کد خبر: ۴۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
مدیرعامل بانک ملی ایران:
مدیرعامل بانک ملی ایران ابراز داشت:بانک های ایرانی آماده همکاری های گسترده حرفه ای با بانک های اروپایی بویژه بانک های آلمانی هستند و انتظار داریم نگاه آنها نیز به همکاری ها حرفه ای باشد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،محمد رضا حسین زاده در پانل تخصصی چهارمین همایش تجاری ایران -اروپا با تشریح وضعیت بانک های ایران قبل از تحریم به موقعیت ویژه بانک ملی ایران در حوزه بین الملل اشاره کرد و گفت:بانک ملی ایران با حدود ٩٠ سال سابقه بیشترین واحدهای بانکی ایران را در خارج از کشور دارد و از دیرباز همکاری گسترده ای با بانک های اروپایی داشته به طوری که بیشتر ارتباطات تجار در حوزه خارجی از طریق بانک ملی ایران انجام شده است. 
وی افزود:موقعیت ویژه بانک ملی ایران و خوشنامی این بانک در حوزه بین الملل زبانزد همه بوده است. 
حسین زاده ،تحریم های نظام بانکی را باعث توقف همکاری های رو به رشد و فعالیت های حرفه ای بانک های ایرانی در عرصه خارجی دانست و ادامه داد:خوشبختانه با تلاش های گسترده دولت محترم و اجرای برجام،فعالیت های مختلفی برای ایجاد ارتباطات بانکی با اروپا شروع شده به طوری که بانک ها شروع به استاندارد سازی و شفاف سازی فعالیت های خود متناسب با ضوابط و استانداردهای بین المللی کرده اند و اقدامات خوبی نیز انجام شده است. 
وی افزود:گشایش های خوبی در حوزه بانکداری بین الملل ایجاد شده و روابط کارگزاری بانک های ایرانی بویژه بانک ملی ایران رو به گسترش است. 
به گفته حسین زاده،قدم های خوبی در راه ارتباط بانک های ایران و اروپا انجام شده و تلاش بانک های ایران در اعتمادسازی است و بانک های اروپایی نیز باید به دور از مسایل سیاسی،به منافع مشتریان خود توجه کنند تا سطح همکاری های حرفه ای بانک های ایران و ارپا ارتقا یابد.
 وی به امکانات ویژه شعبه هامبورگ بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت:این شعبه موقعیت بسیار مناسبی دارد و فعالیت ها و همکاری های گسترده ای با بانک مرکزی آلمان دارد. 
مدیرعامل بانک ملی ایران افزود:بعد از تحریم واحد های بانک ملی ایران با کارگزاران خود ،٤٠ هزار پیام سوییفتی مبادله کرده اند و حدود یک میلیارد یورو نیز توسط آنها اعتبارات اسنادی گشایش یافته است. 
چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا صبح امروز شنبه نهم اردیبهشت ماه به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.
 این همایش با هدف ایجاد فضاهای مناسب و مستمر برای معرفی هر چه بیشتر فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری برگزار می شودو در مراسم افتتاحیه آن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و ولی الله سیف ریس کل بانک مرکزی حضور داشتند. 
در این همایش تیمی نیز از مسوولان ارشد بانک ملی ایران متشکل از کریمی،پناهی ،شایان و شاهبازاعضای هیات مدیره و تنی چند از مسوولان حوزه بین الملل این بانک حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: