کد خبر: ۴۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را یک دفعه اعلام خواهیم کرد
وزیر کشور با بیان اینکه تخلفات صداوسیما به مراجع قانونی ارجاع داده شده است، گفت: شکایت‌ها نامزدها به قدری زیاد بود که نمی‌شد در این زمان اندک پاسخ داد، از طرفی هم خود نامزدها پاسخ یک دیگر را دادند.
وزیر کشور: تخلفات صداوسیما پیگیری می شود
وزیر کشور با بیان اینکه تخلفات صداوسیما به مراجع قانونی ارجاع داده شده است، گفت: شکایت‌ها نامزدها به قدری زیاد بود که نمی‌شد در این زمان اندک پاسخ داد، از طرفی هم خود نامزدها پاسخ یک دیگر را دادند.
عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به اینکه فرصت تبلیغات انتخاباتی هشت صبح فردا به اتمام می‌رسد، گفت: باتوجه به این که انتخابات شرایط و قوانین خاص خودش را دارد، و ما سه انتخابات پیش رو داریم طبیعتا شرایط همان طور که گفتم ویژه است.
وزیر کشور ادامه داد: به لطف خدا با هماهنگی بسیار خوبی که با همه دستگاه‌های متولی، نیروی انتظامی، شورای نگهبان، صدا و سیما، مجلس شورای اسلامی  داشته‌ایم توانسته‌ایم همه امکانات را برای برگزاری انتخابات باشکوه فراهم کنیم.
او با اشاره به اینکه انتخابات از  ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز خواهیم شد و تا زمانی که مردم پای صندوق ها باشند ادامه دارد، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم با توجه به حجم وسیع کاندیدا از اول وقت به پای صندوق بیایند.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه بیش از ۶۳ هزار شعبه با حدود ۱۳۰ هزار صندوق رای داریم، ادامه داد:  تمامی تمهیدات لازم اتخاذ شده و در ۱۴۱ شهر انتخابات الکترونیک برگزار خواهد شد. برای اطمینان از صحت انتخابات برای همه شعب بازرس گذاشتیم نمایندگان فرمانداران در شعب حضور دارند و همچنین نمایندگان نامزدها می‌توانند تا پایان روند انتخابات حضور داشته باشند.
وزیر کشور گفت:  نتایج انتخابات ریاست جمهوری نخست اعلام می‌شود و بعد شورا ها و قرار نیست دقت و صحت را فدای سرعت کنیم.
او با بیان اینکه از رسانه‌ها انتظار داریم این چند روز را کمک کنند تا کار را خوب پیش ببریم، تاکید کرد:نباید به سمت شایعات و گمانه زنی‌ها برویم. طبق قانون میتینگ‌ها و راه‌اندازی کارناوال‌ها غیر قانونی است که دلیل آن هم مسائل امنیتی و ترافیک شهری است که به وجود می آورند.
رحمانی‌فضلی گفت: در خراسان قرار است تجمعی در میدان شهدا  صورت بگیرد که استاندار گفت خلاف است ، امروز صبح استاندار تماس گرفت و نتوانستیم مانع شویم و آنان قصد برگزاری مراسم را دارند امیدوارم در زمان باقی مانده تمکین کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد نظر سنجی‌ها دروغ است، اظهار کرد: رسانه‌ها باید مردم را تشویق به حضور کنند. از همه نامزدها تقاضا داریم از فردا هیچ نوع تبلیغات انجام ندهند. نتیجه کار را به دست وزارت کشور و شورای نگهبان بسپارید. عددی اعلام نکنید ، نتایج ریاست جمهوری را یک دفعه اعلام خواهیم کرد و اعداد و ارقام را تدریجی اعلام نخواهیم کرد.
او اظهار کرد: شرایط انتخابات خاص است و محتوای برنامه‌ها درصدا و سیما  مختلف است. تخلفات صدا و سیما در مواردی بررسی شده و به مرجع قانونی ارجاع داده شده است، شکایت‌ها نامزدها به قدری زیاد بود که نمی‌شد در این زمان اندک پاسخ داد، از طرفی هم خود نامزدها پاسخ یک دیگر را دادند. انتظار ما این است که نامزدها در جامعه اسلامی بیشتر رعایت کنند.
او در پاسخ به این پرسش که آرای خارج از کشور چگونه اعلام می‌شود، گفت: در‌ ۱۰۳ کشور ۱۳۱ شعبه انتخابات داریم که آرا در همان سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها شمرده و اعلام می شود.
وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که آیا نگران اغتشاشات نیستید، اظهار کرد: از ۶ ماه قبل کمیته امنیتی تشکیل شده و تمام شرایط و زمینه ‌ای برگراری انتخابات خوب فراهم شده است. در این چند روز تجمعات ۱۰۰ هزار نفر ، ۵۰ هزار نفر برگزار شده و هیچ مشکلی نداشتیم، با رصد مستمر و دائمی قطعا اتفاقی نخواهد افتاد.
رحمانی‌فضلی در پاسخ به این پرسش که دغدغه شما چیست، گفت:‌هیچ دغدغه ای نداریم. از مردم خواهش می کنم به موقع پای صندوق‌های رأی بیایند. توجه داشته باشید انتخابات روز جمعه است و از ۱۲ شب شنبه است و ما محدودیت زمانی داریم.
وزیر کشور درباره تهدیدات گروه داعش نیز گفت: ما همیشه با تهدیدات مواجه بوده ایم و با توجه به رصد مثمری که بر آنها داریم، نتوانستند کاری انجام دهند.
او درباره حادثه حمله به پاسگاهی در خوزستان اظهار کرد: این موضوع در رابطه با انتخابات نبوده و روز بعدش ۲نفر را دستگیر کردند. مردم با امنیت رای می‌دهند ، دموکراسی که پشت‌اش اسلحه و زور باشد، دموکراسی نیست.
رحمانی‌فضلی درباره مراحل صدور کارت برای ناظران انتخاباتی نیز گفت: ما ۶۳هزار شعیه داریم و نامزدها به تعداد صندوق می‌توانند ناظر داشته باشد.
او تاکید کرد: نتیجه شمارش آرای ریاست جمهوری پس از تایید هیات‌های اجرایی توسط وزیر کشور اعلام می‌شود. انتخابات در ریاست جمهوری در برخی استان‌ها جا به جایی آرا دارد که مردم گمانه زنی می‌کنند. مطمئن باشید در تمامی مراحل صحت و دقت صورت می گیرد اما چون آرا در سطح ملی است باید دقت بیشتری کرد تا از آرا صیانت و حق الناس رعایت شود.
وزیر کشور درباره برخی تخلفات ازسوی بخشداری‌ها گفت: برخی از این گزارشات سو تفاهم است ، این بار میزان ۲۴۰ تخلف بوده که در گذشته ۶۰۰ مورد بود. در دو روز آینده هیچ نوع تخلف قابل قبول نیست، این دو روز خاص است، هواداران نامزدها کاری نکنند که در نتیجه تاثیرگذار باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار