کد خبر: ۴۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: پیروزی ماکرون پیش از انتخابات فرانسه، دوستی شی و ترامپ روی یخ های نازک، پیروزی محافظه کاران انگلیس در شوراهای محلی و هواپیماهای چینی درمقابل بوئینگ و ایرباس از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز شنبه دنیا هستند.
*پیروزی ماکرون پیش از انتخابات فرانسه – فایننشال تایمز
براساس نظرسنجی ها امانوئل ماکرون نامزد 39 ساله در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب 62 درصد از آرا از مارین لوپن نامزد راست افراطی پیروزخواهد شد. تنها یک روز پیش از انتخابات فرانسه کمپین ماکرون با حمله سنگین هکرها روبرو شد. در این میان نامزد راست افراطی نیز در جریان کمپین در "رایمز" هو شد.
شکست بانوی افراطی فرانسه از ماکرون جوان

*دوستی شی و ترامپ روی یخ های نازک – نیویورک تایمز
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شی جینپینگ رئیس جمهور چین با وجود تفاوتهای شخصی مواضع مشترکی دارند. هریک اعتماد به نفس بالا دارند و به دنبال مشاوره حلقه نزدیک خود هستند و به بوروکراسی دولت توجهی ندارند درعین حال تحلیلگران معتقدند منافع استراتژیک متفاوت باعث می شود که دو طرف درباره کره شمالی به توافق نرسند.
شکست بانوی افراطی فرانسه از ماکرون جوان

*پیروزی محافظه کاران انگلیس در شوراهای محلی – گاردین
حزب محافظه کار انگلیس 550 کرسی شوراهای محلی را به خود اختصاص داد درنتیجه انتظار می رود حزب خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس اکثریت آرا را در انتخابات زودهنگام ماه جولای کسب کند. حزب کارگر تنها توانست 100 کرسی را به خود اختصاص دهد و حزب راستگرای استقلال بریتانیا (یوکیپ) نیز شکستی سنگین خورد.
شکست بانوی افراطی فرانسه از ماکرون جوان

*هواپیماهای چینی درمقابل بوئینگ و ایرباس – سوت چاینا مورنینگ پست
هواپیماهای C919 چینی که قابلیت حمل 150 مسافر را دارند در حال تبدیل شدن به رقبایی برای ایرباس 320 و بوئینگ 737 هستند.به گفته سازمان هواپیمایی چین این هواپیما آزمایش پرواز 100 کیلومتری خود را انجام داده است. گفته شده ساخت این هواپیمای مسافربری یکی از تلاشهای جسورانه چین برای شکستن قلمروی بوئینگ و ایرباس در سطح جهان است.
شکست بانوی افراطی فرانسه از ماکرون جوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار