کد خبر: ۴۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
یک تحلیلگر بازار نفت پیش بینی کرد
یک تحلیلگر کهنه کار بازار نفت گفت، اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید در نشست وزرای این سازمان در اواخر ماه می مصمم است و باید محدودیت تولید را تا اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه دهد.
تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک
یک تحلیلگر کهنه کار بازار نفت گفت، اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید در نشست وزرای این سازمان در اواخر ماه می مصمم است و باید محدودیت تولید را تا اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه دهد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از بلومبرگ، یک تحلیلگر کهنه کار بازار نفت گفت، اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید در نشست وزرای این سازمان در اواخر ماه می مصمم است و باید محدودیت تولید را تا اواخر سال 2018 میلادی ادامه دهد.
فریدون فشارکی، رئیس موسسه مشورتی اف جی ای در این باره گفت، واکنش ذخایر جهانی نفت به کاهش تولید اوپک مشخص خواهد کرد که این سازمان و تولید کنندگان متحدش تا چه زمانی باید سیاست تولید محدود خود را ادامه دهند. وی در کنفرانس نفت و گاز خاورمیانه در دوبی گفت، اگر میزان ذخایر نفت آمریکا افزایش یابد، قیمت نفت ممکن است تا 40 دلار پایین بیاید.
فشارکی که در اواخر دهه 1970 میلادی مشاور نخست وزیر وقت ایران بود گفت: «این احتمال که اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید به توافق برسد صد درصد است... این کاهش ها حتی بعد از سال جاری یعنی تا اواسط یا حتی تا پایان سال آینده نیز باید تداوم یابد.»
اوپک و 11 تولید کننده دیگر از جمله روسیه در ماه دسامبر سال گذشته توافق کردند که میزان تولید روزانه خود را در نیمه نخست امسال 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. قیمت نفت برنت در سال گذشته برای اولین بار پس از 3 سال کاهش متوالی 52 درصد افزایش یافت، اما در سال جاری میلادی با کاهش مواجه بوده است.
هارولد هام، مدیر موسسه کانتیننتال ریسورسز هم در این کنفرانس گفت، بازار نفت برای شروع به استفاده از نفت ذخیره شده، که در آستانه کاهش قرار دارد، به زمان بیشتری نیاز دارد. وی افزود، تولید نفت آمریکا در آستانه افزایش حداقل 400 هزار بشکه ای در سال جاری و رسیدن به رقم حدود 9.4 میلیون بشکه در روز قرار دارد.
اوپک قصد دارد در نشست 25 می خود در وین تصمیم بگیرد که آیا توافق کاهش تولید را در نیمه دوم امسال تمدید کند یا نه.


نام:
ایمیل:
* نظر: