کد خبر: ۴۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
منافع ذی نفعان صنعت بیمه تضعیف شده است .شایسته است عزیزان در مجلس شورای اسلامی حقوق مردم را در کنار سایر ذینفعان در نظر بگیرند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اخبار پولی مالی- رسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز در پاسخ به سوالی در باره مهمترین اولویت های اقتصادی در حوزه بیمه که لازم است مورد توجه دولت جدید پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم قرار بگیرد، گفت: در دولت جدید صنعت بیمه باید به سمتی برود که عایدی این صنعت مناسب باشد و سرمایه گذاران با رغبت پولهایشان را در این بخش سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: به اعتقاد من مشکل اساسی که در صنعت بیمه ایران وجود دارد و باعث می شود که ادامه روند فعلی در آینده میسر نشود این است که بین سرمایه گذاری سهامداران صنعت بیمه و عایدیشان تعادلی وجود ندارد. به عنوان مثال عوارض ومالیاتی که صنعت بیمه پرداخت می کند گاهی تا سه برابر سودی است که صاحبان و سرمایه گذاران این صنعت به دست می آورند.
«تاجدار» به بازدهی صنعت بیمه در بورس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پایین ترین بازدهی در بورس، متعلق به گروه صنعت بیمه است برای همین است که وقتی افزایش سرمایه ای اعلام می شود، چه شرکت خودش بخواهد مستقلا افزایش سرمایه دهد چه به لحاظ قانون، اجبار به افزایش سرمایه داشته باشد هیچکدام از سهامداران رغبتی به افزایش سرمایه ندارند.
مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به واگذاری شرکتهای بیمه در بورس به اخبار پولی مالی گفت: هدف ما از واگذاری شرکتهای بیمه در بورس و کسر قیمت آنها این بود تا فضایی ایجاد کنیم که سرمایه گذاران و سهامداراان با رغبت سرمایه شان را در این صنعت سرمایه گذاری کنند. قدم اول هم در ایجاد رغبت، آن است که سهامدار بداند و مطمئن باشد یک عایدی مناسب و معقول با توجه به ریسکی که می پذیرند به دست می آورند.
«تاجدار» با تاکید بر اینکه "نگاه دولتمردان به صنعت بیمه نباید صرفا نگاه اجتماعی باشد بلکه نگاه اقتصادی هم باشد» تصریح کرد: ما به عنوان مسئولین، کارگزاران و مدیران این صنعت، نگاه اجتماعی عزیزان در مجلس شورای اسلامی را درک می‌کنیم. چون آنها وکیل مردم هستند و آمدند که حقوق مردم را هم در نظر بگیرند اما شایسته است که حقوق مردم در کنار سایر ذینفعان در نظر گرفته شود؛ این ذینفعان کسانی هستند که بیمه را می خرند، کسانی که در این صنعت سرمایه گذاری می کنند و همچنین دولت است لذا برای اینکه این مثلث تکمیل شود باید نگاهها عوض شود.
وی ادامه داد: برای ادامه فعالیت اقتصادی صنعت بیمه، باید از نگاه اجتماعی صرف به این صنعت صرفنظر شود و با نگاه مشترک اجتماعی و اقتصادی به آن توجه شود در غیر اینصورت با عایدی زیر 10 درصد هیچکس رغبت به سرمایه گذاری در این صنعت را نخواهد داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: