کد خبر: ۴۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
تقویت ۳۱۱ واحدی شاخص کل بورس تهران
بورس تهران در حالی با رنگ و بوی انتخاباتی شاهد سبزپوش شدن نماگرهای خود است که در کنار توقف پرتعداد نمادهای معاملاتی این روزها بازار پایه توافقی به مظهر خوش‌شانسی برای معامله‌گران بازار تبدیل شده است.
رنگ انتخاباتی نماگرهای بازار سهام سبز شد
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد حمایت حقوقی‌های سنتی بازار با هدف سبزپوش شدن نماگرها بودند. بازاری که پیش‌روهای آن پس از هلدینگ خلیج فارس در گروه‌های خودرویی و فلزات اساسی این‌ روزها خودنمایی می‌کند.
بورس تهران در حالی با رنگ و بوی انتخاباتی شاهد سبزپوش شدن نماگرهای خود است که در کنار توقف پرتعداد نمادهای معاملاتی این روزها بازار پایه توافقی به مظهر خوش‌شانسی برای معامله‌گران بازار تبدیل شده است.
برخی کارشناسان در این زمینه معتقدند بازار پایه توافقی که در آن مجموعه‌ای از شرکت‌های اخراجی از تابلوهای برتر بورس و شرکت‌های غیر شفاف حضور دارند، در حالی به عنوان بازار شاگرد تنبل‌های تالار شیشه‌ای از آنها یاد می‌شود که به نظر می‌رسد، این روزها بدون آنکه وصله ناجور به آنها بچسبد.
در سایه امن فرابورس میزان بازدهی‌های عجیب و غریب برای عده‌ای نوسان‌گیر شده است. این در حالی است که در سایر بازارها و تابلوهای برتر بازار سهام که شفافیت و نقدشوندگی را یدک می‌کشند، این ‌روزها کمتر در کانون توجه معامله‌گران حقیقی قرار گرفتند.
امروز بازار سهام بازاری پرانگیزه و به نسبت پرحجم بود که در کنار خودنمایی سهم‌های غیرشفاف در بازار بازار توافقی شاهد تقویت نماگرهای بورس به پشتوانه هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمی و البته گروه خودرویی‌ها بود.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات چهارشنبه 30 فرودین‌ماه 96 با افزایش 311 واحدی روی رقم 78 هزار و 651 واحد ایستاد.
شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 88 واحدی به عدد 17 هزار و 91 واحد رسید. امروز همچنین شاخص سهام آزادشناور با افزایش 359 واحدی به عدد 86 هزار 802 واحد رسید.
شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 365 واحدی به رقم 54 هزار و 929 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 974 واحدی عدد 172 هزار و 393 واحد را تجربه کرد. شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افزایش 2 واحدی روی رقم 907 واحد بسته شد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 74 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 43 واحد و گروه مپنا با 33 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 61 واحد، پالایش نفت تهران با 8 واحد و خدمات انفورماتیک با 7 واحد بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش معاملات کل بورس امروز تهران به بیش از 286 میلیارد تومان بالغ که ناشی از دست به دست یک میلیارد و 259 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 79 هزار و 158 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شهد، صنعت‌سازی خاور، گواهی سپرده عام بانک پارسیان، شکر از سوی ناظر سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، سیمان لار سبزوار، اوراق اجاره «صمپنا»، اوراق مرابحه فولاد مبارکه، فنرسازی خاور، صنایع مس شهید باهنر، پشم شیشه ایران، زغال‌سنگ نگین طبس، سیمان دورود، سیمان مازندران و قراردادهای اختیارمعاله اوراق اسناد خزانه اسلامی بازگشایی شدند.
به گزارش فارس امروز در بازار 2 بورس تهران 278 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از 30 میلیارد تومان در دامنه منفی قیمت‌ها کد به کد شد.
در ریل‌پرداز سیر اما اندکی بیش از 35 میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 30 میلیون سهم بانک حکمت ایرانیان به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان با معاملات کد به کد روبه‌رو بود.
براساس این گزارش،‌ امروز بورس تهران با ورود حقوقی‌های سنتی بازار به رهبری هلدینگ خلیج فارس شاهد حمایت نماگرهای بازارسهام در آستانه داغ‌تر شدن فضای انتخابات ریاست جمهوری بود.
در این بین گروه خودرویی‌ها با پیش‌رو شدن گروه سایپا در حالی همچنان با معاملات پرحجم همراه شده که شاهد اعلام تعدیل سود و در عین حال واگذاری برخی دارایی‌ها باعث افزایش امیدها برای جمع‌آوری این سهم از سوی حقیقی‌ها شده است، هرچند که در این زمینه آنچه می‌توان پیش‌بینی کرد انگیزه برخی سهامداران عمده برای واگذاری این سهم در سقف قیمتی حکایت دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: