کد خبر: ۴۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
قاتلان برجام سرپرست خوبی برای آن نیستند
بالاخره انتظارها پایان یافت و حسن روحانی هم عصر روز جمعه جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.
ثبت نام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96
حجت الاسلام حسن روحانی عصر جمعه به ستاد انتخابات آمد تا برای دومین بار برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.
در سال ۹۲ او با انتخاب رنگ بنفش در ستادهای تبلیغاتی اش و شعار تشکیل دولت تدبیر و امید پیروز انتخابات شد. در آن سال صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی شورای نگهبان رد شد اما آن مرحوم همراه با سیدمحمد خاتمی از نامزدی روحانی حمایت کردند. محمدرضا عارف نامزد اصلاح طلبان نیز از نامزدی انصراف کرد و همین سبب شد تا روحانی به عنوان نامزد معتدلین و اصلاح طلبان در مقابل پنج نامزد اصولگرایان (قالیباف، جلیلی، رضایی، ولایتی و غرضی) بتواند حداکثر آرا را به سبد رای خود بریزد.
رئیس دولت یازدهم می گوید از امروز به بعد حفظ برجام یکی از مهمترین مسایل سیاسی داخلی و اقتصادی ملت ایران خواهد بود. هووهایی که بارها به قصد کشتن این فرزند و نوزاد یعنی برجام تصمیم گرفته بودند، نمی توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بعد از ثبت نام در دوازهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: همان هایی که تمام تلاش شبانه روزی خود را برای این توافق نهادند باید مسیر این توافق را تا آخرین قدم ها بردارند .
وی ادامه داد: خوشبختانه آنچه در سال 92 به مردم وعده داده بودم که سانتریفیوژ بچرخد تا چرخ اقتصاد بچرخد ، چرخ اقتصاد ما از سالها پیش بهتر در حرکت است و دلیل آن رشد اقتصادی است که در سال گذشته داشتیم.

*در صورت قبول ملت ایران آماده ام بار سنگین اجرایی کشور را برعهده بگیرم
رئیس دولت یازدهم ادامه داد: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که دوباره به این بنده حقیر توفیق داد که خودم را در معرض اعتماد ملت ایران قرار بدهم و اعلام آمادگی کنم که بار مسوولیت سنگین اجرایی کشور را در صورت قبول ملت ایران به عهده بگیرم.
روحانی تاکید کرد: در سال 92 به مردم عزیز اعلام کردم که نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان مهم است و امروز بسیار خوشحالم که در هر سه زمینه با حمایت و کمک مردم قدم های قابل توجهی برداشته شده است.
وی تصریح کرد: در زمینه نجات اقتصاد ما از رکود تورمی فاصله گرفتیم. از رشد منهای 7 درسال گذشته به رشد بالای 7 رسیدیم و از تورم 40 درصد به تورم 7 درصد در اسفند سال گذشته رسیدیم.

*رکورد اشتغال در 25 سال گذشته
رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اشتغال خالصی که کمتر از 10 هزارنفر قبل از دولت یازدهم بود، به اشتغال خالص 620 هزار رسیدیم، یک رکوردی برای 25 سال اقتصاد ایران بوده است. در زمینه اقتصادی پیشرفت های قابل توجهی داشتیم که در هفته آینده افتتاح بزرگترین سرمایه گذاری اقتصادی ایران را شاهد خواهیم بود.

*حفظ برجام مهم ترین مساله
رئیس دولت یازدهم اظهار کرد: در هفته آینده در عسلویه طرح 20 میلیارد دلاری افتتاح می کنیم که در تاریخ ایران بی سابقه است. در زمینه تعامل سازنده با جهان هم توانستیم امروز در پیچیده ترین پرونده تاریخی با قدرت های جهان به توافق برسیم و همین جا به ملت ایران اعلام می کنم از امروز به بعد حفظ برجام یکی از مهمترین مسایل سیاسی، داخلی و اقتصادی ملت ایران خواهد بود.
روحانی ادامه داد: هووهایی که بارها به قصد کشتن این فرزند و نوزاد یعنی برجام تصمیم گرفته بودند، نمی توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند. همان هایی که تمام تلاش شبانه روزی خود را برای این توافق نهادند باید مسیر این توافق را تا آخرین قدم ها بردارند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه آنچه در سال 92 به مردم وعده داده بودیم که چرخ سانتریفیوژ بچرخد، امروز مدرنترین سانتریفیوژ ما یعنی IR8 می چرخد. امروز چرخ اقتصاد ما از سال های پیش بهتر در حرکت است و دلیل آن رشد اقتصادی است که در سال گذشته داشتیم.

*مسیر شفافیت را ادامه می دهم

رئیس جمهوری تاکید کرد: احیای اخلاق با حقوق شهروندی، شفاف سازی و آزادی گردش اطلاعات امکان پذیر است و دولت این موارد را تا آخر دولت یازدهم دنبال خواهد کرد. اگر این جانب مسوولیت را در آینده بر عهده داشته باشم، همین مسیر شفافیت در کشور ادامه خواهد یافت.
روحانی یادآور شد: در دولت دوازدهم هدف ما ایران پیشرفته پیشرو است. ایران پیشرفته ی پیشرو همان هدفی است که در چشم انداز 20 ساله برای ما مشخص شده است. چشم اندازی که به دست آیت الله هاشمی رفسنجانی و با تایید و امضای رهبر معظم انقلاب به مسئولین ابلاغ شد.
وی با بیان این که متاسفانه درسالهای قبل از دولت یازدهم در مسیر این چشم انداز حرکت چشمگیری نبود، اظهار کرد: ولی امروز حرکت در مسیر همان چشم انداز 20ساله که یکی از قسمت های آن تعامل سازنده و موثر با جهان است، را شاهدیم.
رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: یکی از بخش های دیگر رشد 8 درصدی است که برای نخستین بار در تاریخ کشور بعد از ابلاغ چشم انداز از سال 84 تحقق یافته و همین مسیر ادامه خواهد یافت.

*حفظ امنیت و ادامه عزت ایران
روحانی حفظ امنیت ایران را یکی از اهداف بزرگ دولت یازدهم برشمرد و گفت: شما می ببیند از لحاظ امنیت ملی و بین المللی سایه شوم جنگ کنار رفته و با مردم محور بودن در امنیت، امروز شاهد یک امنیت کم نظیر در تاریخ ایران آن هم در منطقه آشفته خاورمیانه هستیم.
وی افزود: این مسیر ادامه خواهد یافت، حقوق ملت ایران احقاق، تثبیت و تامین شده است و این مسیر برای احقاق حقوق مردم ادامه می یابد. عزت ایران یکی از اهداف بلندی بوده که تداوم خواهد یافت.
رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما امروز در بازار نفت یکبار دیگر بعد از سال 1390 که غیبت کرده بودیم، حضور پیدا کردیم. این به معنای عزت ملی است. یکبار دیگر در سال گذشته در گندم خودکفا شدیم و امسال هم این چنین خواهد بود. این به معنای عزت ملی است.
روحانی اضافه کرد: ما یکبار دیگر بر روی کشتی هایمان، پرچم ایران در اهتزاز است. این در حالی است که قبلا پرچم برخی از کشورها و جزایر دیگر را کرایه می کردیم. این به معنای عزت ملی است.
وی با بیان این که پول ایران در دوران دولت یازدهم دارای ثباتی بیش از یورو و پوند بوده است، خاطرنشان کرد: ریال در برابر دلار ثبات بیشتری حتی نسبت به پوند و یورو داشته است و این به معنای عزت ملی است.
رئیس جمهوری اظهار کرد: ما در پیشرفت کمّی علمی در سال گذشته در جهان اول شدیم. این رشد پیشرفت به معنای عزت ملی ایران است. ما وارد کننده گازوئیل بودیم و امروزصادر کننده هستیم. از اواسط امسال صادرکنندگان بنزین خواهیم بود و این به معنای عزت ملی است و ما این عزت را ادامه خواهیم داد.
روحانی تاکید کرد: ایران را برای پیشرفت با محیط کسب و کار مناسب تر از گذشته و پیشرفت بزرگ در زمینه انرژی، نفت و گاز ادامه خواهیم داد و عزت ملی ما در این پیشرفت است که از هفته آینده برداشت ما در پارس جنوبی از گاز این منطقه از قطر برای اولین بار پیشی خواهد گرفت و این به معنای پیشرفت کشور و عزت ایران است.
وی تصریح کرد: از همه مهمتر آرامش ایران است که این آرامش در بازار اقتصادی در تعامل بین احزاب و همه گروه ها ادامه داشته و خواهد یافت. بنابراین این دستاوردها باید ادامه یابد.

*باید آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت در دولت دوازدهم گستره شود

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ملت ایران در نیمه راه نمی ماند و راه را ادامه می دهد. ما از نیمه راه بر نمی گردیم و نیمه راه را تا پایان راه ادامه خواهیم داد اما نکاتی که برای ما در دولت دوازدهم بسیار اهمیت دارد، آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت است. آزادی باید با گستره بیشتر و قدرت بیشتر در این کشور ادامه یابد.
روحانی افزود: دانشگاه ها و جوان های ما باید احساس نشاط بیشتری کنند. دولت برای حضور جوانان در مدیریت سطح بالا در سال 93 تصمیم گرفت که 2 هزار جوان نخبه را در مدیریت بالای کشور در کنار مدیران ارشد به عنوان دستیار استخدام کند؛ هزار نفر در آزمون های مختلف برگزیده شدند و 200 نفر کار خود را شروع کردند.

*باید سن مدیریت را پایین بیاوریم/توسعه پایدار و اشتغالزا اولویت پیشرفت اقتصادی
وی ادامه داد: ما باید سن مدیریت را پایین تر بیاوریم. شرایط را برای حضور جوانان، زنان، اقوام ایرانی و مذاهب مختلف ایرانی برای خدمت به ایران اسلامی آماده کنیم.
رئیس جمهوری اضافه کرد: امنیت کشور در همه زمینه ها، اقتصادی، سرمایه گذاری داخلی و امنیت ملی ادامه خواهد یافت البته در شرایط فعلی مساله توسعه پایدار و اشتغالزا از اولویت ها ی ما در پیشرفت اقتصادی کشور خواهد بود.
روحانی تاکید کرد: هم محیط زیست و هم توسعه توام با حل مشکلات، هم برای جوانان اشتغال زا باشد و کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل فقر، بیکاری، اعتیاد، حاشیه نشینی و اجرای حقوق شهروندی در اولویت قرار دارد.

*ایران را با هم بسازیم/دوباره بیائیم
وی خاطرنشان کرد: من در اینجا می خواهم به ملت ایران اعلام کنم که همه ما باید دوباره بیایم. من امروز دوباره آمدم برای ایران و دوباره آمدم برای اسلام. آمدم برای آزادی بیشتر برای این سرزمین. آرامش بیشتر در این سرزمین، امنیت گسترده تر در ایران عزیز ما و آمده ام برای پیشرفت کشور .
رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: همه ما باید دوباره بیاییم برای اسلام اعتدالی، اسلام رحمت، انقلاب عقلانی و انسانی و در کنار هم بایستیم و ایران را باهم بسازیم.
روحانی افزود: سخن آخر من! دوباره آمدم برای ایران؛ برای اسلام. از همه ایرانیان می خواهم دوباره بیاییند برای ایران و برای اسلام .


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار