کد خبر: ۴۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
زلزله ۵.۷ ریشتری خراسان شمالی را لرزاند
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی از افزایش تعداد مصدومان زلزله 5.7 ریشتری استان خبر داد. براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک، از شب گذشته تا کنون ۲۴ پس لرزه در منطقه ثبت شده است.
افزایش شمار مصدومان زلزله بجنورد به 400 نفر
معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی از افزایش تعداد مصدومان زلزله 5.7 ریشتری استان خبر داد.
محمدحسین علی نیا اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون 400 مصدوم به بیمارستان مرکز استان مراجعه کرده اند که 223 نفر به صورت سرپایی مداوا شده اند.
وی ادامه داد: 170 نفر نیز در بیمارستان بستری و 22 نفر نیز به منظور انجام عمل جراحی به اتاق عمل رفتند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون فقط 2 نفر از روستاهای لنگر و قصر قجر بر اثر این زلزله جان خود را از دست داده اند.
همچنین، افشین علیخانی، مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر، در پی زلزله‌ای که شب گذشته در استان خراسان شمالی اتفاق افتاد، اظهارکرد: بر مبنای ارزیابی‌های انجام شده، زیر ساخت‌های درمانی این مناطق آسیب ندیده و به حدود ١٥٠ نفر از مجروحان خدمات سرپایی ارائه شد.
علیخانی در ادامه گفت: بر همین اساس هیچکدام از تیم‌های درمان اضطراری مستقر در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان که به حالت آماده باش بودند، به منطقه آسیب دیده اعزام نشدند.
وی با تاکید بر ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان، خاطرنشان کرد: از ساعات ابتدایی وقوع حادثه خدمات درمان اضطراری با توجه به نیاز آسیب‌دیدگان به اولویت خدمات بهداشت روان ارائه می‌شود.
سرپرست اورژانس کشور نیز با اشاره به عدم افزایش شمار قربانیان این حادثه، اظهار کرد: متاسفانه یک نفر از روستای لنگر، خانم ۵۴ ساله و یک دختر 12 ساله در روستای قره جه، فوت شدند.
به گفته سرپرست اورژانس کشور، برق مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی وصل شده و کلیه راههای سطح استان باز است و امداد رسانی با کمک نیروهای اورژانس و هلال احمر در حال انجام است.
براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک، از شب گذشته تا کنون ۲۴ پس لرزه در منطقه ثبت شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار