کد خبر: ۴۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
مجلس اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی‌دهد
یک نماینده مجلس گفت: در آمارگیری سال ۹۵ وقتی میزان موجودی بنزین محاسبه و میزان تولید داخل، واردات و مصرف را بررسی کردند مشاهده شد که ۳ کشتی بنزین گم شده است.
ماجرای گم شدن سه کشتی بنزین در سال 95

حسینعلی حاجی دلیگانی در برنامه مناظره به مسئله کارت سوخت و قیمت بنزین می پرداخت گفت: سه کشتی بنزین در آمارگیری سال 95 گم شده است ، به طوری که وقتی بررسی کردند میزان موجودی سال 95 را و همچنین میزان تولید داخلی و میزان واردات و میزان مصرف را از آن کم کردند مشاهده کردند که سه کشتی بنزین معلوم نیست که چه شده است که این یکی از آثار سوء نیم بند شدن کار سوخت در کشور شد.

حاجی دلیگانی گفت: ما الآن دچار یک تناقض میان مسئولان در این زمینه هستیم از یک طرف می گویند کارت سوخت لازم نیست سؤال من این است 400 میلیارد تومانی که الآن دولت برای ایجاد دیسپاچینگ گذاشته، برای هر جایگاه سوخت که 200 میلیارد آن را هم الآن پرداخت کرده و مجری آن هم داماد یکی از مسئولین وزارت نفت است و نام آن را نمی برم این به چه معناست؟ اگر ما سامانه نیاز نداریم کنترل بکنیم پس بنابراین چرا ایجاد سامانه را در هر یک از جایگاه های سوخت مجدداً ایجاد کردیم.
حاجی دلیگانی با تاکید بر این که مجلس اجازه نمی دهد بنزین، دو نرخی و گران شود، افزود: سامانه هوشمند سوخت نباید جمع آوری چراکه هزینه جمع آوری آن 220 میلیارد تومان است البته معتقدیم این کارت سوخت همچنان کارآیی خود را دارد و می توان با افزایش سهمیه مصرف کنندگان در این کارت، بنزین مصرفی غیرسهمیه ای افزایش قیمت یابد تا بدین وسیله مصرف سوخت در جهت کاهش گام بردارد.
حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلوگیری از قاچاق از اهداف سامانه هوشمند سوخت بود، گفت: اکنون قیمت هر لیتر بنزین در کشورهای همسایه شرقی ما میان 1800 تا 1900 تومان است و قیمت فوب خلیج فارس هم اکنون بین 1400 تا 1500 تومان است بنابراین با این تفاوت قیمت ها، هنوز قاچاق بنزین به صرفه است.
وی افزود: اگر کارت سوخت حذف شود شتر با بارش گم می شود و به صورت تانکری از مراکز اصلی توزیع، قاچاق انجام خواهد شد.



نام:
ایمیل:
* نظر: