کد خبر: ۴۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی جامع و حتی تجربه های جهانی را در دل خود دارد و رئیس جمهوری آینده کشور باید آنها را جدی بگیرد، گفت: دولت یازدهم گام های جدی وعملی درتحقق توصیه های رهبری و اقتصاد مقاومتی برداشته است.
گناه تعطیلی ارج وآزمایش به گردن دولت یازدهم نیست
«محمدرضا نعمت زاده» در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی سیاست های جامعی است که مسائل کسب و کار، تولید، اشتغال، نوآوری، مردمی کردن اقتصاد، دانش بنیان کردن، درون زایی و توجه به امکانات و توانمندی های داخلی، برونگرایی و ... در آن دیده شده است.
به گفته این مقام ارشد حوزه صنعت و تولید کشور ، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امسال بیش از 40 مورد را در راستای اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف کرده است.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با انتصاب اسحاق جهانگیری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، در چند سال گذشته گام های جدی برای عملیاتی و اجرایی کردن توصیه های رهبری در این باره برداشته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اعلام حمایت از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، بودن یا نبودن خود در کابینه را منوط به نظر رئیس جمهوری برشمرد و گفت: اگر هر کس غیر از ایشان رئیس جمهوری باشد، به طور قطع در کابینه حضور نخواهم داشت؛ هرچند ترجیح می دهم جوانان بیایند و ما در کنار آنان باشیم.
نعمت زاده در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه های ارج، آزمایش و ... بیان داشت: تعطیلی این کارخانه ها ربطی به دولت یازدهم نداشته است، بلکه برخی از آنها 10 تا 15 سال پیش تعطیل شده اند.
به گفته وی، این کارخانه ها قدیمی و فرسوده بوده و اگر صاحبان آنها علاقه مند باشند می توانند به بازسازی و نوسازی آنها اقدام کنند.
این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به برگزاری چهار جلسه در خصوص کارخانه ارج و بیش از 10 جلسه درباره کارخانه آزمایش، تصریح کرد: این کارخانه ها به افرادی کاربلد و علاقه مند واگذار نشده و برخی از آنان در خارج کشور بسر می برند یا از سرمایه کافی برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: امروز کارخانه ارج در منطقه ای قرار گرفته که اراضی آن با افزایش ارزش مواجه شده و به همین دلیل صاحب آن رغبتی به سرمایه گذاری مجدد در تولید ندارد.
نعمت زاده با اشاره به اینکه این رویه در همه جای جهان معمول است و برخی شرکت ها منحل و تعطیل و در مقابل برخی شرکت های جدید به وجود می آیند، یادآوری کرد: در 10 سال گذشته بیش از یکصد واحد تولید لوازم خانگی با تولید کالاهای کیفی و صادراتی در کشور به وجود آمده، اما در مقابل چند شرکت هم بوده اند که تولیدشان متوقف شده است.
وی تاکید کرد: کارگران این کارخانه ها در گذشته بیکار شده اند و ربطی به دولت یازدهم نداشته است، هرچند ارج و آزمایش اکنون به صورت محدود و نه با ظرفیت کامل راه اندازی شده اند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دولت به دنبال احیای واحدهای غیرفعال و نیمه فعال است، از برنامه ریزی برای رفع مشکلات مالی و کمبود نقدینگی 10 هزار واحد کوچک و متوسط تولیدی کشور با ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و با همکاری بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال خبر داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار