کد خبر: ۴۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: سختگیری اتحادیه اروپا در سرمایه گذاری، حمله سایبری کم‌سابقه در ده‌ها کشور جهان، سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری سافت بنک و نگرانی ترامپ از مکالماتش با رئیس اف بی آی از جمله مهمترین تیترهای روز شنبه روزنامه های دنیا هستند.
*سختگیری اتحادیه اروپا در سرمایه گذاری – فایننشال تایمز
رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون سعی دارد با فشار به اتحادیه اروپا این سازمان مجبور به سختگیری در تجارت و سرمایه گذاریهای خارجی کند. مکرون که سعی در جذب منتقدان خود دارد که خواستار محافظت از اقتصاد داخلی هستند. مکرون که در کمپین خود از اتحادیه اروپا دفاع کرده بود با آنگلا مرکل دیدار میکند.
حمله گسترده هکرها به رایانه های دولتی در دنیا

*حمله سایبری کم‌سابقه در ده‌ها کشور جهان – وال استریت ژورنال

حدود یک‌صد کشور جهان هدف ده‌ها هزار حمله سایبری با انگیزه باج‌گیری قرار گرفته‌اند. بیمارستان‌های بریتانیا و راه‌آهن آلمان از جمله هدف‌های این حمله بوده‌اند. بر اثر این حمله که مشابه آن در نهادها و موسسه‌های کشورهای دیگر نیز رخ داده، هکرها از طریق یک بدافزار سیستم‌های کامپیوتری را قفل کرده و برای باز کردن آن طلب باج می‌کنند. ظاهرا هکرها از یک خلاء امنیتی در سیستم‌های رایانه‌ای ویندوز استفاده کرده‌اند که پیش از این توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (NSA) کشف شده است.
حمله گسترده هکرها به رایانه های دولتی در دنیا

*سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری سافت بنک -  گاردین
میزان سرمایه گذاری شرکت نرم افزای سافت بنک به 500 میلیون دلار رسید درجریان قراردادی میان یک شرکت تکنولوژی انگلیسی با شرکت سافت بنک انتظار می رود بخش خصوصی انگلیس با تقویت موج سرمایه گذاری روبرو شود.این شرکت ژاپنی در قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار بزرگترین همکاری خود را با بخش خصوصی انگلیس داشته و در این بخش 502 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.
حمله گسترده هکرها به رایانه های دولتی در دنیا

*نگرانی ترامپ از مکالماتش با رئیس اف بی آی – نیویورک تایمز

رئیس‌جمهوری آمریکا به رئیس سابق اف‌بی‌آی هشدار داد که با رسانه‌ها گفت‌وگو نداشته باشد. ونالد ترامپ جمعه در پیامی توئیتری تلویحا تهدید کرد که چنانچه جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی(اداره تحقیقات فدرال آمریکا) محتوای تماس‌هایش میان خود و رئیس‌جمهوری آمریکا را منتشر کند دولت واشنگتن نیز نوارهایی از مکالمات پخش خواهد کرد.
حمله گسترده هکرها به رایانه های دولتی در دنیا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار