کد خبر: ۴۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
بزرگان جریان اصولگرایی پشت سر روحانی ایستادند
سخنان دیروز لاریجانی و حمایت او از حسن روحانی شوک بزرگی به جریان اصول‌گرایی است. بسیاری از اصول‌گرایان بر این باور بودند که هیچ اصول‌گرایی حاضر نیست در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از حسن روحانی حمایت کند حالا اما داستان فرق کرده است.
تیر خلاص لاریجانی به وعده های یارانه ای قالیباف
در حالی که اصول‌گرایان تلاش می‌کنند به هر طریق ممکن در اردیبهشت 96 برای دولت روحانی نقطه پایان بگذارند، بخشی از جریان اصول‌گرایی تصمیم گرفته است از حسن روحانی حمایت کند.
روز گذشته ستاد اصول‌گرایان حامی روحانی اعلام موجودیت کردند. این اصول‌گرایان در ادبیات سیاسی ایران به اصول‌گرایان معتدل معروف هستند. اصول‌گرایانی که زعامت آنها با ناطق نوری و علی لاریجانی است.
به گزارش تجارت آنلاین از عصر ایران، لاریجانی و ناطق نوری برخلاف دیگر اصول‌گرایان حسن روحانی را برای اداره کشور بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند. آنها بر این باور هستند که دوران تلخ احمدی نژاد برای ایران کافی است و دیگر نباید اجازه بدهیم آن دوران تکرار شود.
از همین روست که علی لاریجانی در واکنش به برخی از اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات در مورد افزایش دو یا سه برابری یارانه ها گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش 2 یا سه برابری یارانه ها را ندارد.
علی لاریجانی، دیروز شرایط فعلی اقتصادی کشور را بسیار پیچیده عنوان کرد و گفت: سالانه یک میلیون و 500 هزار میلیارد ریال یارانه در کشور داده می شود که با توجه به درآمدها و هزینه های دولت افزایش آن امکان پذیر نیست چرا که دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گشایش های اقتصادی ناشی از برجام و افزایش درآمدهای نفتی کشور افزود: با وجود اینکه پس از برجام فضای اقتصادی کشور بهتر شده و درآمد کشور افزایش یافته ولی این علاج کار نیست و علاج کار افزایش کارآفرینی و تولید در کشور است.
لاریجانی ادامه داد: حقیقت این است که تا زمانی که اقتصاد کشور شکوفا نشود و ثروت ایجاد نشود امکان افزایش وام های ازدواج، یارانه، وام مسکن و سایر خدمات وجود ندارد چرا که دولت پولی برای پرداخت ندارد.
وی با انتقاد از فرهنگ غلط اشتغال درکشور ادامه داد: فرهنگی درکشور به وجود آمده که تنها افراد شاغل در دستگاه های دولتی را شاغل می دانند که این فرهنگ غلطی است و نیاز به اصلاح دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، حجم دولت را بسیار زیاد دانست و گفت: به دلیل اینکه حجم دولت بسیار زیاد شده است، امروز تمام درآمد دولت صرف پرداخت حقوق به کارمندان خود می شود که این موضوع با سیاست های کوچک سازی دولت در تضاد است.
وی نشنیدن حرف معلمان، کارگران و کارگزاران کشور توسط مسئولان را یکی از آفت های مهم نشست ها و همایش ها در کشور دانست و افزود: یکی از مشکل های کشور این است که درجلسات، همایش ها و نشست ها، تنها مسئولان نظر خود را بیان می کنند و این در حالی است که باید دیگران حرف بزنند تا مسئولان گوش کرده و کارگرازان و کسانی که قوانین وضع شده را اجرا می کنند، مشکل های قانون گذاری را که در عمل خود را نشان داده، بیان کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منشاء تحول ها درسطح کشور مربوط به کارگران است ادامه داد: باید حرف کارگزاران در شهرها و روستاها توسط مسئولان شنیده شود تا مشکل قانون در عمل بیان شود و این موضوع در کشور ضروری است.
وی در ادامه کلنگ زنی های گسترده در کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اینکه کلنگ می زنند و می روند و سال ها پروژه غیرفعال و نیمه تمام باقی می ماند امر مناسبی نیست بلکه باید کلنگ زمانی زده شود که پول ساخت آن فراهم شده باشد.
سخنان دیروز لاریجانی و حمایت او و ناطق نوری به طور رسمی از حسن روحانی شوک بزرگی به جریان اصول‌گرایی است. بسیاری از اصول‌گرایان بر این باور بودند که هیچ اصول‌گرایی حاضر نیست در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از حسن روحانی حمایت کند و سبد رای رییس دولت یازدهم مختص به اصلاح طلبان است. حالا اما داستان فرق کرده است.
علی لاریجانی و ناطق نوری جریان‌های قوی سیاسی را با خود به همراه دارند. جریان‌هایی که می‌توانند از سبد رای قالیباف و رییسی کم و سبد رای روحانی اضافه کند.
این در حالی است که هیچ یک از جریان‌های اصلاح طلب و طرفدار دولت حاضر نیستند در انتخابات ریاست جمهوری به فردی غیر از روحانی رای دهند. بدین ترتیب می‌توان گفت سبد رای نامزدهای اصول‌گرا تنها به راست گرایان اختصاص دارد و سبد رای روحانی متشکل از اصلاح طلبان و اصول‌گرایان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار