کد خبر: ۴۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
انتقاد نوبخت از گزارش های دروغ و تحریف شده؛
سخنگوی دولت تاکید کرد: برخی همیشه کارشان تحریف است عده‌ای به رهبری گفته‌اند که دولت مخفیانه سندی را امضا کرده که در آن خود ارضایی کودکان صفر تا چهار سال صورت گرفته است. تشویشی که در اذهان عمومی به وجود آمده را باید برطرف کرد.
به رهبری گفته‌اند دولت مخفیانه سند ۲۰۳۰ را امضا کرده است
محمدباقر نوبخت در نشست خبری سخنگوی دولت گفت: رهبر انقلاب درباره سند 2030 توصیه ای فرمودند، نظر ایشان مورد اهتمام دولت است و پیگیری لازم صورت گرفت و اعلام شد تا رفع همه ابهامات، مسئله 2030 متوقف شود. اما عده ای می خواستند بیانات رهبر انقلاب را مصادره به مطلوب کنند. حتی رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود گفتند برخی سخنان ایشان را تحریف می کنند. برخی شب نامه دادند که دولت یک سندی را مخفیانه امضا کرد؛ بدون آنکه به مجلس ارجاع دهد. آنها مدعي شدند که در آن سند خودارضایی کودکان 1 تا 4 سال توصیه شده است! رسانه ملی این را منعکس کند تا شبهه ای را که امکان دارد برای متدینان ایجاد شده باشد برطرف کنند.

وی افزود: از نظر حقوقی برخي از آنچه در مجامع جهانی مثل یونسکو مطرح می شود گاهی قرارداد است که اگر کشوری امضا کند باید به تصویب مجلس برسد. اما 2030 قرارداد و پیمان نیست، هیچ کسی هم پای 2030 را امضا نکرده است، اگر کسی سراغ دارد اعلام کند. 2030 یک چارچوب عملی برای آموزش است، رسانه های مستقل سند 2030 را منتشر کنند تا مشخص شود چیست. سند 2030 هیچ الزامی برای کشورهایی که در آن بودند؛ ایجاد نمی کند. پس اگر کشوری با مفاد 2030 مخالف باشد، طبق قواعد بین المللی می تواند اعلام مخالفت کند. در آن جلسه هیچ کشوری مخالفت نکرد جز جمهوری اسلامی ایران. بلافاصله جمهوری اسلامی ایران اعلام تحفظ کرد. وزیر آموزش و پرورش بعد از قرائت بیانیه در آن جلسه بلافاصله مخالفت خود را اعلام کرد و این مسئله ثبت شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: وزیر آموزش و پروش در آن جلسه اعلام کرد ایران خود را به متعهد به بخش هایی از چارچوب آموزشی 2030 که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باور های دینی، ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی تفسیر یا تعبیر شود، نمی داند. این مطلب در 13 آبان 94 در سایت رسمی یونسکو درج شده است. بنابراین یا ایران نباید در مجامع بین المللی عضو شود یا می تواند عضو شود و منفعل نباشد بلکه نگاه و دیدگاه خودش را بیان کند.

 

*پاسخ به دروغ پردازي يارانهاي

وی افزود: درباره حذف یارانه ها قانون تکلیف کرد که یارانه افراد پردرآمد حذف شود، ما ضمن حذف یارانه پردرآمدها، سامانه ای را برای معترضان درنظر گرفتیم و وقتی می دیدیم اعتراض ها درست است، یارانه آن خانوارها دوباره وصل شد. در تیرماه 94 ، یارانه 260 هزار و 517 نفر را قطع کردیم و بعد از بررسی دیدیم که قطع یارانه برای 74 هزار نفر درست نبود. از آن تاریخ به بعد هر ماه حسب قانون یارانه عده ای قطع شد، اما بعد از بررسی اعتراض ها یارانه کسانی را که قطع شده بود دوباره وصل کردیم. حتی تا فرورین 96 یارانه 10 هزار و 449 نفر را برقرار کردیم. بنابراین اینکه هر ماه یارانه عده ای قطع یا دوباره وصل شود، طبق قانون بود. حالا اخیرا شایعه کردند که ما یارانه 4 میلیون را دوباره برقرار کردیم، این دروغ است.

وی درباره ادعای یک نماینده اصولگرای مجلس مبنی بر برداشت 20 هزار میلیارد تومان از خزانه برای پرداخت یارانه در شب انتخابات افزود: ما هر ماه 3 هزار و 400 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه اختصاص می دهیم که 400 تا 500 میلیارد تومان از ردیف مشخص شده در قانون برداشت و به درآمد حاصل از حامل های انرژی اضافه می شود تا یارانه مردم پرداخت شود. این حرف دروغ و قابل تعقیب قضایی است. البته اینکه با نام اصولگرایی بیاییم و حرفي بزنيم که مردم به آن توجه نکنند؛ يعني به اصول لطمه زده‌ایم. فکر نکنید در فضایی می شود حرفی زد و به کسی ضربه وارد کرد؛ از اين کارها خیر نمی بینيد. باید درس بگیریم.

 

*مخالف افزايش يارانه محرومان نبوديم

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به ادعای مخالفت دولت با افزایش یارانه محرومان گفت: این سخن دروغ است نه تنها دولت با افزایش یارانه خانوارهای اسیب پذیر و تحت پوشش مخالف نیست، بلکه موافق بوده و حتی اقداماتي در اين راستا کرده است. به طوری که مستمری این خانوارها که 71 هزار تومان در ماه بود به 240 هزار تومان در ماه افزایش داده است. ما معتقدیم به کسانی که نیازمند هستند اما تحت پوشش حمايتي نیستند، باید به گونه ای یارانه پرداخت شود که آنها بهره بيشتري ببرند. از طرفی می گویند دولت دین ندارد و می خواهند فرزندان خانواده ها در چنین فضایی تربیت شوند! از طرف دیگر می گویند می خواهند یارانه محرومان را قطع کنند. چند وقت پیش هم می گفتند 80 تا 100 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندی یارانه هاست! اما 30 تا 40 هزار میلیارد تومان را به مردم می دهند. در شب‌نامه‌هایشان می گویند دولت دارد دین مردم را مورد هدف قرار می دهد و روزنامه هایشان هم می گویند دولت می خواهد دنیای مردم را به سختی بیاندازد! حتما فردای انتخابات می خواهند بگویند رأی مردم در روز 29 اردیبهشت به خاطر پرداخت 20 هزار میلیارد تومانی است که شب انتخابات یارانه پرداخت شد. پاسخ این ادعاها را بعد از انتخابات می دهیم.

 

*مشارکت حداکثری ضامنی برای ارتقای امنیت ملی

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که رئیس مجلس اعلام کرد حضور مردم در انتخابات سپر امنیتی برای کشور است، مشارکت حداکثری چه مزیت هایی برای پیشبرد کارهای دولت دارد و اینکه چرا برخی نمی خواهند مشارکت حداکثری محقق شود؟ به خبرآنلاین گفت: مشارکت حداکثری از دو منظر مورد توجه است. هر چه مردم در این نوع نظرخواهی ها شرکت کنند، یعنی در تصمیم گیری های ملی مشارکت کردند. چنین کشوری نزد جهان مردم سالار تلقی می شود. بنابراین هرچه مشارکت بیشتر باشد نشان می دهد مقبولیت کشور و نظام بیشتر است.

وی افزود: دولتی که از پشتوانه آرای مردم برخوردار باشد، هرآنچه انجام دهد بر اساس منویات مردم است. پس وقتی مشارکت بالا در انتخابات باشد، نظام ما در جهان سرافراز تراست. چون خارجی ها می بینند با دولتی مواجه هستند که 70- 80 درصد پشتوانه آرای مردم را دارد. همچنین دولتی که از آرای بیشتری برخوردار باشد قاطع تر و قوی تر می تواند عمل کند. بنابراین فارغ از اینکه مردم به چه کسی رأی می دهند، مشارکت حداکثری ضامنی برای ارتقای امنیت ملی است.

نوبخت یادآور شد: برخی به دروغ می گویند بودجه دولت چند برابر شده است در حالیکه همه ریز بودجه جاری و عمرانی مشخص است. قانون بودجه 92 را می توان با قانون 95 به لحاظ بودجه جاری و عمرانی مقایسه کرد. همه می دانیم اعتبارات پژوهش، جاری، بهداشت و درمان، دفاع و حقوق کارکنان و فرهنگیان جزء حقوق جاری است. سال 92 شعار همه کاندیداها مهار تورم بود. اما امسال هیچ نامزدی در این رابطه صحبت نکرد. 

 

*استفاده از ظريف و زنگنه براي دفاع از حقوق ملت

وی درباره وعده رئیس جمهور برای رفع تمام تحریم ها در دولت دوازدهم، گفت: به نفع ملت نیست که تحریم باشد. آن سال هم وقتی آقای روحانی حرف رفع تحریم های هسته ای را زد برخی لبخند می زدند و می گفتند این حرف شدنی نیست، اما شد. این دوره هم باید طوری عمل کنیم که تحریم ها برداشته شود. یعنی آقاي ظریف را بیاوریم که بتواند از حقوق ملت دفاع کند. موضوع دیگر دفاع از سهم فروش نفت ایران بود که عربستان حق ما را خورده بود. عربستان فشار می آورد که ایران باید سهم فروش خود را کم کند اما مهندس زنگنه ایستاد و از حقوق ملت ایران دفاع کرد. کسی که می خواهد به نمایندگی از ملت در رأس قوه مجریه قرار بگیرد باید برنامه اش در جهت رفع خسارت ها به ملت باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار