کد خبر: ۴۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
بلاتکلیفی سهام داران در فراز و فرودهای تالار شیشه ای
معاملات امروز بورس تهران با اصلاح پرتفوی از سوی برخی معامله‌گران بود و تصحیح قیمت سهام در اغلب گروه‌ها در پایان معاملات امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه 96 با کاهش 271 واحدی به رقم 79 هزار و 697 واحد دست یافت.
عقب‌گرد 271 واحدی شاخص کل بورس
معاملات امروز بورس تهران با اصلاح پرتفوی از سوی برخی معامله‌گران بود و تصحیح قیمت سهام در اغلب گروه‌های پیشرو انجام شد، امروز همچنین برگزاری برخی مجامع سالیانه معاملاتی است.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه 96 با کاهش 271 واحدی به رقم  79 هزار و 697 واحد دست یافت. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 6 واحدی عدد 17 هزار و 714 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور اما با  کاهش 436  واحدی به رقم  87 هزار و 256  واحد دست یافت.
شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 215 واحدی به رقم  55 هزار و 189  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 450  واحدی عدد  177 هزار و 302  واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 7 واحدی به 929  واحد رسید.
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی نظاره‌گر معاملاتی متعادل و به نسبت کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که اصلاح پرتفوی و شناسایی بازدهی همزمان با برگزاری تدریجی مجامع عادی سالیانه باعث شد، تا اصلاح قیمتی در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو بر کلیت معاملات بازار سهام حاکم باشد. این در حالی است که همچنان شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین با اقبال نوسان‌گیران کم تعداد بازار روبه‌رو است.
 در این بین گروه پالایشی‌ها با وجود غلبه عرضه بر تقاضا با تحرک زیرپوستی برخی حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهام این شرکت‌ها هستند.امروز در گروه فلزات اساسی نیز دو شرکت نبرد آلومینیوم و مس شهید باهنر همچنان با معاملات پرحجم سهام با بازارگردانی معامله‌گران اغلب حقیقی است.
به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بود که لزوم اصلاح قیمت در اغلب نمادهای معاملاتی باعث شد تا عمده معاملات سهام در گروه‌های پیشرو در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی)‌ و در بازه منفی دنبال شود. بازاری که به نظر می‌رسد، همچنان در جست‌وجوی تک‌سهم‌ها ترجیح می‌دهد تا در بازار دست به عصا حرکت کند.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه مپنا با 54 واحد، سرمایه گذاری غدیر با 27 واحد و پتروشیمی با 21  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پالایش نفت تهران با 50  واحد ، پالایش نفت اصفهان با 39 واحد و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 28 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 292 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از  978  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 74 هزار و 640  نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌ شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، حق تقدم خرید سهام بیمه پارسیان، پرمیت ‌،کی بی سی، شیر پاستوریزه پگاه فارس، گروه فن‌آوا، گروه سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان، سرمایه‌گذاری ارس‌صبا، اقتصادی و خودکفایی آزادگان، گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ و سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان خزر، واسپاری ملت متوقف شدند.
به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 65 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از 27 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده انتقال یافت. کمتر از 50 میلیون سهم صنایع آذراب امروز به ارزش 18.5 میلیارد تومان کد به کد شد.
30 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان در محدوده صفر تابلو با هدف شناسایی سود حسابداری در شرکت‌های تابعه کد به کد شد. همچنین امروز 3.5 میلیون سهم تولید نیروی برق دماوند به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: