کد خبر: ۴۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
نخستین مناظره نامزدها در جمعه سیاسی ایران چگونه رقم می خورد؛
بالاخره بعد از مدتها حرف و حدیث و بیم و امید در خصوص زنده یا ضبطی برگزار شدن مناظره ها اولین جمعه انتخاباتی ایران از راه رسید و نخستین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.
یک مناظره سرد یا یک رقابت انتخاباتی تمام عیار؟!
بالاخره بعد از مدتها حرف و حدیث و بیم و امید در خصوص زنده یا ضبطی برگزار شدن مناظره ها اولین جمعه انتخاباتی ایران از راه رسید و نخستین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.
نخستین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی امروز از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود که دیگر برنامه‌های تبلیغاتی آنها نسبت به روزهای دیگر کاهش پیدا کرده است.
به نظر می‌رسد به دلیل حضور شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در مناظره عصر روز جمعه (۸ اردیبهشت) که قرار است ساعت ۱۶ به صورت زنده از شبکه یک سیما و شبکه رادیویی ایران پخش شود، برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها نسبت به روزهای دیگر کمتر شده است.
مناظره نامزدها همواره یکی از پر بیننده ترین و خاص ترین اتفاقات سیاسی در رسانه ملی بوده است چون به عقیده برخی از کارشناسان تا قبل از این مناظره های زنده ، برنامه‌های مناظره در تلویزیون بیشتر جناحی هستند و تنها به طیف خاصی تریبون داده می‌شود تا در برنامه مناظره‌ حضور یابند و صحبت کنند.
در همین رابطه علی صالح آبادی، از فعالان رسانه ای در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های مناظره در تلویزیومی گوید : مناظره نیازی به فرهنگ‌سازی ندارد، اصل مناظره چالشی و جدلی باید باشد تا برای مخاطب جذابیت ایجاد کند. در برنامه مناظره دو نحله‌ی فکری و طرز تفکر باید با هم به بحث بپردازند تا مخاطب متوجه شود که نقطه قوت و ضعف گوینده در چیست.
به عقیده این کارشناس مناظره در کشورهای پیشرفته مثل ایالات متحده امریکا بسیار چالشی است و هر چه می‌خواهند می‌گویند اما حرف‌هایشان در چارچوب اخلاق و ادب باید باشد. در برنامه مناظره دو تفکر، مقابل هم قرار می‌گیرند و نقطه نظر خود را بازگو می‌کنند.
صالح آبادی با اشاره به جناحی بودن مناظره‌های تلویزیون که در طول سال پخش می‌شوند، می افزاید: برنامه‌های مناظره در تلویزیون بیشتر جناحی هستند و تنها به طیف خاصی تریبون داده می‌شود تا حضور یابند و صحبت کنند اما جناح دیگری هست که امکان حضور و صحبت در تلویزیون را نمی‌یابد.
شاید به همین علت باشد که برگزاری این مناظره ها آن هم به صورت زنده یا ضبطی در چند روز اخیر به یکی از مهمترین بحثهای جامعه تبدیل شد تا بالاخره با زنده برگزار شدن و پخش این مناظره ها حالا جمعه اردیبهشتی ایران به یک جمعه سیاسی تمام عیار تبدیل شود.
بر اساس برنامه قرار است نخستین مناظره انتخاباتی روز جمعه (۸ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۶، به طور زنده از شبکه یک سیما و شبکه رادیویی ایران پخش و ساعت ۲۲ همان روز از شبکه چهار سیما و شبکه رادیویی جوان بازپخش می‌شود.
به طور کلی مناظره‌های انتخاباتی مشترک نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ‌های ۸، ۱۵ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه و در سه بخش مناظره اقتصادی-اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از شبکه‌های یک سیما و رادیو ایران ساعت ۱۶ پخش می‌شوند.
مناظره شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی و اجتماعی در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ ماه، ساعت ۱۶ از شبکه‌های یک سیما و رادیو ایران پخش می‌شود.
مناظره شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع سیاسی در تاریخ پانزدهم اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۶ از شبکه‌های یک سیما و رادیو ایران پخش می‌شود.
همچنین مناظره اقتصادی شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ ماه، ساعت ۱۶ از شبکه‌های یک سیما و رادیو ایران پخش می‌شود.
حالا فقط باید منتظر ماند و دید همانگونه که چهار سال قبل روحانی توانست تنها با استفاده از فضای مناظره رای های مردم را به دست آورد این بار چه کسی از ثانیه های طلایی به سود خود سود می برد و کلید پاستور را در به دست می آورد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار