کد خبر: ۴۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
امروز در نشست خبری با حضور نمایندگان و مسئولین ایرانی و آلمانی ابعاد مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی AMBIran تشریح شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین در این نشست آقایان امیر حسین شیروی از وزارت صنعت، معدن و تجارت - محمدرضا مودودی از سازمان توسعه و تجارت – فرداد دلیری از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران – حمیدرضا ثابت نژاد از سازمان فنی و حرفه ای کشور – نصیر بهزاد از مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب به نمایندگی از کشور ایران و آقایان برنارد مولر نایب رئیس مسه اشتوتگارت – گرهارد هاین از بخش بازرگانی و آمار اتحادیه سازندگان ماشینهای تولید ابزار آلمان  VDW به نمایندگی از کشور آلمان به سخنرانی پرداختند.
دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری (2017 AMBIran ) از دوم تا پنج خرداد ماه ۱۳۹۶ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد. این نمایشگاه را شرکت نمایشگاههای بین المللی اشتوتگارت (Messe Stuttgart) پیشرو در برگزاری نمایشگاه ها در آلمان و اروپا، که از ۱۹۸۶ برگزارکننده ی دوسالانه یا AMB در اشتوتگارت بوده، همراه با اتحادیه سازندگان ماشینهای تولید ابزار آلمان (VDW) برگزار میکند.
برنارد مولر، نایب رئیس مسه اشتوتگارت، گفت: «نمایشگاه 2017 AMBIran تنها ظرف یک سال موفق شده نسبت به دوره اول تعداد شرکت کنندگان خود را دوبرابر و فضای نمایشگاهی اش را سه برابر کند.»
مولر که انتظار دارد بیش از ۶ هزار نفر از متخصصین صنعت از بخشهای خودروسازی، تامین قطعات، ابزارسازی، قالب سازی و صنعت مهندسی مکانیک از این نمایشگاه دیدن کنند در ادامه اظهاراتش گفت: «خوشحالیم که به هدف ۲۰۰ شرکت کننده از ۱۸ کشور مهم صنعتی جهان رسیده ایم و آخرین ماشین آلات و فناوری روز دنیا در ابزار دقیق، گیره آلات، ابزارآلات فلزبری، ماشین آلات شکل دهی فلزات، سیستمهای اندازه گیری و تضمین کیفیت، و نیز جوشکاری، اتوماسیون، و فناوری های هوشمند را به ایران آورده ایم.»
در ادامه مدیر بخش بازرگانی و آمار اتحادیه سازندگان ماشینهای تولید ابزار آلمان، گرهارد هاین، گفت: «سال گذشته، صنعت ما در آلمان تولیدی به ارزش بیش از 15/1 میلیارد یورو در ماشین آلات و تجهیزات ابزار دقیق داشت». وی افزود: «از ابتدای سال ۲۰۱۶ و به خصوصی در بخشهای نفت و گاز، خودروسازی، فولاد و فناوری پزشکی، شاهد تقاضای قابل توجهی برای ماشین ابزار از ایران بوده ایم. آلمان بخش بزرگی از این تقاضا، به ارزش 33/6 میلیون یورو، را تامین کرد که متناظر به رشدی ۶۳ درصدی است.»
مهندس فرداد دلیری، معاون و عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، از دیگر شرکت کنندگان این کنفرانس مطبوعاتی بود. دلیری گفت: «ایدرو و مسه اشتوتگارت اخیرا تفاهم نامه ای برای همکاری در برگزاری 2017 AMBIran امضا کرده اند که در آن از ایدرو به عنوان شریک استراتژیک نام برده شده است. بی صبرانه منتظر ایفای نقشی موثر در موفقیت این رویداد هستیم که ظرف دو هفته آینده در تهران برگزار می شود.»
نصیر بهزاد، مدیر روابط عمومی مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب، نیز گفت: «ما صمیمانه از AMBIran که یک رویداد بسیار معتبر جهانی است، در تاسیسات جدید خود استقبال میکنیم و امیدواریم هزاران نفر از متخصصین صنایع از این نمایشگاه تجاری سطح بالا که به نفع صنعت ما است دیدن کنند. ما به عنوان یک مجموعه نمایشگاهی تمام مقدمات لازم برای میزبانی از رخدادی این چنینی را تدارک دیده ایم و مشتاقانه از بازدیدکنندگان خود از سراسر کشور استقبال می کنیم.»
در ادامه این نشست دکتر شیروی، مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنایع، در مورد صادرات و واردات ایران در زمینه ماشین آلات فلزکاری و همچنین اهمیت نمایشگاه AMBIran در فرآهم آوردن بستری مناسب برای بهبود روابط تجاری بین المللی و ارتقاء کیفیت کارخانه ها و صنایع کشورمان نکاتی بیان کرد. و در پایان مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون سازمان توسعه تجارت ایران، آقای مودودی، به بیان جایگاه تجارت و تجهیزات صنعتی و ماشین ابزارهای ایران و نقش مهم نمایشگاه AMBIran در ارتقاء این جایگاه پرداخت.
دومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری 2017 AMBIran در روزهای ۲ الی ۵ خردادماه 1396 از ساعت ۱۰ الی ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان متخصصی خواهد بود.

در ادامه به توضیحات بیشتر و اهمیت این نمایشگاه پرداخته می شود.
* تولیدکنندگان آلمانی ماشین ابزار به دنبال روابط عمیق تر با صنایع ایران *
بیانیه ی گرهارد هاین، مدیر کسب و کار و آمار انجمن سازندگان ماشین ابزار آلمان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از نمایشگاه AMB Iran  در تهران، 18 اردیبهشت 1396
خانم ها و آقایان اجازه می خواهم حضور شما در این کنفرانس خبری که پیش از نمایشگاه 2017 AMB Iran برگزار می شود را صمیمانه خوشامد بگویم. من گرهارد هاین، مدیر کسب و کار و آمار انجمن سازندگان ماشین ابزار آلمان مستقر در فرانکفورت، VDW هستم. ما با همراهی شرکت برگزارکننده ی نمایشگاهی اشتوتگارت از 2 الی 5 خرداد جاری دومین نمایشگاه AMB Iran را برگزار می کنیم. از اینکه دعوت ما را برای حضور در این رویدار پذیرفتید خرسندم، هدف از برگزاری این کنفرانس ارائه جزئیاتی در خصوص اولین دور این نمایشگاه و آن چه در این مدت گذشته است و همچنین رویداد پیش رو می باشد. انجمن VDW نماینده ی صنعت ماشین ابزار آلمان است. حدود 300 تولید کننده، که غالباً شرکت های متوسط هستند در این انجمن نماینده دارند. ما نمایشگاه هم برگزار می کنیم. در حال حاضر مشغول انجام مقدمات برگزاری نمایشگاه 2017 EMO Hannover هستیم که پیشروترین نمایشگاه تجاری در زمینه ی فلزکاری است. این نمایشگاه قرار است در ماه سپتامبر سال جاری برگزار شود. و برنامه ریزی شده است که در طلی یک کنفرانس مطبوعاتی مجزا در ماه ژوئیه اطلاعات بیشتری در خصوص این نمایشگاه نیز در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد. همچنین، ما میزبان نمایشگاه فناوری های فلزکاری METAV در دوسلدرف خواهیم بود که در فوریه ی 2018 برگزار خواهد شد. به علاوه، ما در طی سال های اخیر برای اعضایمان نشست های هم اندیشی برگزار نموده ایم، اولین دوره از این سری رویدادها سال گذشته همزمان با AMB Iran در تهران برگزار گردید و با استقبال خوبی مواجه شد.
افزایش چشمگیر در صادرات آلمان به ایران
هم اکنون به موضوع خودمان باز می گردیم که روابط دو جانبه ی ایران و آلمان در حوزه ی ماشین ابزار است. در سال 2016، مصرف ماشین ابزار در ایران شاهد رشد شش درصدی بود و به 126 میلیون یورو رسید. مطابق با برآورد ما، تولید کنندگان تجهیزات با تقاضای زیادی از سوی صنایع نفت و گاز، تولید کند دگان اتومبیل، صنایع فولاد و تجهیزات پزشکی مواجهند. تقریباً کل ماشین ابزار مصرفی در ایران از راه واردات تامین می شود. آلمان یک چهارم این مقدار را تامین کرده است که به ارزشی 33.6 میلیون یورو و نشانگر رشد 63 درصد بود. در مقایسه با چین، که بزرگترین کشور صادرکننده است، آلمان سهم خود را در بازار از 16 در صد بد 26 در صد افزایش داده است. این در حالی است که چین شاهد کاهش یک در صدی در سهم خود از بازار بوده و به 44 به در صد رسیده است. تقاضا برای ماشین های شکل دهنده ی آلمانی به طور خاص افزایش یافت و این ماشین ها تقریباً نصف صادرات آلمان را تشکیل می دهند. علیرغم این روند امیدوار کننده، که 2016 AMB Iran و نشست هم اندیشی مربوطه مثال هایی از آن هستند، هنوز ظرفیت زیادی باقی مانده است. در بهترین سال های اوایل دهه ی 1990 میلادی، ما به ارزش 190 میلیون یورو ماشین ابزار به کشور شما صادر کردیم. در آن زمان، ایران نهمین بازار تولید کنندگان آلمانی با سهم 4.3 درصد بود. در آن زمان چین در جایگاه چهاردهم قرار داشت.
تولید کنندگان ماشین ابزار آلمان از پیشروان بازار جهانی
تولید کنندگان ماشین ابزار آلمان در سال 2016 جایگاه دوم را بین تولید کنندگان پس از چین به خود اختصاص دادند. حجم تولید آنها، به جز قطعات و لوازم جانبی، حدود 11.2 میلیارد یورو بود. سبد محصولات آن ها از نظر یافتن راه حل متناسب در جایگاه بالایی قرار دارد. فروشندگان آلمانی برای هر مشکل مرتبط با تولید پاسخ مناسبی دارند. این یکی دلایل اصلی افزایش تقاضا در کل جهان است. این بخش با دارا بودن سهمی 21.3 درصدی در زمینه ی صادرات در جهان پیشرو است و رتبه ای بالاتر از ژاپن و ایتالیا دارد که به ترتیب دارای سهمی 18.5 در صدی و 8.5 درصدی از صادرات جهان هستند.
2016: رکورد جدیدی در رکود
بخش ماشین ابزار سال گذشته در آلمان ماشین هایی به ارزش 15.1 میلیارد یورو تولید کرد که مشتمل بر قطعات و لوازم جانبی بود. این میزان منطبق بر افزایش سالانه بود. صادرات با سهم 67 درصدی و افت دو درصدی، به 9.2 میلیارد یورو رسید که نسبت به فروش محصولات در بازار داخلی سهم کمتری در درآمد سالیاله داشت، کاهش فعلی در صادرات را میتوان به کاهش ملموس تقاضا در چین در طی سال 2015 نسبت داد، با این حال، چین همچنان مهم تر بن بازار فروش برای ماشین ابزار آلمانی به شمار می رود. قاره ی آسیا سال 2016 را با منفی شش در صد به پایان برد. با این حال، تجارت با ژاپن و کشورهای خاورمیانه و خاور نزدیک از جمله ایران و عربستان با موفقیت زیادی همراه بود و نرخ های رشد دو رقمی بالایی به دست آمد. بازار اروپا منفی دو در صد بود. با وجود این، اتحادیه ی اروپا عملکرد بهتری از خود نشان داد و رشد چهار درصدی خود را مدیون ایتالیا، فرانسه، لهستان و اسپانیا بود. البته موارد نگران کننده ای شامل روسیه و ترکیه مشاهده شد. کالاهای تحویلی آلمان به این دو کشور به ترتیب 34 و 16 درصد کاهش از خود نشان داد. امریکا همچنان از بزرگترین مقاصد فروش ماشین ابزار آلمان در سال 2016 بود و رشد ملایم دو درصدی تجربه کرد. ایالات متحده ی امریکا حائز رتبه ی بالایی شد و رشد 11 درصدی را در صادرات خود تجربه کرد، مکزیک که در سال های قبل جایگاه خوبی داشت متضرر شد و شاهد افت 16 درصدی در صادرات خود بود که این یک تاثیر اساسی به شمار می رود. برزیل تنها پیشرفت کوچکی برای آینده را پیش بینی می کند. اخیراً صادرات حدود 29 درصد افت داشت. تعداد کل کارکنان با یک در صد افزایش به حدود 69 هزار نفر رسید. از 88 درصد کل ظرفیت استفاده شد و برای مدت حدود هفت ماه سفارشات نهایی شد.
پیش بینی رشد سه در صدی در سال 2017
سال گذشته رشد خیلی خوبی داشتیم. انتظارات برای سال 2017 چگونه است؟ نشانه هایی دیده می شود که اقتصاد جهانی، علیرغم و خیم تر شدن شرایط، احتمال دارد بهبودی نسبی از خود نشان دهد. مطابق با نظر آکسفورد اکونومیکس که در واقع شریک انگلیسی انجمن در امور پیش بینی است، تخمین زده می شود که میزان تولید صنعتی نسبت به سال قبل افزایش 3.1 درصدی از خود نشان دهد و این بدان معناست که تقاضای جهانی برای ماشین ابزار مجدداً تثبیت خواهد شد. برای مصرف یک رشد حدود سه درصدی پیش بینی می شود. در مورد صنایع ماشین ابزار آلمان، پژوهشگران اقتصاددی بر این باورند که میزان تولید با افزایش سه در صدی به 15.5 میلیارد یورو خواهد رسید. این پیش بینی خوشبینانه توسط شاخص مدیریت خرید تأیید می شود. در پایان ماه آوریل سال جاری، این شاخص در کل جهان به 52.8 رسیده بود که به روشنی نشانگر رشد است. میزان شاخص که بالای 50 باشد یعنی رشد. این میزان رشد به طور خاص مربوط به بازارهای پیشرو همچون چین، امریکا و اروپاست که مطابق این شاخص همه رو به رشدهستند. این پیش بینی تحت تأثیر سفارشات بزرگی است که از سال 2016 گرفته شده است. میزان سفارشات رشد هفت درصدی داشت. میزان بالای تقاضا عمدتاً ناشی از صادرات بود و این در حالی رخ داد که سفارشات از سوی بازار داخلی نسبت به سال قبل بی تغییر ماند. در کل، صنعت ماشین ابزار آلمان در وهله ی اول از برنامه های کسب و کار با حجم بالا و مرتبط با صنعت خودروسازی چین، امریکا و مکزیک متنفع است. افزایش سفارشات در سه ماهه ی اول سال 2017 بیش از پیش بینی های صورت گرفته بود. میزان تقاضا نسبت به سال قبل رشد 6 در صدی داشت. همچنین استفاده از ظرفیت به 91 درصد افزایش یافت و سفارشات برای 7.1 ماه بسته شد.
ماشین آلات آلمانی دارای کیفیت و دقت برتر
موفقیتهای پی در پی صنعت ماشین ابزار آلمان در زمینه ی بازرگانی تنها به کیفیت آنها که از نظر بین المللی شناخته شده است محدود نمی شود. این محصولات همچنین از لحاظ دقت، بهره وری و در دسترس بودن دارای برتری هستند. ماشین آلات ما از این جنبه ها مختلف در جهان شاخص هستند. شما نمونه های زیادی از آن ها را در نمایشگاه AMB Iran شاهد خواهید بود. دلیل اینکه ما به چنین جایگاهی دست یافتیم آن است که به همراهی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها به سرعت نتایج پژوهش هایمان را به محصول تبدیل می کنیم. این مساله ما را قادر می سازد به طور پیوسته ماشین آلات، سامانه های کنترل و پروسه های تولیدمان را بهینه سازی کنیم. برش فلز با یک تیغ بهینه سازی شده موضوع کاری مجموعه ای از 20 شرکت است که هم اکنون به کمک پژوهشگاه ها در حال کار بر روی نو آوری های مربوطه در این زمنیه هستند. به عنوان مثال، تولید کنندگان آلمانی در حال حاضر خواسته های مشتریان را در زمینه ی مواد، شکل و پوشش مناسب ابزار بر آورده می سازند. در این راستا، دقت مورد نظر، دفعات تولید و کیفیت سطح حاصل می شود. موضوعات مهم مورد بحث در دنیای فناوری تولید دیجیتال سازی و شبکه سازی هستند. با این حال، الزامات اساسی ماشین ابزار و سامانه ای تولید از اهمیت بالایی برخودارند. سختی مکانیکی، قابلیت اطمینان قطعات، سامانه های کنترل ماشین آلات و همچنین طراحی و کنترل پروسه ی هوشمند: اینها همه پایه های کیفیت، بهره وری و تولید مقرون به صرفه هستند.
طیف گسترده ی ماشین های مختلف
برخی از این ماشین ها، ماشین های استاندارد معمولی هستند. ماشین های ساده ای که امکان ارتقا دارند تا مطابق با نیاز تغییر یابند. قطعات استاندارد تعمیر پذیر و کنترل اپراتوری ساده از جمله ی مزایای هستند که مشتریان در بازار قیمت - محور درخواست می کنند. به عنوان مثال، می توان سناریوهای کاملا جدیدی برای کارخانجات تولید فولاد تدارک دید تا با ارتقای مثلاً ماشین سه -محوری به چهار-محوری تولید ماشین آلات خود را متنوع تر نموده و به نیازها پاسخگو باشند. به عنوان مثال، استانداردسازی قطعات و ابزار برش هزینه های جانبی را به حداقل ممکن می رساند. نکته ی دیگری که در توانمندیهای شرکت مشاهده می شود مربوط به ماشین آلات تخصصی و چند منظوره برای نیازهای کیفی در تولید انبوه است. این ماشین آلات دارای ابزار اتوماسیون متنوعی هستند که مشتمل بر ذخیره سازی خودکار و سامانه های کنترل می باشد. این ابزار همچنین با تجمیع فناوری و فعالیت ماشین قیمت واحد مورد پسندی ارائه می دهند و در عین حال بهره وری حداکثری را به نمایش می گذارند. خصوصیات کاری که در اینجا شرح داده شد مربوط به امکانات جدید دنیای دیجیتال است و هدف از آن بهینه سازی پروسه ها در کارخانجات و افزایش تولید است.
ویژگیهای جدید از طریق دیجیتال سازی
به عنوان مثال در اینجاست که داده های بزرگ به کار می آیند و این یکی از موضوعاتی است که عمیقاً مورد بحث است. تجزیه و تحلیل های مفصل مربوط به حجم بزرگی از داده ها به ردیابی پیش از وقوع مشکلات و عیوب مثلاً در محورها کمک می کنند و زمان تعمیر را با دقت بیشتری مشخص می کنند. راه کارهای جدید مورد استفاده در تعمیر و نگهداری پیشگیرانه مبتنی بر الگوریتم خاص فراتر از پایش ماشین آلات قدیمی هستند. همه ی ویژگی های ماشین های مربوط به یک سامانه ی تولید در اینجا حاصل می شود و اساس کار پایش مستمر و پاسخ به صورت آنی است. 
بنا بر این، قطعات و سیستم های جدید سوار شده بر ماشین آلات نیز قابلیت نگهداری و سرویس دارند. آنچه به عنوان واقعیت افزوده می شناسیم فراتر از یک دستور کار سنتی تعمیر و نگهداری است. تکنیسین سرویس و نگهداری اطلاعات مورد نیاز خود را روی گوشی هوشمند یا تبلت با خود به همراه دارد. در اینجا یک سامانه ی نرم افزاری قسمتی از ماشین را که تکنیسین در حال کار بر روی آن است ردیابی می کند. ارتباط آن لاین با سامانه ی کنترل ماشین رفع عیب را آسان تر می کند. دستورالعمل های گام به گام برای تعمیر جایگزین دوره های آموزشی هزینه بر و
جاگیر قبلی می شود. حتی افرادی که به شکل تخصصی آموزش دیده اند قادر خواهند بود برای رفع عیوب راه حل ارائه دهند.
قلاویز و قالب - انتظارات مصرف کنندگان نهایی
ساخت قلاویز و ابزار مربوطه بخش دیگری از فعالیت مربوط به ماشین ابزار است. در زمینه ی ساخت قلاویز و ابزار مربوطه چالشهای متعددی در زمینه ی فناوری موجود است. انتظارات مصرف کنندگان نهایی روز به روز بالاتر می رود و این مسأله از آنجا ناشی می شود که بسیاری از ابزار مصرفی مردم از قبیل گوشی هوشمند، تبلت یا لوازم خانگی از لحاظ طرح و زیبایی مطابق میل مصرف کننده ارتقا یافته اند. 
قلاویزها و دیگر ابزار با دقت بالا به کمک ماشین های پنج محوره تولید می شوند. به منظور تکمیل آن، فرایند های خاصی برای مسطح سازی به کار گرفته می شود که استفاده از فراصوت و اشعه ی لیزر از جمله ی آنها هستند. در شرایط فعلی رقابت بین المللی، هزینه ها فشار مضاعفی در این راستا وارد می سازد. این مساله نیز حائز اهمیت است که بتوان زنجیره ی تولید با بهره وری پایین را ارتقا بخشید تا بتوان ظرفیت عملیاتی ماشین را به حداکثر ممکن رساند.
 از دیگر امکانات فرایند شبیه سازی فوق پیچیده است. ویژگی های ماشین و هسته ی کنترل به شکل مجازی تصویر برداری می شوند. با توجه به نوع تجهیزاتی که در حال حاضر استفاده می شود می توان ماشین های کاملاً مجازی را به عرصه ی ظهور رساند. در این ماشین ها نه تنها هر گونه برخورد احتمالی در فضای کار قابل ردیابی است بلکه می توان دور ماشین را تعیین نمود و ویژگی های کیفی مانند مسطح سازی را ارزیابی نمود. در دستیابی به بالاترین بازخورد از قطعات در حال تولید، نقش ابزار اندازه گیری از حیث اهمیت رو به افزایش است.
 نکته ی جالب توجه دیگر مربوط به نقش فرایند های جانبی است که به سرعت در حال پیشرفته تر شدن هستند. ماشین های هیبریدی به ویژه سامانه های افزایشی و کاهشی را در خود جامی دهند و در زمینه ی ساخت قلاویز و ابزار مربوطه کاربردپذیری گسترده تری می یابند.
تولید افزایشی - فرایند های جدید تولید با زنجیره ی ارزش افزوده
هر چند چاپ سه بعدی امروزه نقش ناچیزی در محیط تولید دارد اما به شکل فزاینده ای رو به رشد است. کارشناسان انتظار دارند این روند در سال های پیش رو ادمه یابد. در حال حاضر فناوری در صنایع مختلف استفاده می شود و به صورت خاص در زمینه ی پزشکی، نیروی محرکه، صنعت هوانوردی، هوافضا و مهندسی مکانیک به کار گرفته می شود. این فناوری در تولید انبوه محصولات با استفاده از پروسه های افزایشی به کار گرفته می شود.
 تولید افزایشی، به عنوان یک پروسه ی تولید، با دیگر اجزای اصلی زنجیره ی تولید، به ویژه طراحی کامپیوتری و شبیه سازی، مسطح سازی، فناوری اندازه گیری تولید و تضمین کیفیت گره می خورد. جدای از سیستم های خاص تولید افزایشی، ماشین های هیبریدی نیز در این زمینه فعالیت دارند. بسیاری از تولید کنندگان ماشین های سنتی این پروسه را بر ماشین های خود سوار کرده اند. این راه کار در صنایع مصرفی مختلفی راهگشاست. با توجه به وضوح محدود پروسه های تولید افزایشی، غالب قطعاتی که با این روش تولید می شوند نیازمند مسطح سازی و پرداخت هستند تا با استانداردهای لازم تطبیق یابند.
آمادگی تولیدکنندگان ماشین ابزار آلمان برای شراکت با صنایع ایران
خانم ها و آقایان  مصرف کنندگان و شرکت ها در کشور شما پس از رفع تحریم ها امید به شرایط بهتری دارند. در حال حاضر همه ی شاخص ها رو به بالاست. دولت ایران اهداف رشد بلندپروازانه ای را دنبال می کند و بدین منظور نیازمند سرمایه ی زیاد است که حداقل یک سوم آن باید از خارج تأمین شود. در اینجا محوریت با پروژه های متعدد در زمینه ی صنایع نفت و گاز، تولید برق، زیرساخت های حمل و نقل، بهداشت و درمان و موارد بسیاری دیگر از این زمینه هاست. اینها بر اساس گزارش مؤسسه ی تجارت خارجی و بازاریابی در آلمان است. تولیدکنندگان ماشین ابزار تقریباً با همه نوع مشتری در سراسر دنیا همکاری داشته اند. غالب اوقات، از طریق کارخانجاتی که در سطح بین الملل فعالیت دارند می توان به بازار دست یافت. صنعت خودرو از این نمونه است.
تولیدکنندگان آلمانی به دنبال یافتن جایگاهی برای خود در این زمینه با ارائه ی راه حل های نوآورانه، اطمینان بالا طیف گسترده ی خدمات و پشتیبانی هستند. از دیرباز روابط خوبی بین بخشهای تجاری آلمان و ایران وجود داشته است و این را می توان در تعداد غرفه داران آلمانی حاضر در دومین نمایشگاه AMB Iran دید: 50 کارخانه محصولات خود را در پاویون مشترک آلمان به نمایش خواهند گذاشت. تعداد غرفه داران آلمانی به 70 می رسد که به عنوان نمایندگان تولید کنندگان ماشین ابزار، تجهیزات اندازه گیری، فناوری سطح و قطعات در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد.
 با کمال احترام، از شما دعوت می شود شخصاً با تولیدکنندگان آلمانی آشنا شده و از طریق گفتگوی دوجانبه در باره ی
توانمندی های آنها کسب اطلاع نمایید. از همه ی شما به خاطر حسن توجهتان کمال تشکر را دارم.





نام:
ایمیل:
* نظر: