کد خبر: ۴۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
همایش تجاری بانکی ایران- اروپا مهمترین بستر برای شرکت‌ها و بانک‌های طرفین است که بتوانند شرکای منحصربفرد برای یکدیگر باشند.
مالکی رئیس فروم بین‌المللی بانکداران فرانکفورت و مدیر عامل گروه مالکی ضمن تشکر از دکتر سیف و دکتر دیواندری و همکاران پژوهشکده برای برگزاری چهارمین همایش تجاری بانکی ایران – اروپا سخنان خود را با مروری بر تاریخچه این همایش آغاز کرد.
اولین همایش تجاری بانکی ایران – اروپا زمانی برگزار شد که هنوز تحریم‌های بین‌المللی بر علیه ایران به قوت خود باقی بود، اما نشست‌هایی در راستای برداشتن تحریم‌ها آغاز شده بود. در این همایش نخستین ایده‌ها برای تشریک مساعی ایران و اروپا به‌ویژه آلمان گسترش پیدا کردند.
رئیس فروم بین‌ا‌لمللی بانکداران فرانکفورت معتقد است در آن‌زمان مخاطبان اروپایی بسیار علاقمند به برقراری مجدد روابط با ایران بودند اما درخصوص چگونگی باز کردن باب تعامل اقتصادی اطلاعات زیادی نداشتند.
دومین همایش تجاری بانکی ایران – اروپا در فرانکفورت در مارس ۲۰۱۶ به‌عنوان اولین کنفرانس بین‌المللی بلافاصله پس از برداشته شدن تحریم‌ها برگزار شد. زمان برگزاری این همایش  ایده‌ال بوده و طرف اروپایی درخصوص روابط آینده بین اروپا و ایران اشتیاق بسیاری از خود نشان داد. مهمترین مسأله مطرح در آن زمان ملحق شدن نظام کسب و کار ایران به شبکه بین‌المللی بود.
مدیر عامل گروه مالکی افزود در نوامبر ۲۰۱۶ همایش تجاری دیگری در این حوزه در فرانکفورت آلمان برگزار شد و در آن زمان خوشبینی زیادی در خصوص آینده روابط تجاری وجود داشت.
از دید وی گزارش وزیر امورخارجه آمریکا در ۱۹ آوریل در کنگره این کشور مبنی بر پایبندی ایران به تمام تعهدات خود و اشاره او به امکان رفع کامل تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند دلیل خوبی برای این خوشبینی باشد.
ثبات سیاسی حاکم بر کشور و تلاش انجام شده در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی درخصوص اعتماد سازی بین ایران و کشورهای اروپایی زمینه ساز جذابیت ایران برای سرمایه‌گذاری این کشورها بوده است.
وی در پایان تأکید کرد همایش تجاری بانکی ایران- اروپا مهمترین بستر برای شرکت‌ها و بانک‌های طرفین است که بتوانند شرکای منحصربفردی برای یکدیگر باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: