کد خبر: ۴۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
پرواز قیمت گوشت گوسفندی از مرز ۴۱هزار تومان
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش قیمت گوشت گوسفند تا ۴۱هزار تومان خبر داد و احتمال گران شدن قیمت را نیز دور از ذهن ندانست.
وقتی گوسفندها هم رکورد می شکنند!
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش قیمت گوشت گوسفند تا ۴۱هزار تومان خبر داد و احتمال گران شدن قیمت را نیز دور از ذهن ندانست.
علی اصغر ملکی با اعلام اینکه کاهش عرضه دام در هفته‌های اخیر سبب افزایش قیمت گوشت شده است، افزود: بارش‌های مناسب سبب رویش مراتع می‌شود و انگیزه دامداران برای عرضه دام زنده به میادین کم شده است.
وی با اشاره به تمایل دامداران برای عرضه گوسفند با وزن بیشتر به بازار گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید قربان دامداران تمایل به کسب درآمد بیشتری با عرضه دام سنگین‌تر دارند.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با ابراز عرضه گوشت وارداتی به بازار ادامه داد: این گوشت با قیمت 31 هزار و 500 تومان عرضه خواهد شد تا از بحران ایجادشده برای گوشت گوسفند خارج شویم.
روز گذشته رئیس شورای تأمین کنندگان دام نیز در همین رابطه عرضه محدود دام توسط تولیدکنندگان و سودجویی چوبداران و دلالان از جمله دلایل اصلی گرانی گوشت طی روزهای اخیر در بازار عنوان کرد.
منصور پوریان گفت: علی رغم تأمین گوشت مورد نیاز و کاهش تقاضا به دنبال افزایش بی رویه قیمت ها، اما همچنان نرخ این محصول به طور غیر قابل ملاحظه‌ای روند صعودی به خود گرفته است.
رئیس شورای تأمین کنندگان دام زنده با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی باید نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند، افزود: نرخ هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه در قصابی‌ها نباید فراتر از ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان باشد، این درحالی است که با نرخ‌های بالاتر از ۴۰ هزارتومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
پوریان با بیان اینکه قصابان برای دستیابی به سود بیشتر حاضر به کاهش قیمت نیستند، افزود: بررسی‌های موجود در بازار بیانگر آن است که برخی قصابان حاضرند گوشت روی دستشان بماند و فاسد شود، اما با نرخ‌های مناسب اقدام به عرضه محصول نکنند که این امر ناشی از مشکل جدی در شبکه توزیع است.
وی با اشاره به ضرورت درجه بندی گوشت برحسب کیفیت بیان کرد: درجه بندی گوشت در سه بخش بره، میش و بز از جمله راهکارهای اساسی در جهت تعادل قیمت به شمار می‌رود که اتحادیه گوشت گوسفندی باید هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای این مسئله اقدام نماید.
پوریان عرضه گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یکی دیگر از دلایل دیگر نوسانات قیمت دانست و افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای لاشه را با قیمت پایینی از کشتارگاه خریداری نموده و سپس در سیستم خود اقدام به جداسازی استخوان و لوکس بازی محصول می‌نمایند که درنهایت با قیمت‌های سرسام آوری حدود ۵۰ هزار تومان گوشت بی استخوان را عرضه می‌نمایند که این امر یکی از اشکالات بازار به شمار می‌رود چرا که گرانی بیش از حد بر کالاهای استراتژیک تأثیرات نامطلوب سیستم دامپروری و کاهش تقاضا را به همراه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: