کد خبر: ۴۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
راهکارهای رفع موانع تجاری و روند پیشرفت فرآیندهای بانکی پس از لغو تحریم‌ها در چهارمین همایش ایران و اروپا بررسی می شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا از سال ۹۴ تاکنون همه ساله در دو نوبت برگزار می شود. امسال نیز چهارمین دوره این همایش در ایران برگزار خواهد شدکه مهمان ویژه این دوره، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران است.
دیگر مهمانان چهارمین همایش ایران و اروپا، ولی‌اله سیف رئیس کل بانک مرکزی، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و دبیر همایش، علی ماجدی سفیر ایران در آلمان و دیگر مسئولان و صاحب نظران داخلی و خارجی هستند.
همچنین قرار است در این همایش پنل تخصصی بررسی صنعت بانکی حال حاضر ایران به عنوان پنل اصلی و پنل های تخصصی موازی نیز در سالن‌های جانبی با موضوعات بررسی وضعیت روند صنعت بانکی حال حاضر ایران، نظارت بانکی و قانونگذاری - استانداردهای بین‌المللی، بال ۲ و ۳، اتصال سیستم بانکی ایران به جامعه بین‌الملل و مسیر‌ پیشرو، چگونگی راه‌اندازی شعب بانک ایرانی در اروپا، مطالبات معوق بانکی، وام‌های غیراجرایی و طرح مساله و راه‌حل‌ها، استانداردهای بین‌المللی حسابرسی و آینده صنعت پرداخت، برگزار شود.
هدف از برگزاری این دوره از همایش، مرور وضعیت و شناسایی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی و شناسایی نقاط ضعف و راهکارهای رفع موانع تجاری با سایر کشورها و همچنین ایجاد فضای مناسب و مستمر جهت معرفی فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در ایران است.
علاوه بر این محورهای مورد بحث در چهارمین دوره این همایش روند پیشرفت فرآیندهای بانکی و مالی یکسال پس از لغو تحریم‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور عنوان شده است.
یادآور می‌شود، چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، روزهای شنبه و یکشنبه ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در محل مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد.
علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن های ۹۷ و ۸۸۶۵۷۳۹۵ تماس حاصل کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: