پترزبورگ متوقف شده و نیروهای امنیتی و امدادی در حال بررسی این حادثه هستند. متروی سن‌پترزبورگ دارای ۶۷ ایستگاه در ۵ خط است که روزانه بیش از دو میلیون نفر مسافر را جابجا می‌کند و شانزدهمین متروی شلوغ دنیا از حیث جابجایی مسافر محسوب می‌شود.

پس از انفجار، وضعیت فوق‌العاده امنیتی در تمامی پایانه‌های حمل و نقل  این شهر و همچنین مسکو  و قازان به اجرا درآمده است و ماموران امنیتی بازرسی همه مسافران را با دقت بالایی انجام می‌دهند. همچنین حضور نیروهای امنیتی در تمامی فرودگاههای بین‌المللی روسیه افزایش یافت.

سازمان امنیت روسیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور را در جریان انفجار امروز قرار داد. پوتین هم با خانواده‌های کشته شده این حادثه ابراز همدردی کرد.

پوتین که برای دیداری رسمی با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، خود در سن پترزبورگ به سر می‌برد تاکید کرد که نهادهای مربوطه دولتی بررسی علت این حادثه و کمک به آسیب دادگان را در دستور کار دارند.

وی تصریح کرده دلیل انفجار هنوز روشن نیست و مقامات مشغول بررسی آن هستند اما همه احتمال‌ها از جمله تروریسم در نظر گرفته می‌شود.

هم‌زمان گزارش شده شبکه اجتماعی فیس‌بوک جهت کمک به شهروندان سن پترزبورگ دکمه «من سلامت هستم» را پس از انفجار مترو فعال کرده تا از این طریق اعضای فیس‌بوک بتوانند سلامتی خود را به دوستان و خانواده‌های خود اعلام کنند.

در همین حال وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای به شدیدترین وجه ممکن انفجار امروز در متروی سن پترزبورگ را محکوم کرد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار