کد خبر: ۴۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
رسانه های اصولگرا کاندیداتوری اسحاق جهانگیری را چگونه تفسیر می کنند؟
تجارت آنلاین: برخی از اصولگرایان این روزها با توجه به خلقیات حسن روحانی معتقدند او پس از افت شدید آراء در نظرسنجی‌ها، سرخوردگی در روزهای آخر و زمانی که با نقدهای جدی اصولگرایان در مناظرات مواجه می‌شود، دیگر حاضر به ادامه رقابت نخواهد بود!
انصراف روحانی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری!
به گزارش تجارت آنلاین بسیاری از رسانه های اصولگرا در روزها اخیر تلاش کرده اند با ارایه تحلیل ها و انتشار اخبار و مواضع برخی از کارشناسان و فعالان سیاسی موج خبری با عنوان  انصراف روحانی از رقابت ها به سود جهانگیری ایجاد کنند.
آنان معتقدند یکی از نکات بارز انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خرق عادت ها و رکورد شکنی های بی سابقه آن است و غافلگیری بزرگ این دوره انصراف رئیس جمهور مستقر و پایان عمر دولت تدبیر و امید در چهار سالگی آن است.
در همین رابطه نسیم آنلاین می نویسد: یکی از ثبت نام های سوال برانگیز به نام اسحاق جهانگیری معاون اول هفتمین رییس جمهور ثبت شد. جهانگیری درست چند لحظه قبل از اتمام زمان ثبت نام در محل وزارت کشور حاضر گردید و نسبت به ثبت نام خود در لیست نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم اقدام نمود.
یکی از تحلیل ها در مورد ثبت نام جهانگیری آن هم در لحظات پایانی، پوشش روحانی و دفاع از عملکرد دولت در صحنه مناظرات انتخاباتی هست که به زعم اصولگرایان در نوع خود پدیده ای بی مثل و مانند می باشد. چرا که از نظر منطق اگر رییس جمهور (همانگونه که در سخنرانی هایش هم بیان داشته) از عملکردش راضی است و خود را شرمنده مردم نمی داند  لزومی ندارد برای دفاع از عملکرد مثبت خود، که مردم مهمترین ناظر و شاهد آن هستند، یار کمکی وارد میدان کند.
اما 180درجه آن طرف تر در مقابل این نظر، این مساله مطرح می شود که اگر حسن روحانی می داند که عملکرد مثبت اش فقط و فقط شامل "هیچ" است آن موقع حضور با یک یار و دو یار کمکی هم نمی تواند نظر مردم و شاهدان بازی را تغییر داد.
گزاره سومی هم البته هست. برخی نیز بر این باورند که ثبت نام جهانگیری حاکی از آن است که دولتی ها به این نتیجه رسیده اند که در بازی تبلیغات از استراتژی پلیس خوب- پلیس بد بهره ببرند و در این بین با توجه به آنکه جهانگیری اشراف بیشتری بر دولت کنونی و همینطور مسائل دولتهای سال های گذشته دارد  این وظیفه را بر عهده وی گذارده اند. تا جهانگیری وظیفه دفاع و تخریب خشن را بر عهده گرفته و این گونه سدی محکم در برابر نقد های مخالفان ایجاد کند تا روحانی به قول خودش نماد رییس جمهور و اسلام رحمانی را هرچه تمام تر به نمایش گذارد و با مظلوم نمایی راه خود را پیش برد.
احتمال چهارم اما متفاوت از هر سه نظر قبلی است چرا که با بررسی اتفاقات صورت گرفته در زمان ثبت نام این احتمال تقویت می‌شود که جهانگیری نه به عنوان نامزد پوششی که به عنوان گزینه اصلی اصلاح‌طلبان و حتی برخی اعتدالیون وارد صحنه رقابت ها گردیده است."
با توجه به مختصات این موج آفرینی ها می توان به روشنی دریافت رسانه های اصولگرا تلاش می کنند به مردم تلقین کنند رای آوری حسن روحانی احتمالا بحران سرنوشت ساز دولت یازدهم خواهد بود که میتواند روحانی را با کابینه اش برای همیشه از قدرت دور کند.
این موج آفرینی رسانه ای تلاش می کند به گونه ای فضا سازی کند تا مردم فکر کنند روحانی پس از افت شدید آرا در نظرسنجی های معتبر و احتمالا سرخوردگی در روزهای آخر انتخابات و زمانی که با نقدهای جدی اصولگرایان در مناظرات مواجه می شود، احتمالا دیگر حاضر به ادامه رقابت نخواهد بود و صحنه را به رقیبان واگذار خواهد کرد و لذا در آن شرایط است که تنها یه اصلاح طلب مورد حمایت اعتدالیون مانند اسحاق جهانگیری خواهد توانست امید را به خیمه‌گاه دولت یازدهم برگرداند.
لذابه نظر می رسد احتمال بروز این اتفاق اتاق فکر اعتدالیون و اصلاح طلبان را بر آن داشته تا با ورود جهانگیری (که هم می توان از قرابت او با هاشمی بهره برد، هم اصلاح طلبان اقبال بهتری نسبت به او دارند و هم معاون اول دولت فعلی است که می تواند از نقاط ضعف دولت فعلی خود را تبرئه کند)  برای تداوم حضور در قدرت تمام امکانات خود را بسیج کنند!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار