کد خبر: ۴۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: رودرویی اردوغان با نتیجه تنگاتنگ رای گیری، دو راهی بزرگ رای دهندگان چپگرا در فرانسه، رژه پیونگ یانگ و عقب نشینی از پرتگاه و کنترل تغییرات اقلیمی در کالیفرنیا از مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز یکشنبه دنیا هستند.
*رودرویی اردوغان با نتیجه تنگاتنگ رای گیری – وال استریت ژورنال
رجب طیب اردوغان تا آخرین لحظات تبلیغات برای کمپین آری درحال سخنرانی بود. براساس درخواست رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه همه پرسی تغییر قانون اساسی برگزار خواهد شد و درصورت کسب آرای کافی قدرت اردوغان بر کشور افزایش خواهد یافت.
از گردش به چپ پاریسی ها تا دنده عقب پیونگ یانگ

*دو راهی بزرگ رای دهندگان چپ – لوموند
ملانشون، آمون، ماکرون؟ گزینه های انتخاباتی احزاب چپ فرانسه باعث سردرگمی رای دهندگان برای انتخاب نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهور فرانسه شده است.بیشتر رای دهندگان از حزب سوسیالیست نسبت به انتخاب گزینه خود تردید دارند.
از گردش به چپ پاریسی ها تا دنده عقب پیونگ یانگ

*رژه پیونگ یانگ عقب نشینی از پرتگاه – ساندی مورنینگ پست
کره شمالی در صدو پنجمین سالگرد تولد بنیانگذار خود موشک های خود را به نمایش گذاشت اما از آزمایش آنها یا سلاح های هسته ای  در این روز خودداری کرد. امری که از نظر بسیاری به معنی سردی تنش با آمریکا بود.کره شمالی تحت فشار شدید به خصوص از سوی آمریکا نسبت به آزمایشات موشکی پیونگ یانگ است.
از گردش به چپ پاریسی ها تا دنده عقب پیونگ یانگ

*خطر برای اهداف کنترل تغییرات اقلیمی – لس آنجلس تایمز
تحت نظر دولت دونالد ترامپ ، برنامه ایالت کالیفرنیا برای کنترل و محدودیت سوخت فسیلی با چالش روبرو شده است. ایالت کالیفرنیا از یک دهه پیش برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین سعی در محدودیت قانون استفاده از سوخت های فسیلی کرده است تا باعث کاهش میزان گازهای گل خانه ای شود اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ این امر با چالش روبرو شده است. ترامپ قوانین محدود کننده برای حفظ محیط زیست را کاهش داده است امری که برخلاف قرارداد اقلیمی پاریس است.
از گردش به چپ پاریسی ها تا دنده عقب پیونگ یانگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار