کد خبر: ۴۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
از فشار چین بر کره تا دعوای آمریکا و صندوق بین المللی پول
تجارت آنلاین: تنش صندوق بین المللی پول و وزیر بازرگانی آمریکا، درخواست بازشماری آرا پس از پیروزی اردوغان، رشد اقتصاد چین و فشار چشم بادامی ها بر کره شمالی از مهمترین تیترهای صفحه نخست روزنامه های روز دوشنبه دنیا هستند.
*تنش صندوق بین المللی پول و وزیر بازرگانی آمریکا – فایننشال تایمز
ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا سخنان کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول درباره تهدید  حمایتگری از اقتصاد داخلی بر اقتصاد جهانی را "مزخرف" خواند. ویلبر راس همچنین حملات تازه ای به مازاد تجاری در چین ، اروپا و ژاپن کرد. وزیر بازرگانی آمریکا پیش از جلسه بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام کرد افرادی که دولت ترامپ را متهم به حمایتگری می کنند به سوی هدفی اشتباه آتش گشودند.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*درخواست بازشماری آرا پس از پیروزی اردوغان – گاردین
در یک پیروزی تاریخی قدرت رئیس جمهوری ترکیه افزایش خواهد یافت. دراین میان نگرانی از فرو رفتن ترکیه در سلطه گری و دیکتاتوری افزایش یافته است. در همه پرسی روز یکشنبه  ۵۱.۳۷ درصد آراء شهروندان ترکیه رای به موافقت با انجام اصلاحات بوده است. این اصلاحات بر قدرت رئیس جمهوری ترکیه می افزاید و بطور بالقوه این امکان را به آقای اردوغان می دهد تا همچنان تا سال ۲۰۲۹ میلادی بر مسند قدرت باقی بماند.احزاب اپوزیسیون ترکیه این نتیجه را رد کرده و خواستار بازشماری آرا شدند.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*رشد اقتصاد چین به 6.9 درصد – نیویورک تایمز
رشد اقتصاد چین به 6.9 درصد افزایش یافته است اما هشدار نسبت به کندی رشد اقتصادی در این کشور ادامه دارد. رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان با عملکرد بالای تولید در بخش کارخانجات بوده است. سرعت رشد نسبت به چهارماه گذشته کمی بیشتر بوده است.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*فشار چین بر کره شمالی – وال استریت ژورنال
به دنبال آزمایش ناموفق موشکی کره شمالی ، دولت ترامپ فشار خود بر چین را افزایش داده است تا پکن فشارهای خود بر پیونگ یانگ را بیشتر کند.پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود درصورتی که چین درباره کره شمالی کمک نکند آمریکا خود وارد عمل خواهد شد.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار