کد خبر: ۴۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
متن و حاشیه پنجمین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری؛
در آخرین روز ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جهانگیری معاون اول روحانی، قالیباف شهردار تهران، محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی و چند تن از وزرای احمدی‌نژاد در انتخابات نام‌نویسی کردند.
هجوم نامزدهای اصولگرایان به ستاد انتخابات کشورامروز آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به احتمال شلوغی ستاد انتخابات کشور در روز جاری، مهلت قانونی ثبت‌نام برای چند ساعت تمدید شود.بر اساس گزارش ستاد انتخابات کشور در چهار روز گذشته، ۱۰۴۵ نفر در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند.
تاکنون چهره‌های شاخصی همچون حجت‌الاسلام روحانی، حجت الاسلام رییسی، محمود احمدی‌نژاد، آیت‌الله غرویان، مصطفی میرسلیم، مصطفی کواکبیان، علیرضا زاکانی، حمید بقایی، مهدی کلهر، هاشمی‌طبا و ... در دوازدهمین دوره انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.
*یکی دیگر از وزرای احمدی‌نژاد هم آمد
صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی نخستین فرد مشهوری بود که صبح امروز به ستاد انتخابات کشور آمد و در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
او در حالی امروز برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد که او در انتخابات ریاست جمهوری در دوره یازدهم نیز ثبت نام کرده بود ولی صلاحیت او از سوی شورای نگهبان تایید نشده بود.
*مستقل آمده‌ام
عوض حیدرپور، نماینده سابق شهرضا در مجلس هشتم و نهم با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد. او با جمع خبرنگاران عنوان کرد که همه باید مقید به قانون باشند و هر چه قانون حکم کرد باید تکمین کنند. رعایت اخلاق و رعایت شئونات اخلاقی از سوی نامزدها یک ضرورت است. بنده مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌ام.
*ثبت‌نام یک جمنایی دیگر در انتخابات
حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دهم و نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز در ستاد انتخابات کشور حاضر شد. این عضو جمنا در حالی امروز در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود که چند ماه پیش گفته بود که قصدی برای ورود به انتخابات ندارد.
*برادر هاشمی آمد
محمد هاشمی رفسنجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز صبح امروز با فرستادن نماینده‌ای به ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
*اندک‌اندک احمدی‌نژادی‌ها می‌رسند
سومین وزیر احمدی‌نژاد که امروز در ستاد انتخابات برای ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت، محمدمهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت نهم و سفیر ایران در مالزی در دولت دهم بود.
نوه خردسال زاهدی، وزیر علوم احمدی‌نژاد را همراهی می‌کرد و زاهدی در هنگام ورود به ستاد انتخابات، دستان نوه‌اش را بالا گرفت.
زاهدی در رای‌گیری اولین مجمع عمومی جمنا نفر دوازدهم شده بود و نتوانست به جمع پنج نامزد نهایی جبهه مردمی راه‌یابد. با وجود آنکه اعضای جمنا تعهد داده بودند خارج از چارچوب و سازوکار آن عمل نکنند، او امروز به ستاد انتخابات کشور رفت و در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.
*نامزدی دبیرکل جمعیت آبادگران
حسن بیادی نیز پیش از ظهر امروز به وزارت کشور آمد و در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
نایب رئیسی شورای شهر تهران در دوره‌های دوم و سوم و دبیرکلی حزب آبادگران جوان از جمله سوابق بیادی است. او همچنین برای پنجمین دوره شورای شهر تهران کاندیدا شده است.
او اعلام کرده که احتمال کناره‌گیری‌اش به نفع روحانی وجود دارد.
*ثبت‌نام استاندار خوزستان در دولت اصلاحات  
عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. او که سابقه استانداری خوزستان و هرمزگان را در کارنامه اجرایی خود دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ضمن پاسداشت دستاوردهای دولت یازدهم در نجات کشور از پرتگاه جنگ و تحریم و فلاکت اقتصادی معتقدم که در حوزه مدیریت اقتصادی و سیاسی ؛ کشور نیاز به دولتی دارد که شهامت ،شجاعت و شفافیت لازم برای ترسیم و پیگیری سیاست ها بر اساس نیاز ، خواست واراده ملت را داشته باشد.

*ورود سردار و معاون اول به رقابت های انتخاباتی

محمدباقر قالیباف شهردار تهران  بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

محمد باقر قالیباف می‌گوید ٥ میلیون شغل ایجاد می‌کنم.

وی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: درآمد کشور  را دو و نیم برابر افزایش می‌دهم و ٥ میلیون شغل ایجاد می‌کنم.

در جبه اعتدال گرایان هم امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دقایق پایانی زمان ثبت‌نام دوازدهمین دور ه انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که اصرار گروه ها و اشخاص باعث شد در لحظات پایانی ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری بیایم.

اسحاق جهانگیری پس از ثبت نام در انتخابات گفت: ملت است که با انتخاب خود تمایل به دیدگاه های عرضه شده را میگوید.

وی افزود: برای رساندن ایران به جایگاه واقعی در منطقه و ایران هیچوقت شرایط آنقدر مهیا نبوده است.

وی خاطرنشان کرد که آنچه امروز بیش از هر چیز برای برون رفت از چالش ها نیاز است وحدت و یکپارچگی و حضور همه گروه ها در صحنه است.

همچنین در اردوگاه اصلاح طلبان حجت‌الاسلام و المسلمین محسن رهامی نیز با ورود به وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال‌هاست که من یک اصلاح طلب هستم و امروز نیز که برای حضور در انتخابات آمده ام قرار نیست کاندیدای پوششی باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ثبت‌نام در انتخابات با کسی مشورت داشته اید، خاطر نشان کرد: برای حضور در انتخابات با اعضا و مسئولین شورای عالی سیاستگذاری مشورت کرده‌ام. همچنین به تعدادی از نمایندگان ادوار و مدیران نیزبا آقای خاتمی دیداری داشته‌اند و روز یکشنبه پیام ایشان را به دست من رساندند.

رهامی با اشاره به دیدار شب گذشته خود با رهبری این دیدار را با تصمیم خود برای حضور خود در انتخابات بی تاثیر ندانست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کاندیدای پوششی برای آقای روحانی هستید؟‌تاکید کرد: من آمده ام که رئیس‌جمهور شوم و قانون را اجرا کنم. من کاندیدای پوششی هیچ فردی نیستم.

این فعال سیاسی در پایان گفت: ممکن است تا پایان ساعت ثبت‌نام چهره های شاخص دیگری از اصلاح‌طلبان اعلام کاندیداتوری کنند.

 

*داوطلبان انتخابات ریاست‌‌جمهوری به ۱۳۶۱ نفر رسید
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعداد داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۱۴ امروز به ۱۳۶۱ نفر رسید.
علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: تا ساعت 14 امروز 352 نفر در ستاد انتخابات کشور حضور یافته و جمعا امروز 302 نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.
وی افزود: از آغاز روند ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تا امروز جمعا 1361 نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند که از این بین 1251 نفر آقا و بقیه خانم هستند.
رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: جوان‌ترین داوطلب  18 ساله و پیرترین داوطلب هم 92 سال دارد.
احمدی تصریح کرد: زمان ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری تا ساعت 18 امروز است و این زمان تمدید نخواهد شد, پس از پایان این زمان, درب‌های ستاد انتخابات بسته خواهد شد و فقط از کسانی که داخل ستاد هستند, ثبت نام بعمل می‌آید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار