کد خبر: ۴۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
قائم مقام مدیرعامل بانک در بیست و سومین همایش مدیران بانک قوامین
مباحث مربوط به برنامه ریزی استراتژیک و به خصوص آینده ‍پژوهی دو بال دارد یک بالش آینده نگری و بال دیگرش آینده نگاری است.
دکترحمیدرضا نجف پور قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین در روز دوم برگزاری بیست و سومین همایش سراسری مدیران ادارات مرکزی، معاونین و مدیران کل شعب استان ها با بیان مطب فوق با اشاره به اینکه تقریباْ چند دهه است که اصطلاحاتی از جمله آینده پژوهی در مدیریت کلان و بنگاه های اقتصادی مطرح شده است گفت: بال آینده نگری که عملاْ بر اساس بدست آوردن،کشف، بررسی و تحلیل اطلاعات حال و آینده ظرفیت سازی می کند. یک جهت گیری را نشان می دهد که می تواند رفتار نسبتاْ منفعلانه باشد. 
وی افزود: در آینده پژوهی مبتنی بر آینده نگری، به این روش عمل می شود اما چنانچه در آینده نگاری بخواهیم بحث آن را دنبال کنیم. بال اول با آن داده های در اختیار ما به کمک می آید تا بتوانیم یک مسیر فعالی را طی کنیم که اسمش ساخت آینده است. در بحث آینده نگری ما بحث ساخت را در حوزه مدیریت استراتژیک داریم.
قائم مقام مدیرعامل بانک قوامین ادامه داد: تنها راه برون رفت یا بهتر رفت از آینده ضرورتاْ اقتصاد کشور، بازار پول و به ویژه بانک قوامین، به ادبیات آینده نگرانه بستگی دارد. 
وی با اشاره به اینکه برای ورود به بحث آینده نگری باید ابتدا به بازاریابی بپردازیم، تصریح کرد: مفهوم بازاریابی به معنای مطلق بازاریابی نیست بدون بازاریابی تمام طرح ریزی ها، برنامه ها و اقدامات در موفقیت لایه های سازمان به نتیجه نخواهد رسید.
دکتر نجف پور در همین رابطه ادامه داد: بازاریابی به معنای واحد بازاریابی و تشکیل یک تیم برای شناختن بازارهایی خاص برای مذاکره با مشتریان نیست، بلکه معنای فراتری دارد.
وی که در روز دوم همایش در خصوص برنامه و بودجه تحولی بانک قوامین مبتنی بر رویکرد آینده نگرانه سخن می گفت، گفت: برای تحقق برنامه تحولی بانک باید همکاران در کنار یکدیگر گام بردارند تا بتوانند بر اساس اقتصاد مقاومتی مجموعه ای درون زای برون گرا بوجود آورند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه مهمترین مسئله برگزاری بیست و سومین همایش سراسری مدیران این است که وضعیت بانک مرور شود، ادامه داد: مرور مباحث چنانچه با رویکرد جهت دار و ادبیات سخیف که جنبه تخریبی دارد دنبال شود، پسندیده نیست اما مرور و تبیین وضعیت بانک به علت خصوصیت فراموشی انسان مفید خواهد بود.
وی با اشاره به الزامات بودجه جهادی بانک که در این همایش بیان شد، تصریح کرد: باید همکاران در کنار یکدیگر با تلاش و همکاری و با استفاده از ظرفیت ها این الزامات را فراهم کنند و مطلق نگر نباشند و این طور نباشد که فقط حوزه مرکزی را مخاطب قرار دهیم. بنابراین بهره وری در این همایش این است که همکاران با کمترین امکانات، بانک قوامین را به جلو حرکت دهند.
قائم مقام مدیرعامل بانک در پایان با بیان اینکه الزامات تحقق بودجه این نیست که فقط به عده ای از افراد تکیه کرد، تصریح کرد: همه همکاران باید در این امر دخیل باشند. بخشی از تحقق سند تحول بر عهده حوزه مرکزی- بخشی بر عهده شورای سیاستگذاری ناجاست که زیر نظر سردار مومنی عالم متخصص در امور اقتصادی اداره می شود، قرار بر این شده است که جلسات دوره ای به صورت ماهانه با این شورای سیاستگذاری برگزار کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: