کد خبر: ۴۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹
روحانی در گفتگوی ویژه خبری:
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارم، گفت: شعار نمی تواند مشکل کشور را حل کند.
هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارم
حسن روحانی نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی ویژه خبری در تشریح برنامه های سیاسی و فرهنگی خود از حادثه معدن زغال سنگ استان گلستان ابراز تاسف کرد و به حادثه دیدگان تسلیت گفت.
وی اظهار داشت: انتخابات یکی از آثار مبارک انقلاب اسلامی است استقلال سیاسی داریم و مردم خود تصمیم گر هستند؛ نمایدگان مردم و منتخبان مردم تصمیم گیری می کنند.
روحانی ادامه داد: هر کجا امور را به مردم واگذار  کردیم توفیق بیشتری داشتیم و هر جا در برای مردم محدودت ایجاد کردیم عقب ماندیم.
نامزد انتخابات گفت: اگر مردم احساس کنند دستگاه و ارگان وابسته به دولت در اقتصاد دخالت ندارد موفقیت خواهند یافت آنجا که آزاد هستند، موفقیت بیشتر است.
روحانی گفت: باید قانون مدار باشیم هر جا حقوق ملت را پاسداشتیم شاهد شرایط بهتر برای مردم بودیم و هر جا از قانون فاصله گرفتیم بامشکلاتی مواجه شدیم عقلانی، شکوفایی، ایستادگی و قانون گرایی می تواند انقلاب ما را حفظ کند.
وی تاکید کرد: مردم ما باید احساس کنند انقلاب ما دچار بلوغ چهل سالگی شده، افراط کنار رفته و مردم ما احساس آرامش بیشتری بکنند.
نامزد انتخابات ادامه داد: مردم برای جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند؛ اگر در زندگی به آرمان های انقلاب معتقد باشیم انقلابی هستیم. انقلابی بودن به معنای بی نظمی، دخالت در زندگی مردم و سخن درشت گفتن نیست.
وی تاکید کرد: انقلابی بودن به این معنا است که شاهد آثار انقلاب باشیم به این معنا که فساد نباشد؛ مردم آرامش داشته باشند و شاهد معنویت در جامعه باشیم؛ بنابر این اگر انقلابی بودن به معنای افراطی بودن و فریاد کردن و شعار دادن باشد ما از این مسیر فاصله داریم و اگر به معنای پایبندی به آرمان های انقلاب باشد به ان پایبندیم.

*در گذشته مردم ما مشکلات زیادی را شاهد بودند
روحانی اظهار داشت: در گذشته مردم ما مشکلات زیادی را شاهد بودند. امروز ما یک گام جلو آمدیم امروز مردم شاهد مهار تورم هستند. خوشحالم امروز نامزدهای انتخابات در مورد راهکارهای جلوگیری از رشد تورم و افزایش رشد اقتصادی صحبت نمی کنند.
وی گفت: امروزشاهدیم بیماران فشار اقتصادی را برای درمان بیماری شان کمتر شاهد هستند. روستا های ما امروز شرایط بهتری را در زمینه آب و برق و گاز از گذشته دارند؛ امروز محرومیت کمتر از سالهای گذشته است.
روحانی تاکید کرد: برجام موفقیتی بود که مردم در سایه ایستادگی به دست آوردند.
نامزد انتخابات ادامه داد: در سال هایی که در حال مذاکره بودیم برخی کمک نمی کردند که برجام  به موفقیت برسد اما امروز همه کاندیداها اعلام می کنند نسبت به برجام پایبند هستند؛ باید در مقابل بدعهدی طرف مقابل آماده باشیم کارگروه جدیدی که روی کار آمدند ادعا هایی برای پاره کردن برجام داشتند اما دیدند شرایط به این آسانی نیست؛ بنابراین از ادعاهای قبلی خود فاصله گرفتند.
وی تاکید کرد: خودمان را باید برای شرایط دیگر هم آماده کنیم وقتی آمریکایی هاتخلف کردند دستوراتی دادم؛ دست ما باز است و برای مقابله به مثل هرچه جلو تر می رویم شرایط سخت تر می شود.

*شعار نمی تواند مشکل کشور را حل کند
روحانی اظهار داشت: در برابر تهدیدات دشمن، قدرت ملت ما باید ایستادگی کند که بخشی از آن قدرت نظامی و بخشی فرهنگی و اقتصادی اند. در این دولت در مورد قدرت دفاعی گام های مهمی برداشته شده در هفته های گذشته جت جنگی، تانک و موشک های جدید اس ۳۰۰ به کشور آوردیم؛ در مورد تجهیزات دفاعی آن چه در این ۳ سال بدست آوردیم بیش از۱۰ سال گذشته بود.
نامزد انتخابات افزود: شعار دادن به ما درایت نمی دهد اگر در مقام عمل توانمندشدیم دشمن هیچ طمعی به ما نخواهد داشت؛ این دولت تلاش کرده به آن چه وعده داده عمل کند، کمتر حرف بزند بیشتر عمل کند.
وی گفت: امروز در صحنه انتخابات شاهد رویکرد شعاروعمل هستیم. شعار نمی تواند مشکل کشور را حل کند؛ کاندیدا ها باید برنامه های خود را اعلام کنند تا مردم تصمیم گیری کنند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی کشورها از اول انقلاب با ما میانه ای نداشتند. انقلاب ما را به نفع خود نمی دانستند و در مقابل ما قرار گرفتند.
وی افزود: شیوه های آنها برای برخورد با ایران شیوه های واحدی نیست. ما اگر بخواهیم بر یک شیوه محدود بمانیم موفق نخواهیم بود؛ ما هم باید با ابزار ها و شیوه های جدید وارد شویم.
نامزد انتخابات ادامه داد: در برنامه هسته ای ما از توان سیاسی کشورمان استفاده کردیم و تحریم ها راشکستیم؛ باقدرت و اقدام  سیاسی توانستیم این کار را انجام دهیم.
روحانی اظهار داشت: اگر اتکای ما به بیرون کمتر باشد نمی توانند ما را دچار مشکل کنند؛ وقتی دیدند اقتصاد ما وابسته به فروش نفت است تحریم فروش نفت را ایجا کردند اتکای ما امروز به نفت کاهش یافته است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید هزینه اقدامات آمریکا افزیش یابد؛ باید اجماع سازی را برای آمریکا علیه ایران سخت کنیم امروز ایران هراسی به آسانی دیروز نیست ما امروز شرایط بهتری را در افکار عمومی داریم. باید همین شرایط را بالا ببریم در ان شرایط انقلابمان را بهتر می توانیم حفظ کنم.

*منطقه و ثبات منطقه برایمان بسیار اهمیت دارد
روحانی گفت: تغییر تاکتیک ها متناسب با تغییرات جهان موجب می شود مقاومت بیشتری داشته باشیم و از نظام و کشورمان بهتر پاسداری کنیم.
نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: منطقه و ثبات منطقه برایمان بسیار اهمیت دارد و برای اینکه از کشورمان حراست کرده و صادرات داشته باشیم باید منطقه امن باشد؛ اگر ثبات و امنیت منطقه برهم خورد این ناامنی می تواند به همه کشور های منطقه سرایت کند.
وی با بیان اینکه وحدت در کشور ما به گونه ای است که شرایط امنی را شاهد هستیم، گفت: نیرو های خارجی باید از مداخله در ایران دست بردارند برای این کار حمایت و مداخله ما امری ضروری است اگر کمک ما به عراق و سوریه نبود شرایط به گونه دیگری بود باامن کردن منطقه و امنیت خودمان به دوستانمان در منطقه کمک کردیم و این کمک ها ما برای امنیت در منطقه ادامه خواهد یافت.
روحانی گفت: آن روزی که کشور ما نیاز به کمک داشت همه جوانان ما به صحنه آمدند و عزیزان ما شهید شدند تا از عزت ملی مان حفاظت کنیم؛ اگر برای فروش کالاهای پتروشیمی نتوانیم تصمیم گیری کنیم در واقع به عزت ملی مان لطمه زده می شود وقتی در مقابل تحریم ها ایستادگی می کنیم راه شهدا را ادامه دادیم. اگر از منافع ملی خود نتوانیم حفاظت کنیم و منابع ملی ما را همسایگان ببرند در مسیر شهدا قرار نداریم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مسئله زیست محیطی در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفت و ما به نقطه شبه بحران رسیدیم از منابع آب بدون حساب و کتاب استفاده شد سدهایی بدون محاسبه ایجاد شد؛ حق آبه ها مورد توجه قرار نگرفت و دریاچه ها خشک شد. اولین اقدام ما برای احیای دریاچه ارومیه بود.

*قاچاق کالا را به نصف کاهش دادیم
وی ادامه داد: امروز دریاچه ارومیه تثبیت شد در هور العظیم دچار مشکل بودیم. ۷۰ تا ۸۰ درصد ریزگرد های ما مربوط به کشور های خارجی می شود؛ یک مقدار مربوط به داخل است باید کاری کرد که دریاچه ها و شنزارها با درختکاری نجات یابد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای حل مسئله آلودگی هوا باید خودرو ها اصلاح شوند. یکی از کارهای خوب افزایش تولید گاز بود که در پارس جنوبی به دو برابر افزایش یافت بسیاری از نیروگاه های ما با گاز کار می کند.
وی گفت: به نوسازی ناوگان حمل و نقل استفاده ازریل برای جا به جایی مسافر اقدامات مهمی است که برای کاهش الودگی نوا انجام شده، امروز شرایط ما از ۴ سال پیش بهتر است.
روحانی با تاکید براینکه بدون هیچ ملاحظه و خط قرمزی باید با فساد مبارزه کنیم، اظهارداشت: ما قاچاق کالا را به نصف کاهش دادیم. گمرکات شرایط بهتری دارد. دولت الکترونیک می تواند جلوی فساد را بگیرد.

*هیچ  خط قرمزی برای مبارزه فساد ندارم
وی تاکید کرد: برای مقابله با فساد شبکه ای باید برنامه ریزی کرد؛ دولت الکترونیک جلوی فساد شبکه ای را می گیرد. شفاف سازی و یکسان بودن مردم در برابر قانون مانع از گسترش و ایجاد فساد شبکه ای می شود.
نامزد انتخابات ادامه داد:  نباید تا جرم ثابت نشده فردی رامتهم کرد؛ برخی به مسائل اخلاقی پایبند نیستند و نام هرکسی را به عنوان فاسد می برند.
روحانی تاکید کرد: ماباید نظارت را افزایش دهیم؛ افراد در برابر قانون باید مساوی باشند؛ نباید تفاوتی وجود داشته باشد. اگر کسی در مسیر فساد قرار گیرد دستگاه نظارتی باید کشف و دستگاه قضایی باید بدون تبعیض برخورد کند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ  خط قرمزی برای مبارزه فساد ندارم اظهارداشت: رقابت به دو شیوه برای اداره کشور است، شیوه سخت گیری و استفاده از فشار و شیوه دیگراستفاده از خردمندی و نظرات مردم برای اداره کشور؛ امروز رقابت مهمی برای اداره کشور وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار