کد خبر: ۴۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری 96
محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد تا روز دوم ثبت نام نامزدها با خبری شوک آور و متعجب کننده آغاز شود.
شوک احمدی نژادی در وزارت کشور!
روز گذشته با دستور وزیر کشور ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد و با ثبت‌نام ۱۲۶ داوطلب به پایان رسید تا وزارت کشور در روزهای اخیر به قلب تحولات سیاسی ایران تبدیل شود.
صبح روز دوم محمود احمدی‌نژاد علیرغم توصیه مقام معظم رهبری به وی برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری، به منظور جلوگیری از دوقطبی شدن فضا در انتخابات، با حضور در ستاد انتخابات کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم شد.
محمود احمدی‌نژاد که برای همراهی حمید بقایی به وزارت کشور مراجعه کرده بود خود نیز برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد.
احمدی‌نژاد در پاسخ به یک سوال مبنی بر اینکه آیا با مقام معظم رهبری مشورت کرده‌اید و یا شرایط تغییر کرده که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اید، سکوت کرد و خندید.
خبرنگاری  از احمدی‌نژاد پرسید که شما در کنفرانس خبری‌تان گفتید اگر شرایط تغییر کند، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنید. آیا شرایط تغییر کرده است؟ که مشایی در این باره گفت: آیا به نظر شما شرایط تغییر کرده است؟
در یکی از کانال‌های حامی احمدی‌نژاد آمده است که هدف از ثبت‌‌نام احمدی‌نژاد فشار بر شورای نگهبان برای تائید بقایی است.
 به گزارش ایلنا ،مهرماه سال گذشته رهبر انقلاب در درس خارج از فقه فرموده بودند: یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه صلاح حال خود آن شخص و صلاح کشور گفتم که صلاح نمی‌دانیم شما در فلان قضیه شرکت کنید... اگر توی این مقوله وارد شدید در کشور دوقطبی ایجاد میشود. ما این توصیه را به یکی از آقایان کردیم. خب حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران_مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو!
علاوه بر محمود احمدی نژاد در روز دوم چهره های شاخص و گمنام دیگری نیز به وزارت کشور رفتند. مسعود زریبافان معاون محمود احمدی‌نژاد  از اولین کسانی بود که امروز  نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شد.
مسعود زریبافان اظهار کرد: در دولت خود مصمم هستم که تمامی محاسن دولت های گذشته را مورد استفاده قرار دهم و مشکلات آنها را برطرف نمایم.
مسعود زریبافان معاون احمدی نژاد صبح امروز پس از اعلام کاندیداتور و ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی از لحاظ ساختار و قوانین هیچ کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: عدم اجرای دقیق قوانین باعث ایجاد مشکلات مختلف در جامعه شده است.
وی توزیع ناعادلانه منابع و وجود رانت را علت بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری عنوان کرد و گفت: برای رفع فقر و بیکاری تنها اقدام لازم، توزیع عادلانه منابع و مبارزه با پدیده شوم فساد و تبعیض است.
زریبافان خاطر نشان کرد: برای حل مشکل فساد، جمهوریت نظام باید آنگونه که هست در انتخابات و با انتخاب مسئولین واجد شرایط و لایق تحقق پیدا کند. اگر مسئولین مردمی باشند و با دردها و مشکلات مردم آشنا بوده و دلسوزی و پاکدستی و مبارزه با رانت و فساد از ویژگی های آنها باشد، همه مشکلات کشور برطرف خواهد شد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قول می دهم در دولت خود مصونیت سیاسی و قضائی مدیران را بردارم، درباره ویژگی های دولت خود اظهار کرد: من معتقدم که در گذشته و دولت های مختلف خدمات زیادی به کشور شده است و این دولت ها محاسن و معایبی داشته اند در همین زمینه من مصمم هستم که تمامی محاسن دولت های گذشته را مورد استفاده قرار دهم و مشکلات آنها را برطرف نمایم.
زریبافان گفت: به عنوان رئیس دولت کارآمدی تلاش خواهم کرد که دولت یازده +1 را تشکیل دهم.
این فعال سیاسی اصولگرا درباره تشکیلات جمنا و ساز و کار وحدت این تشکیلات گفت: وحدت اتفاق بسیار خوبی است اما اینکه عده ای بنشینند و با یکدیگر توافق کنند و برای مردم تعیین تکلیف نمایند به معنای دموکراسی نیست اینکه دو جناح هر کدام یک نفر را معرفی کنند موجب محدودیت انتخاب های مردم می شود و حق انتخاب را از آنها سلب می کند.
وی با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو تا پایان کار ایستاده ام و انصراف نمی دهم ادامه داد: من کاندیدای در سایه هیچ کسی نیستم و شخصیتی مستقل دارم.
رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به پرسشی درباره علت عدم ارائه گزارش تحقیق و تفحص از این بنیاد در دولت قبل خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن عدم ارائه گزارش تحقیق و تفحص این بود که من برای عدم ایجاد مشکل برای بنیاد از خودم دفاع نکردم و در نهایت نیز طی جلساتی که در کمیسیون های مربوط برگزار شد، پرونده مخدومه اعلام شد و مجلس نیز طی نامه ای اعلام کرد که در تحقیق و تفحص از بنیاد شهید هیچ تخلفی صورت نگرفته است.
زریبافان اظهار کرد: در دوران مدیریت من هیچ کدام از مدیران منصوب من مرتکب تخلفی نشده اند.
وی در پایان علت منتشر نشدن گزارش مربوط به تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را عدم به حد نصاب نرسیدن درخواست تحقیق و تفحص در کمیسیون مربوطه عنوان کرد.
حمید بقایی داوطلب دیگری بود که برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به همراه  محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.
بقایی پیش از ثبت نام گفت: اگر رد صلاحیت شوم در هر شرایطی قول میدهم به قانون  تمکین کنم.
«محمدعلی پورمختار» نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس هم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به  ستاد انتخابات کشور رفت.
به گزارش ایسنا، پورمختار ضمن حضور در ستاد انتخابات تاکید کرد که برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری نیازی به کناره‌گیری از نمایندگی مجلس نیست.


*بازدید دادستان کل از ستاد انتخابات کشور

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور  پیش از ظهر روز چهارشنبه با حضور در ستاد انتخابات، از روند اجرای امور بازدید به عمل آورد.
دادستان کل کشور گفت: فضای مجازی و حقیقی را رصد کرده و با تخلفات برخورد می‌کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران درباره فعالیت ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: این ستاد در تهران و استان‌ها فعال است و ما از طریق این ستاد فضای مجازی و حقیقی را رصد می‌کنیم. امیدواریم تخلفی انجام نشود اما اگر تخلفی انجام شود با آن برخورد می‌کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا وجود پرونده‌های نامزدهای انتخابات در روند بررسی صلاحیت آنها موثر است، تصریح کرد: قطعاً و مسلماً نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اگر پرونده‌ای داشته باشند، آن پرونده‌ها به مراکز نظارتی و اجرایی ابلاغ می‌شود و در روند بررسی صلاحیت‌ها تأثیر می‌گذارد.
منتظری درباره روند ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری و حضور اقشار مختلف مردم برای ثبت‌نام، تصریح کرد: فضای خوب و بانشاطی ایجاد شده و هر کس از هر طیف، ‌جریان و شهرستان نیز برای ثبت‌نام آمده و استقبال زیاد است. باید انتخابات ریاست جمهوری بازارش خیلی داغ باشد که مشتری زیادی دارد.
دادستان کل کشور در پایان اظهار کرد: مردم نظام را از خود می‌دانند و برای همین از ثبت‌نام‌ها استقبال کرده‌اند. در هیچ کجای دنیا چنین وضعیتی وجود ندارد، البته همه این وضعیت هم مطلوب نیست که هر کسی ثبت‌نام کند؛ زیرا برخی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های خارجی از این مسائل سوء‌استفاده می‌کنند، البته این نشان آن است که فضای کشور باز است و مردم نظام را از خود می‌دانند. فضای بانشاطی اکنون ایجاد شده و امیدواریم مردم با حضور خود بر این نشاط بیافزایند.

*انتخاب شوندگان باید دارای چه شرایطی باشند؟
بر اساس ماده 55 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها که کتباً معرفی شده باشند باید ظرف 5 روز از تاریخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبی را پس از دریافت و تکمیل همراه با چهار برگ تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس 4×6 از آخرین عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسلیم و رسید دریافت دارند.»
براساس ماده 35 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شوندگان بایددارای شرایط زیر باشند:
1- از رجال مذهبی، سیاسی
2-ایرانی‌الاصل
3-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
4-مدیر و مدبر
5-دارای حسن سابقه و امانت و تقوی
6- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور
دیروز نیز  وزیر کشور به فرمانداران سراسر کشور دستور  تشکیل هیات‌های اجرایی را صادر کرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت برگزار می‌شود.

*مدارک مورد نیاز نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری
 طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات کشور انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
۱. از رجال مذهبی، سیاسی.
۲. ایرانی‌الاصل.
۳. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۴. مدیر و مدبر.
۵. دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.
۶. مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.
واجدان شرایط باید در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و اقدام به تکمیل فرم های پیش بینی شده کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار