کد خبر: ۴۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
مدیریت وجوه نقد و بحث کارمزد نمایندگی ها از مباحث مهم صنعت بیمه در سال 96 خواهد بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران، مدیرعامل بیمه ایران در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه در خصوص مشکلات این صنعت گفت:  در بعد حاکمیتی بعضا شاهد وضع قوانینی هستیم که یک طرفه و بدون توجه به چارچوب های بیمه گری تعیین و به صنعت بیمه تحمیل می شود.
محسن پورکیانی رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران افزود: در داخل صنعت بیمه نیز نیازمند همدلی و همت بیشتر هستیم. نتیجه این همدلی را در خصوص بیمه خودروهای صفرکیلومتر دیدیم و توانستیم این مشکل قدیمی را حل کنیم. لازم است درسایر موارد هم چنین عمل کنیم.
پورکیانی در ادامه مدیریت وجوه نقد و بحث کارمزد نمایندگی ها را عمده مشکلات صنعت در سال جاری عنوان نمود و گفت:  شاید بزرگترین مشکل صنعت بیمه در سال 96 مدیریت وجوه نقد است. این از موضوعاتی است که باید در سندیکا چارچوبی برای حل آن معین کنیم.
مدیرعامل بیمه ایران افزود: موضوع دیگر بحث کارمزد نمایندگی ها است. لازم است در پرداخت کارمزد هماهنگی بوجود آید و این موضوع نیز در سندیکا قابل پیگیری است.
در ادامه مدیرعامل بیمه پارسیان در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه به مشکلات شرکت های بورسی در خصوص تهیه صورتهای مالی به سه قالب مختلف اشاره داشت و در این رابطه گفت: در روزهای پایانی سال گذشته بورس قالب جدیدی برای ارائه صورتهای مالی ارائه کرد.با این شرایط باید به سه شکل صورت مالی ارائه دهیم. این سه شکل عبارتند از ضوابط شورای عالی بیمه ،استاندارد IFRS   و مدل تکلیفی بورس که تهیه این سه مدل باهم دشوار و انرژی زیادی از شرکت ها می گیرد. تقاضا این است بیمه مرکزی چاره ای بیاندیشد.
عضو کمیسیون فنی سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به اخبار مربوط به  معافیت صنعت بیمه کشور از مالیات بر ارزش افزوده ، گفت: درخصوص  معافیت شرکت های بیمه از مالیات بر ارزش افزوده دستورالعمل اجرایی دریافت نشده و  مشخص نیست در سال جاری چگونه باید عمل کنیم.
اویارحسین در ادامه بیان داشت: در بحث ذخائر هم اگر قرار است مدلی از سوی بیمه مرکزی  اعلام شود تقاضای من این است زودتر اعلام شود. چراکه شرکت هایی می خواهند مجامع خود را برگزار کنند، با این تاخیر در ابلاغ از سوی بیمه مرکزی  عملا در روند اجرایی دچار اشکال شده و امورشان به تاخیر می افتد.
همچنین سیدمجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی طی سخنانی در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه بیان داشت: هم در بخش ارائه خدمات معمول و هم ارائه خدمات جدید نیازمند پروژه های بهبود و توسعه و نگاه نوین به صنعت بیمه هستیم. این مهم نیز با گسترش تعاملات با بیرون از کشور حاصل شود. بایستی به سمت کارهای جدید رفته و خدمات جدید ارائه کنیم.
وی افزود: به بیمه مرکزی پیشنهاد می کنم بجای آنکه مثل همیشه به نظارت برنتایج بپردازیم به موضوع عمق دادن به فرآیندهای کاری در صنعت بیمه توجه کنیم. 
بختیاری خاطر نشان ساخت: نیاز است پروژه های بهبود را بیشتر کنیم. مقداری به غنی سازی در داخل شرکت ها توجه کنیم. روی توسعه محصولاتمان بیشتر کار کنیم.
عضو شورای عمومی سندیکای بیمه گران گفت: حاکمیت شرکتی موضوع مهمی است و امید است با  تاکیدی که رئیس کل روی این موضوع دارد در سال جدید اجرایی شود.همچنین درخصوص  IFRS پیشنهاد می کنم  بصورت گام به گام اجرا شود.
بختیاری در ادامه به درون گرا بودن صنعت بیمه بیان داشت: شخصیت کلی صنعت بیمه نیازمند تغییر رویه از حالت دورن گرا به یک چهره برون گرا و اجتماعی تر  است. در این راستا باید طرح های روابط عمومی جدی گرفته شود.
گفتنی است نشست هم اندیشی مدیران صنعت بیمه به پیشنهاد دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و  با حضور رئیس کل ، هیئت عامل و مدیران بیمه مرکزی و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های بیمه برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: