کد خبر: ۴۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
ائتلاف بزرگ شهر «لیست سوم» به املاک نجومی و حضور برخی نهادها در پروژه های شهرداری تهران در حضور خبرنگاران پاسخ داد.
نشست  خبری ائتلاف بزرگ شهر (لیست سوم) صبح دوشنبه در ساختمان خیابان استاد حسن بنا با حضور اعضای ائتلاف برگزار شد.
فرهاد پور محمدسخا سخنگوی ائتلاف بزرگ شهر به مشکلات شهر تهران اشاره و اظهار کرد: تهران به عنوان پایتخت ایران با جمعیت نزدیک به ده میلیون نفر مشکلات زیست محیطی، شهری  و سکونتگاهی بیشماری دارد که وضعیت سکونتگاهی شهروندان را مختل کرده است، وضعیت آلودگی هوا با منشاء داخلی و خارجی (ریزگردها)، وجود ترکیباتی در آب آشامیدنی، آبیاری انواع محصولات کشاورزی در جنوب تهران با پساب ها و انباشت فلزات سنگین در آن، وجود گسل های فعال زمین شناختی در تهران و بحران زلزله از جمله مشکلات بزرگ شهر تهران است.
وی هدف شکل گیری ائتلاف بزرگ شهر را ترکیب متخصصان در اداره شهر عنوان کرد و گفت: طی سنوات گذشته عملکرد شورای شهر تهران در بیشتر بخش ها موفق نبوده و و برنامه ها معطوف به  رفع مشکل نیست، همچنین عملکرد شورای شهر تاکنون منطبق با برنامه های کلان تهران نبوده است.
پورمحمد سخا افزود: هدف ما اداره شهر با اعضای متخصص و با تجربه است و اگر پیروز انتخابات شویم شهردار متخصصی انتخاب می کنیم. اعضای شورا نباید جاه طلبی سیاسی داشته باشند.
وی گفت: در ترکیب ائتلاف بزرگ شهر، مرتضی الویری شهردار اسبق تهران هم حضور دارد که علی رغم سمت های سیاسی هیچگاه در شهرداری سیاسی عمل نکرده و شهرداری تهران را در بحرانی ترین زمان به منظم ترین شکل اداره کرد.
سخنگوی ائتلاف بزرگ شهر گفت: 15 تشکل اجتماعی و بسیاری از انجمن های تخصصی و علمی از جمله انجمن متخصصین شهری، کانون محیط زیست، انجمن پسماند ایران، انجمن ورزشی ایران، انجمن صنفی انبوه سازان از این ائتلاف حمایت کردند.
پورمحمدسخا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه پس از پیروزی در انتخابات گزینه ای برای شهردار تهران تعیین کرده اید؟ گفت: شخصی را به نام تعیین نکرده ایم اما شهرداری انتخاب می کنیم که تمام هم و غم اش مشکلات تهران و شهروندان باشد. امروز شهرداری تهران با کمبود سرمایه  و بدهی بالا مواجه است که شهردار آینده باید با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی این مشکل را مرتفع کند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه تضمینی برای شهرداری نشدن شورای شهر وجود دارد؟ افزود: مادرمجموعه ائتلاف بزرگ شهر از مدیران ورزشی و حقوقی و محیط زیست ترافیک، و نظام مهندسی بهره برده ایم. این نگاه جامع و با تاکید بر حقوق شهروندی در همه بعاد آن است. مهمترین آفت شورای شهر تمایلات سنگین سیاسی بوده برای همین از شورای شهر چهارم به دلیل جناح های مختلف انتظارت تظارت آرا و شورای متعادل داشتیم اما نشد بنا بر این در شورای پنجم وظیفه ما انتخاب شهرداری است که در اختیار شهر باشد نه شهرداری.
فرهاد افشار در ادامه این نشست در مورد اینکه آیا شورای شهر پنجم به املاک نجومی و پرونده صدر رسیدگی خواهد کرد گفت: باید سیستم ها هوشمند سازی شود تا چنین مشکلاتی رخ ندهد. با این سیستم موجود کارهای ناصوابی در گذشته رخ داد. امروز سرعت حرکت شهر به سمت هوشمند سازی رفته و مردم یک گام سریعتر هستند. شبکه داخلی شهرداری بر اساس زیر ساخت های الکترونیک است و باید با توجه به قابلیت بارگزاری شبکه فیبر نوری در شهر بستر کاهش مراجعات مردمی را افزایش دهیم. پورسخا هم گفت: من بعنوان کارمند شهرداری تهران
متاسفم که علی رغم زحمات زیاد در شهرداری تهران نمی توانم بگویم کارمند این نهاد هستم. اعتبار شهرداری تهران باید با توجه به خدماتی که انجام می دهد بالاتر رود.
در این نشست سوال شد که پروژه های شهرداری تهران بیشتر به خاتم الانبیا سپاه واگذار می شود و سایر پیمانکاران ورشکست شده اند شما چه برنامه ای دارید؟ افشار در پاسخ گفت: حل این مشکل با مشارکت مردمی و اعتماد ما به آنهاست. اگر توفیق خدمت یافتیم نخستین موضوع ما واگذاری فعالیت ها و شکل گیری اتاق شیشه ای است. و قطعا الگوی سرمایه گذاری تغییر می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: