کد خبر: ۴۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: پروژه های فولاد و پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار موتور محرک صنعتی شدن چابهار هستند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت انلاین به نقل از فرینا، اکبر ترکان در جمع خبرنگاران در چابهار درباره این دو پروژه عظیم در چابهار گفت: لوله گذاری خط لوله ایرانشهر ـ چابهار در حال انجام است که اتفاق بسیار مهمی است. عملیات فیزیکی لوله گذاری 15 کیلومتر از 33 کیلومتر قطعه اول این خط انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است و شرکت سرمایه گذاری غدیر سرمایه گذار این پروژه است.  
او گفت: اطمینان حاصل شد که خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار طبق برنامه زمان بندی انجام شده و بر همین اساس سرمایه گذار بخش پتروشیمی (نگین مکران) کار خود را با ساخت زیرساخت های تولید متان آغاز کرده است.
ترکان تاکید کرد: اسکله های بندر چابهار آماده پذیرش کشتی ها با ظرفیت های متنوع و متفاوت برای پذیرش مواد مورد نیاز پروژه های فولاد و پتروشیمی است ضمن اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاها نیز در این بندر افزایش می یابد. 
مشاور رییس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت روستای تیس در چابهار گفت: بعد از 24 سال از عمر منطقه آزاد چابهار وضعیت روستای تیس به هیچ وجه قابل قبول نیست و مدیریت منطقه آزاد از دو سال گذشته توسعه و بهسازی این روستا را در دستور کار قرار داده است.
ترکان ادامه داد: یکی از مشکلات عدم توسعه این روستا، جذب همکاری مردم بوده است که منطقه آزاد چابهار در این دو سال با تفاهم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و گفتگو با اهالی این روستا، توسعه و بهسازی تیس را آغاز کرده است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تعدادی از خیابان ها و معابر عمومی روستای تاریخی تیس آسفالت شده و زیرسازی چند خیابان نیز انجام شده تا به زودی آسفالت شود. گام بعدی توسعه روستای تیس تامین آب شرب مردم است در واقع روستای تیس نیاز به یک شبکه مستقل آب و فاضلاب دارد چرا که قیمت تمام شده آب شیرین در این منطقه بالاست و حیف است که آب یک بار مصرف باشد پس با داشتن یک شبکه آب و فاضلاب آب مصرف شده می تواند آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد. 
مشاور رییس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره زمان اتمام طرح های نوسازی و بهسازی روستای تیس گفت: امیدوارم در دولت دوازدهم روستای تیس به یک منطقه مدرن و قابل قبول تبدیل شود. رسیدگی به مدارس روستای تیس نیز از مهم ترین گام های منطقه آزاد چابهار در توسعه این روستا خواهد بود. از مدیرعامل منطقه خواسته ام در بهسازی مدارس این روستا اهتمام لازم انجام شود تا دانش آموزان این روستا به راحتی بتوانند تحصیل کنند.
ترکان هم چنین درباره آخریت اقدامات درباره ایجاد منطقه آزاد سیستان گفت: نقشه منطقه آزاد سیستان هفته گذشته در جلسه شورایعالی مناطق آزاد به ریاست معاون اول رییس جمهور به تصویب رسید و تقدیم مجلس می شود.
در سفر مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد چابهار علاوه بر مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره این منطقه، محمد معزالدین معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور مناطق، محمدرضا توسلی معاون حقوقی و امور مجلس و محمد حسین ملک زادگان مدیر اجرایی پروژه منطقه آزاد جاسک در این سفر ترکان را همراهی می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: