کد خبر: ۴۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
پاسخ اژه ای به ادعای قالیباف درباره کمک بابک زنجانی به ستاد روحانی
سخنگوی‌ قوه‌قضاییه در مورد ادعای قالیباف مبنی بر اینکه قوه‌قضاییه تائید کرده که بابک زنجانی به ستاد روحانی در انتخابات گذشته کمک کرده است، گفت: رییس قوه قضائیه به نقل از زنجانی این حرف را گفته و ادامه داده است که نمی‌شود به حرف او اطمینان کرد.
کشف محموله قاچاق از منزل یک وزیر!
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت دنیازاده و بابک زنجانی گفت: راجع به بابک زنجانی حکم صادر شده و قطعی شده است و اتفاق جدیدی نیفتاده است. دو نفری که حکم اعدامشان نقض شده است پرونده‌شان در حال رسیدگی و تحقیق است و اگر از بابک زنجانی هم لازم باشد سوالی پرسیده می‌شود. هنوز اموال بابک زنجانی در حال کارشناسی و ارزیابی است.
او افزود: بابک زنجانی در خارج املاکی دارد اما هنوز برای ما ثابت نشده است که آیا ایشان در خارج از کشور وجوه نقدی دارد یا خیر. هنوز هم کسی حاضر نشده بابت بدهی بابک زنجانی تضمین اطمینان‌آوری بدهد که بدهی او را پرداخت می‌کند. وزارت نفت باید تضمینی بگیرد که از برگشت وجوه مطمئن شود.
سخنگوی قوه‌قضاییه خاطرنشان کرد: بخشی از بدهی بابک زنجانی به وسیله املاک و وجوه نقدی که داشته است پرداخت شده و بخشی هم مانده است و تاکنون ضمانت اطمینان‌آوری برای پرداخت این قسمت پیدا نشده است.
او بیان کرد: درباره نفر دومی که در این پرونده بازداشت شده است تحقیقات هنوز ادامه دارد و من از گفتن جزئیات معذورم. پرونده بیش از یک متهم دارد و در حال بررسی است.
اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود همسر یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در پرونده موسسه خیریه امام رضا متهم است و اینکه قوه قضائیه این را تایید کرده گفت: قوه قضائیه تاکنون این موضوع را تایید نکرده است یا حداقل من خبر ندارم. گزارشی اگر از مرجع رسمی بیاید و ضرورت داشته باشد دادستان به آن رسیدگی می‌کند. اینکه اقدامات صورت گرفته در مورد موسسه ذکر شده قانونی است یا خیر را مطلع نیستم.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد ادعای محمدباقر قالیباف که در مناظره انتخاباتی گفته بود که رئیس قوه قضائیه تایید کردند که بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی روحانی کمک مالی کرده است گفت: اینکه متهم حرفی بزند تا اینکه آن حرف ثابت بشود فرق دارد. بله بابک زنجانی ادعا کرده که چنین اتفاقی افتاده است که رییس قوه قضائیه هم به نقل از ایشان این حرف را گفته و همچنین ادامه داده است که نمی‌شود به حرف او اطمینان کرد. ایشان در گذشته نیز حرف‌هایی زده‌اند ولی ادعای او در حال تحقیق است.
 
*کشف محموله قاچاق از منزل یکی از وزرا
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه روز گذشته محموله قاچاقی از منزل یکی از وزرای دولت فعلی کشف شده در این باره توضیحات لازم را ارائه دهید گفت‌: اواخر هفته گذشته یعنی سه‌شنبه یا چهارشنبه نیروی انتظامی گزارشی را به بخش قضایی حوزه لواسانات می‌دهد که در فلان ویلا محموله قاچاق رد و بدل می‌شود. قاضی دستور می‌دهد ویلا بازرسی شود که در بازرسی ها با محموله بزرگ پوشاک بر می‌خورند، البته من نمی‌دانم این پوشاک چه بوده است.
وی افزود:‌ اعلام می‌شود که آن منزل مربوط به فلان وزیر و پوشاک هم مال دختر وزیر بوده که با مجوز این کار صورت گرفته است؛ در واقع ادعای اولیه این بوده که مجوز دارند و با مجوز این محموله وارد شده و گفتند مال شرکتی است که دختر آن وزیر مدیرعامل شرکت است.
وی گفت: بخش قضایی لواسانات پرونده را عدم صلاحیت زده و برای تعزیرات حکومتی فرستاده که بنده از آن به بعد را اطلاعی ندارم.

*عارف لرستانی بر اثر سکته فوت کرده است
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه فوت عارف لرستانی حواشی زیادی به دنبال داشت و پزشک قانونی اعلام کرده که علت فوت مشخص شده، در این باره توضیح دهید؟ گفت:‌ پزشکی قانونی رسما اعلام کرده قصور و تقصیری متوجه پزشک نبوده و وی بر اثر سکته فوت کرده، البته دارویی که در بیهوشی مصرف کرده‌اند در سکته او بی‌تاثیر نبوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار