کد خبر: ۴۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد؛
رئیس سازمان خصوصی سازی از آغاز دریافت شماره حساب شبا از سوی مشمولان سهام عدالت خبر داد و گفت: این شماره از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(نخستین دقایق ۳۰ فروردین) قابل ثبت در سامانه است.
اعلام شماره حساب مشمولان برای دریافت سود سهام عدالت
رئیس سازمان خصوصی سازی از آغاز دریافت شماره حساب شبا از سوی مشمولان سهام عدالت خبر داد و گفت: این شماره از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(نخستین دقایق ۳۰ فروردین) قابل ثبت در سامانه است.
به گزارش تجارت آنلاین از خبرگزاری مهر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری با تشریح جزئیات مرحله دوم طرح ساماندهی سهام عدالت گفت: شماره حساب از مشمولان دریافت شده و مستقیما سود سهام عدالت، به حساب خود مشمولان واریز می‌شود، لذا مرحله دوم که به توزیع سود سهام عدالت به مشمولان تعلق دارد، با دریافت شماره شبا آغاز شده است.
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(۳۰ فروردین ماه) مشمولان باید وارد سامانه شده و شماره شبا خود را ارایه نمایند.
وی با اعلام گزارش عملکرد مرحله اول ساماندهی سهام عدالت گفت: هفده اسفندماه سال ۹۵ آیین رونمایی از سامانه سهام عدالت برگزار شد و از همان روز، پذیرش ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت آغاز شد. تا به امروز، نزدیک به ۳۰ میلیون مراجعه به سامانه انجام گرفته که حدود ۳.۵ میلیون نفر از این افراد، تکراری است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: ۵۳ درصد جامعه هدف به صورت اینترنتی با سازمان دولتی در ارتباط هستند.

*کارمندان از دریافت صورتحساب استقبال نکردند
به گفته پوری حسینی، در مرحله دوم مشمولان کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند؛ اما بازنشستگان دولتی و تامین اجتماعی، کمترین مشارکت را در گروه پرجمعیت را داشتند که رقم ۳۲ درصدی را به ثبت رسانده اند.
وی اظهار داشت: از میان هجده گروهی که ثبت نام شده قطعی سهام عدالت هستند، روستاییان و عشایر، کارمندان و بازنشستگان، نهادهای حمایتی و کارگران فصلی در رتبه بیشترین مراجعات قرار گرفته اند و کارمندان و بازنشستگان، ضعیف ترین مشارکت را در سامانه برای پیگیری دریافت سهام عدالت داشتند.

*تنها دو میلیون نفر وجه واریز کردند
وی اظهار داشت: دو میلیون نفر از زمان راه اندازی سامانه، ابراز تمایل کردند که مابه التفاوت را بپردازند که بر این اساس تاکنون ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب سازمان خصوصی سازی واریز شده است، در حالیکه آورده نقدی می توانست تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اتفاق افتد که تا به امروز، آورده نقدی حدود صفر است. اما وظیفه سازمان این بود که این فرصت را در اختیار مشمولان قرار دهد؛ البته فرصت تا پایان شهریورماه پابرجا است.
رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: سهام تخصیص یافته اگر برای هر فرد یک میلیون تومان در نظر گرفته شود، مجموع رقم به ۴۷ هزار میلیارد تومان می رسد، در حالیکه ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می تواند آزاد شود و باید الباقی سهام مهرماه به دولت بازگردانده شود؛ بنابراین سازمان خصوصی سازی نباید متهم به این باشد که دست در جیب شوند و مازاد آن متعلق به دولت است. تنها راه هم این است که از طریق آورده نقدی، خود را مالک سهام کنند.
وی تصریح کرد: مرکز پاسخگویی به مراجعات تلفنی مشمولان تا به امروز حدود ۴۱۵ هزار نفر را پاسخگویی کرده که تقریبا از هر ۱۰۰ نفر مشمول، یک نفر تماس تلفنی با سامانه داشته است.
پوری حسینی گفت: هر مشمول باید حتما شماره حساب خود را به سامانه اعلام کند، قرار نیست که فردی شماره حساب فرزند، پدر، مادر یا بستگان را اعلام نماید، بنابراین کد شبا باید متعلق به حسابی باشد که مربوط به خود مشمول باشد.
وی اظهار داشت: شماره شبا ۲۶ رقمی است و با IR وارد می شود، بنابراین وقتی مشمولان وارد سامانه می شوند، به صورت اتوماتیک راهنمایی می شوند تا کد را به صورت صحیح وارد نمایند. بنابراین اگر استانداردهای کد شبا، به صورت اشتباه وارد شود، خود سامانه اشتباه را اعلام خواهد کرد.
پوری حسینی تاکید کرد: مشمولان حتما شماره تلفن همراهی که به سامانه اعلام می کنند، در دسترس باشد تا اگر اشکالی در ثبت نام یا اعلام شماره حساب شبا پیش آمد، به مشمول اعلام شود، این در حالی است که اگر کد شبا درست باشد، هیچ پیامی از سوی سامانه به مشمول اعلام نخواهد شد، اما اگر کد شبا اشتباه بود، از طریق شماره تلفن همراهی که به سامانه اعلام شده است، پیامک ارسال می شود تا شماره شبا صحیح اعلام شود.

*مشمولان بعد از اعلام شماره حساب، منتظر پیامک باشند
وی اظهار داشت: اگر بعد از ۱۵ روز مشمولان هیچ پیامکی دریافت نکردند، به معنای آن است که کد شبای آنها پذیرفته شده است، اما برای اطمینان بیشتر به سامانه مراجعه نمایند تا مطمئن شوند که شماره شبا صحیح بود و از سوی سامانه و سازمان خصوصی سازی، پذیرش شده است.
وی از مشمولان خواست تا علاوه بر اعلام شماره شبا، حتما شماره تلفن همراه را هم به سامانه اعلام کنند.

*ممکن است سود زودتر از مهر توزیع شود
پوری حسینی گفت: اگر در این بین مجمع برخی شرکتها برگزار شد و سود هم تعیین شد، آنگاه اگر شرکت سود را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کرد و البته رقم هم قابل توجه بود، سود میان مردم زودتر از مهرماه توزیع می شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص آزادسازی سهام عدالت نیز گفت: ابهامات مربوط به ورقه های سهام عدالت هنوز برطرف نشده و مجوزهای لازم نیز به سازمان خصوصی سازی داده نشده است، البته هنوز مشخص نیست که این مجوز چه زمانی به سازمان داده می شود، اما هر زمان که این اجازه داده شد، سازمان مقدمات را فراهم خواهد کرد و بنابراین اطلاع رسانی خواهیم کرد که چگونه برگه سهام عدالت را در اختیار مردم قرار دهیم.
وی اظهار داشت: تصور من این است که زمان آزادسازی سهام عدالت دور نیست. بنابراین تا این زمان، وظایف خود را در باب سهام عدالت انجام خواهیم داد.
پوری حسینی در خصوص کارنامه خصوصی سازی در سال ۹۵ هم گفت: در سال ۹۵ برای ۱۹۰ بنگاه مزایده برگزار شده و ۱۴۳ بنگاه از این تعداد هم، فروخته ایم، بر این اساس میزان موفقیت فروش نسبت به بنگاههای عرضه شده، به ۷۶ درصد رسیده است که بی نظیر است.
وی اظهار داشت: برای برخی از این بنگاهها، بیش از یک بار مزایده برگزار شده است و تعداد مزایده های برگزار شده، ۲۵۵ عدد است که از این رقم ۱۴۳ مزایده موفق آمیز بوده است. البته حجم ریالی این عرضه ها، بالا نیست.
پوری حسینی گفت: تا پایان سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان سهم فروخته شده است. این در حالی است که امسال قرار است هفته آینده، هیات واگذاری تشکیل و فهرست شرکتهایی که قرار است امسال در فهرست قرار گیرند را اعلام کنند. بر این اساس ۱۲۰ عنوان شرکت و ۳۲۵ مورد بنگاه، برای واگذاری در سال ۹۶ می تواند در فهرست واگذاری قرار گیرد.

سامانه سهام عدالت به آدرس http://www.samanese.ir در دسترس است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار