کد خبر: ۴۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
معاون بنیاد مسکن خبر داد:
معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شروع اجرای فاز اول مسکن اجتماعی در خرداد ماه خبر داد و گفت: مسکن اجتماعی در فاز مسکن استیجاری در خردادماه پس از ابلاغ بودجه اجرایی می‌شود.
خانه دار شدن چهار میلیون ایرانی با طرح مسکن اجتماعی
معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شروع اجرای فاز اول مسکن اجتماعی در خرداد ماه خبر داد و گفت: مسکن اجتماعی در فاز مسکن استیجاری در خردادماه پس از ابلاغ بودجه اجرایی می‌شود.
جواد حق‌شناس درباره زمان اجرای طرح مسکن اجتماعی اظهار داشت: ایده دولت یازدهم برای تامین مسکن کم درآمدها برنامه جامع و مختصری است که مشمول گروه‌های حقیقی فاقد درآمد می‌شود که در دنیا این طرح تحت عنوان مسکن اجتماعی شناخته شده است.
وی افزود: مقدمات و چارچوب نظری این طرح از ابتدای این دولت شروع شد و در طرح جامع مطالعات مفصل آن آمده است و برای اجرای آن از تجربه دنیا استفاده کردیم.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه چیزی حدود سه الی چهار میلیون خانوار شامل این طرح می‌شوند گفت: هرچند قرار بود این طرح زودتر به اجرا برسد اما مشکلات مسکن مهر و پیش‌بینی منابع اجرایی این طرح، دولت را قانع کرد تا ابتدا مسکن مهر را به سرانجام برساند و بعد مسکن اجتماعی را اجرایی کند.
حق‌شناس ادامه داد: اوایل سال گذشته طرح مسکن اجتماعی به سازمان برنامه پیشنهاد داده شد و سازمان هم با این طرح موافقت کرد و در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفت.
وی با اشاره به دستگاه‌هایی که در طراحی و اجرای طرح مسکن اجتماعی دخیل هستند اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک مرکزی، بانک مسکن، سازمان برنامه، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و وزارت کار از جمله نهادها و دستگاه‌های درگیر در اجرای مسکن اجتماعی هستند.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در طرح اولیه قرار بر این بود که برنامه شش ساله مسکن اجتماعی از سال 95 شروع و تا پنج سال دیگر در قالب برنامه ششم ادامه پیدا کند اما در سال گذشته این طرح در بسیاری از کمیسیون‌ها و نهادهای مرتبط با آن مطرح شد و در نهایت اواخر سال گذشته به تصویب رسید. بنا بر این سال گذشته اجرایی نشد.
حق‌شناس ادامه داد: قرار بر این است که در طرح مسکن اجتماعی و حمایتی سالانه 100 هزار واحد مسکن حمایتی در قالب مسکن ملکی و مسکن اجتماعی در قالب مسکن استیجاری به اجرا برسد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است گفت: قرار است بانک مرکزی تسهیلات مورد نیاز را با نرخ سود 5 درصد تامین کند.
حق‌شناس گفت: هزینه یارانه‌ای آن در بخش پرداخت یارانه مستقیم و تسهیلات بانکی 200 میلیارد تومان است که بنا است سازمان مدیریت از محل یارانه‌ها این بودجه را تامین کند. منتظر این هستیم که سازمان برنامه، بودجه سال 96 را ابلاغ و تخصیص دهد و پس از آن طرح اجرا می‌شود.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه طرح مسکن اجتماعی خردادماه با تخصیص بودجه در فاز مسکن استیجاری به اجرا می‌رسد گفت: در بخش ساخت هم کسانی که مسکن مهر فاقد متقاضی را انتخاب کنند می‌توانند از کمک‌های 7 میلیون تومانی استفاده کنند.
حق‌شناس تاکید کرد: اگر منابع مورد نیاز تامین شود طرح مسکن اجتماعی به سرعت به اجرا می‌رسد و پیش خواهد رفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: