کد خبر: ۴۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران گفت : نصب کد رهگیری برای تولید و واردات پوشاک باید الزامی شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد مهدی رئیس زاده با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون جلسات زیادی با گمرک و وزارت صنعت داشتیم ، گفت: برای مقابله با قاچاق پوشاک و منسوجات خانگی دو دستگاه مجری اصلی بودند که می توانستند نقش تاثیر گذاری داشته باشند از این رو گزارش هایی را به گمرک ایران ارائه دادیم و تا حد زیادی مشکل اجرایی این بخش حل شده است. 
وی با بیان اینکه خروجی جلسات با گمرک و وزارت صنعت الزام وارد کنندگان تنها به صورت حقوقی است ، افزود: وارد کنندگان از این پس کالایی را که در بخش پوشاک قصد دارند وارد کنند باید از طریق برند ثبت شده باشد و دیگر اشخاص حقیقی نمی توانند اقدام به واردات کنند. 
وی ادامه داد: واردکنندگان از 31 اردیبهشت تا 31 تیر مهلت دارند کد رهگیری را بگیرند و از دو ماه بعد ثبت سفارش از طریق کد جی تی آی ان انجام می شود. 
محمد مهدی رئیس زاده افزود : تولید کننده ها نیز باید شناسه داخلی بگیرند و آن را روی کالاهای تولیدی خود نصب کنند تا کالای وارداتی از کالای تولیدی مشخص شود و مهم تر از آن کالایی که از طریق مبادی رسمی آمده و کالایی که از طریق قانونی وارد شده مشخص خواهد شد. 
بنابر گزارش گمرک ایران ؛ رئیس زاده گفت: گمرک نهایت همکاری را در این زمینه انجام داده و ما از این سازمان برای حمایت از صنعت نساجی تشکر می کنیم. 
دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به قاچاق کوله بری و کالای همراه مسافر تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که صنعت پوشاک با ان درگیر است واردات کالا از طریق کوله بری و ته لنجی است که باید با آن مقابله شود. البته این موضوع باید به تدریج حل شود و در اختیار گمرک نیست که از انها بخواهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: