کد خبر: ۴۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
انتخاب بین دو گوشی با قابلیت های یکسان و قیمت های متفاوت
کدام یک از گوشی های مدعی و شبیه به هم آیفون ۷ و یا هوآوی P10 را بخرم؟ مقایسه ای کاربردی میان ویژگی های فنی و ظاهری دو گوشی را در این گزارش بخوانید و بعد به راحتی انتخاب کنید!
آیفون ۷ بخریم یا هوآوی P10 ؟
کدام یک از گوشی های مدعی و شبیه به هم آیفون ۷ و یا هوآوی P10  را بخرم؟ مقایسه ای کاربردی میان ویژگی های فنی و ظاهری دو گوشی را در این گزارش بخوانید و بعد به راحتی انتخاب کنید!
آیفون ۷ یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند در طول عمر تولید گوشی های هوشمند است، اما قیمت گوشی به گونه ای است که این گوشی برای بسیاری افراد گران است. یکی دیگر از گوشی های شبیه به آیفون ۷ و مشخصات مشابه آیفون، هوآوی است.  هوآوی با شبیه کردن طراحی گوشی های خود، به طراحی آیفون ها بازار بزرگی در سرتاسر جهان برای خود ایجاد کرده است.  در این مقاله قصد داریم Huawei P10  را با آیفون ۷ مقایسه کنیم. در انتهای این مقاله می توانید درباره برتری یکی از این گوشی ها بر دیگری تصمیم بگیرید و یکی از آنها را برای خریدن انتخاب کنید.
این دو گوشی را از نقطه نظر طراحی، پایایی(ماندگاری)، دوربین، باتری، پردازنده بررسی خواهیم کرد.

*طراحی
طراحی هوآوی P10 بسیار شبیه به آیفون ۷ است. هر دو گوشی دارای بدنه هایی با مشخصات مشابه و گوشه های خمیده (لبه های گرد) هستند.گوشی هوآوی P10 با صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی کمی بزرگتر از آیفون با صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی  است. با کمی دقت در طراحی هر دو گوشی می توان دید که جایگاه دکمه ی Home ، میکروفن، دوربین سلفی در هر دو گوشی یکسان است.طراحی پشت گوشی هوآوی P10 دقیقا مشابه آیفون ۷ است.فلاش، دوربین پشت و میکروفن غیر اصلی گوشی هوآوی دقیقا در همان نقاطی قرار دارد که در آیفون ۷ می بینیم.تنها تفاوت در طراحی این دو گوشی در مورد لنز دوم هوآوی P10 است.
پس از نقطه نظر طراحی  ظاهری هر دو گوشی،  بسیار مشابه یکدیگر هستند

*ماندگاری
تفاوت عمده و مشهود در دو گوشی، در مورد ماندگاری دو گوشی است. آیفون ۷ دارای رتبه ی IP67 است و در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاومت دارد.IP67  یعنی این که می توان آیفون را در عمق یک و نیم متری آب و در حدود نیم ساعت نگه داشت.این در حالی است که هوآوی از این جهت عقب تر از آیفون است.

*دوربین
در مورد طراحی و کیفیت دوربین ها در دو گوشی نیز تفاوت هایی مشاهده می شود. آیفون ۷ دارای دو لنز شبیه به یکدیگر است؛ در حالی که هوآوی P10 دو لنز متفاوت از شرکت Leica را استفاده کرده است.  آیفون ۷ با استفاده از لنزهای مشابه، حالت پرتره را به گوشی اضافه کرده است. این مد عکاسی در آیفون ۷ پلاس نیز موجود است. لنزهای دوربین هوآوی در حالت پرتره، می توانند تصاویری با اندازه ی ۱۲ مگاپیکسل بردارند. اگر مد دوربین را به سیاه و سفید تغییر دهید، می توانید عکس هایی با اندازه ی ۲۰ مگاپیکسل توسط گوشی هوآوی P10  بگیرید.
سلفی های دوربین آیفون ۷ با سایز ۷ مگاپیکسل گرفته می شوند، اگر سلفی را با گوشی هوآوی بگیرید تصویر با اندازه ی ۹ مگاپیکسل برداشته می شود و این یعنی دوربین سلفی هوآوی بهتر از رقیبش عمل می کند.
برای انجام عکاسی، دوربین های هوآوری P10  بهتر از آیفون ۷ جواب می دهند. لنزهای Leica به کار رفته در دوربین ای هوآوی این قابلیت را به گوشی داده اند.رنگ های دوربین هوآوی بسیار طبیعی و غنی هستند. آیفون ۷ در تصاویری که در شب گرفته می شوند و نیز تصاویری که روی یک سوژه خاص فوکوس می کنند بهتر عمل می کند. از طرف دیگر می بینیم که اگر تصویری که با آیفون ۷ میگیرید در شرایط نوری مناسب نباشد، تصویر سرشار از نویز می شود و کیفیت تصویر به دلیل وجود دیافراگم F/2.2  به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. از همین جهت است که پس از بررسی های بسیار هوآوی P10 را برنده ی دوربین ها در مقایسه میان دو گوشی اعلام می کنیم.دلیل برتری هوآوی در این مقایسه، استفاده از لنزهای بی نقص و عالی Leica است.

*عمر باتری
سایز باتری هوآوی ۳۲۰۰ میلی آمپرساعت است و سایز باتری آیفون ۷ بسیار کمتر از این مقدار و برابر با ۱۹۶۰ میلی آمپر ساعت است.هر دو گوشی می توانند با حجم استفاده ی تقریبا سنگین، یک روز باتری را نگه دارند. ظرفیت بیشتر باتری در هوآوی P10 باعث می شود که این گوشی مدت زمان بیشتری  در وب گردی و ها و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و نیز تماشای فیلم ها دوام بیاورد. خوب اینجا هم هوآوی برنده ی مقایسه میان باتری های دو گوشی شد.در ادامه دو گوشی را از منظر پردازنده بررسی خواهیم کرد.

*پردازنده
در مقایسه ی اولیه میان اجرای برنامه ها روی دو گوشی، دیدیم که هر دو گوشی به سرعت برنامه ها را اجرا می کنند.دوربین ها بلافاصله و بدون هیچ تاخیری اجرا می شوند و آماده به فیلم برداری و یا عکاسی می شوند.هوآوی P10  از پردازنده ی Kirin 960  که شامل هشت هسته پردازشی است استفاده می کند. استفاده از چیپ ست Kirin 960  هوآوی P10  را سریعترین گوشی اندروید موجود در بازارهای جهان ساخته است، با این حال بعد از انجام تست های عملکردی روی CPU  گوشی ها، آیفون ۷ واکنش و نتایج بهتری را ثبت کرد.اگر چه در آیفون ۷ از پردازنده ی قدیمی تر A10 فوژن استفاده شده است، اما گویا این پردازنده هنوز هم بهترین پردازنده ی دنیا است.

*جمع بندی
بعد از مقایسه دو گوشی، دیده شد که آیفون ۷ یک سر و گردن بالاتر از هوآوی P10 ایستاد.مقایسه ی میان هوآوی و آیفون ۷، مقایسه ای بسیار منطقی است.شرکت چینی هوآوی تلاش کرده است بسیاری از ویژگی ها و قابلیت های آیفون را به گوشی های خود اضافه کند و از این طریق سهمی از بازار آیفون رابه دست آورد.
آیفون ۷ از منظر پردازنده و ماندگار، امتیاز بیشتری را نسبت به رقیب خود به دست آورد. هوآوی P10 با دوربین دوگانه ی قدرتمند خود و آپشن اضافه شدن کارت حافظه ی جانبی برای بسط حافظه ی داخلی، توانسته است توجهات بسیاری را به خود جلب کند.اگر میان انتخاب از بین این دو گوشی دو دل مانده اید، باید از خود سوال کنید کدام یک از قابلیت های پردازنده، باتری، دوربین، حافظه و … برای شما مهم تر است؟آیا دوست دارید Huawei P10 را بخرید و گوشی با قیمتی معقول و قابلیت های بسیار شبیه به آیفون که می تواند میکرو اس دی برای بسط حافظه را بپذیرید، استفاده کنید و یا نه دوست دارید آیفون در دست بگیرید و دیگر ترس از افتادن گوشی درون آب نداشته باشید و مطمئن باشید که برنامه ها بدون تاخیر روی گوشی تان اجرا می شوند؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار