کد خبر: ۴۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
نیمی از هتل‌ها در نوروز ۹۶ خالی ماند
رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: در طول ۱۵ روز نوروز تنها یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر شب اقامت در هتل‌های کشور ثبت شده و این یعنی ضریب اشغال کمتر از ۵۰ درصد بوده است.
اعتراض هتلداران به یک طرح جنجالی میراث فرهنگی
به گزارش تجارت آنلاین، جمشید حمزه زاده گفت: ما در ایام نوروز با ۴۵ درصد ضریب اشغال در هتل‌های کشور مواجه بودیم و هنوز مشکلات ما در حوزه اقامت مسافران در مدارس و خانه مسافرها حل نشده است. ضمن اینکه سازمان میراث فرهنگی درصدد است تا ساختمان‌ها و مهمان سراهای دانشگاه آزاد را نیز برای اقامت در نظر بگیرد که این موصوع نیز نه تنها مشکلات ما را حل نخواهد کرد بلکه مشکل دیگری به آن اضافه می‌کند. این نوع سیاست‌ها زمانی مناسب است که هتل‌ها پر از مسافر باشند و دیگر جایی برای مسافران دیگر نداشته باشیم در آن صورت می‌توان از ظرفیت نهادهای دیگر استفاده کرد.
وی گفت: اما اکنون که ضریب اشغال هتل‌های کشور کمتر از ۵۰ درصد است اجرای چنین طرح هایی بر خلاف منفعت هتلداران خواهد بود. بنابراین ما با چنین طرحی مخالف هستیم. این سازمان یک بار نیز نشده که نشان دهد به عنوان وظیفه خود در تلاش برای حمایت از هتلداران است.
حمزه‌زاده بیان کرد: بسیار خوب است که سازمان میراث فرهنگی به وزارت خانه تبدیل شود به همین دلیل به‌عنوان تشکل جامعه هتلداران کشور رایزنی با نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های مختلف را پیرامون این طرح آغاز کرده‌ایم و می‌خواهیم که کمک کنند تا ساختار فعلی این سازمان به وزارتخانه تغییر پیدا کند چرا که توسعه گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی را در پی خواهد داشت. در این راستا با تشکل های گردشگری دیگر نیز همراه و هماهنگ خواهیم شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: