کد خبر: ۴۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
شمارش معکوس برای شکستن سکوت رییس جمهور
رفتار سیاسی روحانی در قبال مخالفانش که چهار سال است در طبل مخالفت با او می‌کوبند دیالوگ معروف فیلم آژانس شیشه‌ای را به یاد می آ ورد: « یه دهه حرف زدی ساکت بودیم، کر کری خوندی ساکت بودیم، گرفتی ساکت بودیم، پس دادی ساکت بودیم،حالا اجازه بده ما حرف بزنیم، خانوما آقایون دوست دارین یکی از این کشورها دوباره به ما حمله کنه؟"
تهدید روحانی به افشاگری در مناظره ها
"در روزهای آینده و فرصت‌های پیش‌رو، برخی حقایق را که تاکنون به مردم نگفته‌ام، خواهم گفت که چگونه برخی بجای کمک به ملت و پیشرفت ایران، ‌هر روز سنگ‌اندازی کردند، اما ملت ایران مقاومت، قدرت و ایستادگی به خرج داده و بدون اعتنا به بوق‌ و تبلیغات ناصحیح، کار خودشان را انجام دادند."
این جملات را حسن روحانی در قامت رییس جمهور فعلی و یکی از نامزدهای انتخابات آینده در جمع مردم قزوین با لحنی حاکی از تهدید و دلخوری بیان کرد تا همه دوباره چهره دوم روحانی  حقوقدان را که در مناظره های گذشته دیده بودند ببینند. هر چند هنوز هم بسیاری از مردم رئیس جمهور روحانی را با آن لبخندهای معروفش می‌شناسند. لبخندهایی که در میانه سخنرانی، در حال شنیدن سوال خبرنگاران، در صحن علنی مجلس و در سفرهای استانی بر روی لبان او نقش می‌بندد. اما در آستانه انتخابات دوازدهم فصل لبخند به پایان رسیده است و حسن روحانی می‌خواهد در برابر حمله‌های همه جانبه رقبا که برخی از آنها بی رحمانه نیز هست لباس رزم بپوشد.
این روزها شدیدترین نقدها به دولت روحانی می‌شود. نقدهایی که بسیاری از آنها خارج از دایره انصاف است. برخی به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی رییس جمهور روحانی دست به روی دست گذاشته و تنها نظاره گر اوضاع کشور بوده است.
روحانی در جریان سفر استانی خود به قزوین خطاب به مردم این شهر گفت:« عده ای در این فضا نه تنها به مردم و جامعه امید نمی دهند بلکه به شکلی به دنبال دلسرد کردن آحاد مردم هستند و من در روزهای آینده برخی از حقایق را که تا حالا به مردم نگفته ام را با آنها در میان خواهم گذاشت. رخی به جای کمک به پیشرفت ملت ایران، هر روز سنگ اندازی کردند، اما ملت با قدرت و مقاومت در برابر ناراستی ها ایستادگی کرده و با بی اعتنایی به سازهای ناهماهنگ و بوق های ناصحیح، کار خود را به درستی پیش بردند.»
فشار و تلاش‌های بی وقفه مخالفان برای به شکست کشاندن دولت روحانی باعث شده است تا رئیس جمهور روحانی رسما به عنوان رئیس دولت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری وارد کارزار شود و از خود و دولت یازدهم دفاع کند. رئیس جمهور پیش از این فشارها و ناگفته‌ها سخن نگفته بود و تنها گاهی مخالفان را مورد نقد قرار داده بود و از آنان خواسته بود با شناسنامه سخن بگویند.
به نظر می‌رسد فشارهای فراوان جریان‌های مختلف به روحانی زمینه ساز فعال شدن آتش فشان درونی روحانی در قبال مخالفان شده است.
رفتار سیاسی روحانی در قبال مخالفانش که چهار سال است در طبل مخالفت با او می‌کوبند. دیالوگ معروف فیلم آژانس شیشه‌ای را به یاد می آ ورد. رضا کیانیان ( سلحشور) خطاب به پرویز پرستویی (حاج کاظم) : « یه دهه حرف زدی ساکت بودیم، کر کری خوندی ساکت بودیم، گرفتی ساکت بودیم، پس دادی ساکت بودیم،حالا اجازه بده ما حرف بزنیم، خانوما آقایون دوست دارین یکی از این کشورها دوباره به ما حمله کنه؟
رئیس جمهور روحانی به این نتیجه رسیده است که تنها راه مقابله با جریان که همه مسائل را سیاسی نگاه می‌کند، ورود مردم به صحنه اداره کشور است. سخنان روحانی طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که دیگر شاید به پایان عصر روحانی خندان در قبال منتقدان رسیده‌ایم. شیخ دیپلمات برای مقابله با مخالفان، لباس رزم پوشیده‌ است تا مردم بی پروا ترین روحانی دوران را ببیند.
انتظار طرفداران حسن روحانی از رییس جمهور هم همین است. آنها انتظار دارند دیگر روحانی آرام نباشد. آنها بر این باور هستند حالا که رقبا تا بن دندان مسلح شده‌اند، روحانی نیز باید بی‌پروا وارد صحنه شود و در مناظره‌ها حقایق را بگوید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار