کد خبر: ۴۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
از آغاز تردیدهای ترامپ تا پایان ماجرای جدایی طلبان باسک
تجارت آنلاین: ادامه سياستگذاري سختگيرانه بانک مرکزي اروپا، گواهی شکست اتا و پایان ماجرای جدایی طلبان باسک، افزایش تردیدها پس از حمله آمریکا به سوریه و نقش کره شمالی در اختلافات چین و آمریکا از جمله مهمترین تیتر روزنامه های جهان در روز یکشنبه هستند.
*ادامه سياستگذاريهاي سختگيرانه بانک مرکزي اروپا - وال استريت ژورنال
مقام ارشد بانک مرکزي اروپا اعلام کرد از سياست‌هاي خود درباره استفاده از محرک‌هاي بزرگ مالي در منطقه پولي يورو عقب نشيني نخواهد کرد. بانک مرکزي اروپا حداقل تا پايان سال ۲۰۱۷ اجراي سياستهاي پولي حمايتي خود، از جمله بازخريد اوراق قرضه دولتي و خصوصي و نرخ بهره بسيار پايين را ادامه خواهد داد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*گواهی شکست اتا – ال پاییس
گروه جدایی طلب باسک در شمال اسپانیا موسوم به اتا در راستای ابتکار عمل یکجانبه خود برای خلع سلاح، لیستی از 12 محل نگهداری سلاحهای خود را به پلیس فرانسه داد. این 12 انبار سلاح و مهمات عمدتاً در دپارتمانها و حومه‌های ژرس ،پیرنه - آتلانتیک و اوت - پیرنه قرار دارند. گروه اتا پیش از این اعالم کرده بود که کلیه سلاح‌های باقی‌مانده خود را تا روز شنبه تسلیم خواهد کرد؛ اقدامی که به معنای پایان بخشیدن کامل تمامی فعالیت‌های مسلحانه این گروه برای جدایی باسک از اسپانیاست.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*رشد تردیدها پس از حمله آمریکا به سوریه – نیویورک تایمز
حمله آمریکا به پایگاه نظامی سوریه باعث افزایش تردید نسبت به موضع واشنگتن در سوریه شد.تصمیم حمله موشکی که  توسط دونالد ترامپ گرفته شد با تردید همراه شد و گفته می شود این حمله درد جنگ شش ساله در سوریه را کاهش نمی دهد. حمله موشکی آمریکا دخالت مستقیم علیه دولت اسد بود.به نظر می رسد حمله آمریکا فرصتی را برای رابطه با سوریه باقی نگذاشت و ترامپ هیچ پیشنهادی برای پایان جنگ نداده است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*کره شمالی بزرگترین موضوع اختلاف چین و آمریکا –ساندی مورنینگ پست
اگرچه در دیدار شی جینپینگ و دونالد ترامپ روابط چین و آمریکا دوباره به سمت عادی بازگشت اما یکی از بزرگترین مسائل اختلاف کره شمالی است. تمرکز دیدار دو طرف درباره تجارت بود اما دو طرف درباره کره شمالی اختلاف نظر زیادی داشتند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار