کد خبر: ۴۵۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران:
سخنگوی دولت اعلام کرد که قطع تلگرام صوتی خارج از دولت انجام شد .
قطع تلگرام صوتی خارج از دولت انجام شد
محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد : قطع تلگرام صوتی خارج از دولت انجام شد و مسئولیتش به عهده دوستانی است که تشخیص دادند این کار را انجام دهند.
وی همچنین  خبر داد که برای جبران خسارات مالی سیل در چهار استان، هیات وزیران تصویب کرد بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه تخصیص داده شود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد:برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در خانوارهای یک نفره ۹۵ هزار تومان، دونفره ۱۸۹ هزار تومان، سه نفره ۲۵۳ هزار تومان، چهارنفره ۳۳۷ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳۶۵ هزار تومان نقدی علاوه بر یارانه ماهانه در ۲۶ فروردین به این خانوارها پرداخت شد.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: برای افزایش حقوق بازنشستگان جهت همسان‌سازی برای نزدیک شدن به عدالت، در سال جاری بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص صورت گرفت که صندوق‌های بازنشستگی از همین ماه اقدام می‌کنند.


*دولت نباید به خاطر انتخابات دست از اقدامات خود بکشد

سخنگوی دولت با بیان اینکه در این مصوبات اجازه داده شده نسبت به افزایش یارانه کمیته امداد و بهزیستی اقدام شود، اظهار داشت: در این خصوص مقرر شد تا ۲۰ درصد حداقل برای یک نفره ۹۵ هزار تومان، ۱۸۹ برای خانواده دو نفره، به خانواده‌های سه نفره ۲۵۳، خانواده‌های چهار نفره ۳۳۷ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳۶۵ نقدی علاوه بر یارانه ماهانه دریافت می‌کنند.

نوبخت ادامه داد: برخی از رسانه‌ها از این اقدام دولت ابراز خرسندی نکردند. به خوبی می‌دانید که دولت از قبل علاوه بر یارانه سبد غذایی هم تقدیم این خانوارها که اهمیت ویژه دارند، می‌کرد. نباید به دلیل این که چندماه به انتخابات مانده دولت دست از اقدامات خود بکشد. وظیفه ما کار کردن است و تا شهریور ماه دولت باید به کار خود ادامه دهد. کل افراد شامل این طرح با احتساب خانوارها، ۱۴ میلیون نفر است.

 

*برای حقوق بازنشستگان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است

او با بیان اینکه برای همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: من بارها اعلام کرده‌ام که این نظام پرداختی عادلانه نیست. از همین ماه این همسان انجام خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: در هیات وزیران موردی دیگری تصویب شد، در جهت منویات رهبری برای اشتغال و تولید بود که برای دولت هم بسیار مهم است. رئیس‌جمهور نامه‌ای به آقای جهانگیری نوشتند که شامل چند بند بود از جمله بررسی بنگاه‌های اقتصادی، سامان‌دهی فعالیت بنگاهای غیرخصوصی بود، ارتباط بین بنگاه‌های کوچک و بزرگ و نهایتا استفاده از ظرفیت‌های بنگاه‌های بزرگ بود.

 

*دولت به اقداماتش افتخار می‌کند 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش شده به جای تسهیلات چند میلیاردی به چند بنگاه بزرگ، تسهیلات زیر یک میلیارد به بنگاه‌های کوچک داده شود تا همه از امکانات بهره ببرند، ابراز داشت: در این دولت هزار کیلومتر راه آهن به بهره برداری رسید، در فضای انتخاباتی حرفی نمی‌زنم که بعدها شائبه انتخاباتی نداشته باشد. اما انصاف نیست برنامه می‌سازند و در جایی چاله پر نشده نشان داده و می‌گویند پس دولت چکار کرده است؟ از این چاله‌ها زیاد است. دولت به این اقدامات افتخار می‌کند و حتی به زبان نمی‌آورد

نوبخت با اشاره به قیمت نفت در سال‌های اخیر بیان کرد: از سال ۹۲ تا ۹۵ قیمت هر بشکه نفت از ۱۰۴ دلار به ۴۰ دلار رسید. حجم صادرات نفت در این دوره ۱۵۷ میلیارد دلار بود و در چهار سال ۸۸ تا ۹۲ مبلغی بالغ بر ۲۵۱ دلار بود یعنی ۱۰۰ میلیارد بیشتر از امروز. ما با همین بودجه نصف کشور را اداره کرده‌ایم. 

 

*دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جویای کار داریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت همیشه از مجلس کمال تشکر را به خاطر همکاری و رسیدگی‌های این چند سال را دارد، اظهار داشت: اگر این یک و نیم میلیارد دلار تصویب شود، کمک بسیاری به جوانان روستایی می‌شود و اشتغال این قشر از جامعه بالا می‌رود.

نوبخت ادامه داد: به یاد داشته باشیم جمعیت جویای کار ما در حال افرایش است. ما در حال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جویای کار داریم در حالی که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد فضای کسب و کار شدند.

او با بیان اینکه عملکرد در ماه‌های پایانی در تخصیص بودجه بیشتر می‌شود، تصریح کرد: ما در انتهای سال، ۲۴ هزار میلیارد تومان بودجه به طرح‌های عمرانی تخصیص دادیم و حتی امروز نیز ۶۰۰ تا۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای طرح عمرانی ارائه دادیم.

 

*توتال اطلاعات فنی ایران را به کشوری ارائه کند، تخلف کرده است

معاون رئیس جمهور درخصوص موضوع شکایت ایران از توتال هم خاطرنشان کرد: ما قبل از بستن قراردادهای نفتی پیش‌نویس آن را ارائه کردیم که اطلاعات فنی نیز در آن است. اگر توتال بخواهد این اطلاعات را ارائه دهد، قابل پیگیری است و این شرکت خلاف قوانین عمل کرده است.

 

*شناسایی برای کسانی که نیاز به یارانه ندارند، ادامه دارد

نوبخت با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش حامل‌های انرژی برای تامین بودجه و یارانه‌های خانواده‌های نیارمند در حال ندارد، بیان کرد: این دولت یارانه خانواده‌های بی‌نیاز را قطع نخواهد اما شناسایی برای کسانی که نیاز به یارانه ندارند، ادامه دارد. لازم به ذکر است که در این مدت یازده میلیون نفر دفترچه بیمه رایگان دریافت کردند.

 

*اقدام جهانگیری برای دفاع از دولت ارزشمند است

او درباره ثبت اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری هم عنوان کرد: همانطور که گفته شد رویکرد منتقدان این است که بخش خالی لیوان را نشان دهد،  این دولت را باید با آنچه تحویل گرفت، سنجید. این اقدام دکتر جهانگیری ارزشمند است که می‌خواهد در جهت دفاع از عملکرد دولت به میدان بیاید. 

 

*کسانی که باید پاسخگوی مقام قضایی باشند، طلبکار شده‌اند

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: ما سعی نکردیم بگم بگم راه بیاندازیم اما متاسفیم امروز عده‌ای که باید پاسخگوی مقام قضایی باشند، طلبکار شده‌اند. دولت قصد تخریب کاندیداها را ندارد، سلامت انتخابات را تضمین می‌کند، به کثرت کاندیدا توجه دارد. 

 

*مخالفان دولت به آمار مراجع رسمی مراجعه کنند

خبرنگار مدعی شد با توجه به اینکه در زمانی درصد صداقت آمار در کشور ما شکسته شد، آیا آمار و ارقام ارائه شده از سوی دولت درست است؟ که نوبخت پاسخ داد: شریعتی گفت آنچه بیشتر از فقر ابراز نارضایتی می‌کند، احساس آن است. باید قبول کنیم مراجعی داریم که می‌توانند تاییدکننده آمار باشند. اینک عده‌ای که با دولت مخالف هستند این آمار را زیر سوال می‌برند، می‌توانید آمار را از مراجع رسمی دریافت کنید.

او اضافه کرد: ما خوشحال نیستیم کشوری در آمریکای لاتین که زمانی از سوی ایران مورد حمایت قرار می‌گرفت این روزها دچار مشکل است، ما در حالی که از تحریم رنج می‌بردیم، بازهم مشکلات جهانی نداشتیم.

 

*وضعیت نظام بانکی بحرانی نیست

خبرنگاری مدعی شد وضعیت آشفته بانک‌ها موجب احساس ناامنی مردم شده است. دولت در این باره خواهد کرد؟ که سخنگوی دولت اظهار داشت: وضعیت نظام بانکی بحرانی نیست اما با مشکل کمبود بودجه روبه‌رو است. دولت باید تلاش کند مطالبات بانک‌ها کاهش یابد. از طرفی نیز چون سود بازپرداخت کم است، نمی‌تواند سرمایه کمش را زیاد کند بنابراین دولت این اقدام را انجام داد که ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در یکسال گذشته معوقات مالی بانک کمک کند و ۲۹ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها کمک کردیم

 

*رئیس جمهور نیاز ندارد مانند دوره قبل تبلیغ کند

او در پاسخ به این سوال که کاندیدا شدن جهانگیری و رئیس ستاد شدن شریعتمداری چه تاثیری در اداره دولت دارد؟ تصریح کرد: رئیس جمهور نیاز ندارد مانند دوره قبل تبلیغ کند. بهترین تبلیغ برای دولت اقدماتش است

نوبخت با بیان اینکه جهانگیری همچنان در محل کارش قرار دارد، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید دولت و دوستان به تعهدات خود پایبند هستند. همانطور که گفتم عملکرد دولت باید به درستی گفته شود اما می‌بینیم که تعدد کاندیدا زیاد است. این مسئله بد نیست که کسی از دولت کاندیدا شود و دستاوردها دفاع کند

او درباره اینکه گفته می‌شود ابلاغ رییس جمهور برای رایگان شدن برق مردم استان خوزستان به مدیرعامل شرکت برق خوزستان ارائه نشده است، گفت: برخلاف گفته مدیر عامل شرکت برق خوزستان، ابلاغ رئیس جمهور به دست ایشان و نهادهای مربوط رسیده است.

سخنگوی دولت درباره سرنوشت پرونده زنجانی اظهار کرد: ما تلاشمان را خواهیم کرد تا پرونده بابک زنجانی به سرانجام برسد.

او درباره آثار برجام نیز گفت: تا این لحظه برجام آثار سازنده‌ای در کشور داشت. این که گفته می شود تاثیری نداشته، نادرست است. ما در فروش نفت مشکل داشتیم که بر طرف شد. در سوئیفت مشکل داشتیم که بعد از برجام این مشکل نیز برداشته شد.تمامی این موارد با برجام بر طرف شد. درباره پول‌های آزاد شده بعد از برجام نیز باید از بانک مرکزی آمار دقیق گرفت .


*منتقدان برجام انصاف داشته باشند

سخنگوی دولت به اظهارات برخی از منتقدان برجام اشاره کرد و گفت: عده ای که دست به کمر می‌زنند و می گویند رفاه مردم تغییری نکرده است باید گفت که انصاف داشته باشید. ما در حال حرکت به سمت نفت در برابرغذا بودیم.

او تصریح کرد: برجام مشکلات بزرگ این کشور را از میان برداشت؛ برجام حلال بخش زیادی از معضلات کشور بود. ما دولت را برخلاف درآمد نفتی بالای دولت قبل، با رشد منفی ۵ /۶ درصد تحویل گرفتیم.

سخنگوی دولت درباره اینکه گفته می‌شود کارخانه داروگر تعطیل شده است، اظهار کرد:ممکن است واحدهای تولیدی مشکلات فراوانی داشته باشند اما در مورد این کارخانه حتما اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 

*برنامه‌ای برای تغییر ساختار صداوسیما نداریم

او در پاسخ به این پرسش که آیا دولت نمی‌خواهد طرح و لایحه‌ای را علیه اقدامات تخریبی صدا و سیما ارایه کند؟، گفت: برنامه و طرح لایحه‌ای برای تغییر ساختار صدا و سیما نداریم. حساب جریان سیاسی موجود در صدا و سیما از مردم جدا است.

 



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
اگر دولت در قطع تماس صوتی تلگرام دستی نداشته . پس دولت در سایه چه گروهی میباشد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار